Udstrækning af pectoralis minor


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt det måske er forkerte fora, men tænkte at når alle jo træner bryst, så kunne det være her var lidt inspiration at hente.

Jeg er på kig efter forlag til udstrækning af pectoralis minor, som angiveligt er meget besværlig at strække ved egen hjælp.

Hvis du vil kende årsagen kan du læse her: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=49134

Link to comment
Share on other sites

en af mine venner som er fys, har vist nok beskrevet det som følgende(til mig):

du ved - lige som når du strækker pec.major ud...

men,

Bøj armen i en vinkel på ca. 90-110grader mellem over/under arm. og lig håndkanten(den mellem tommefinger og pegefinger) ind mod væggen.

husk at ungå løft (så sænk) af skulderen.

og roter så overkroppen den modsatte vej :-)

Link to comment
Share on other sites

en af mine venner som er fys, har vist nok beskrevet det som følgende(til mig):

du ved - lige som når du strækker pec.major ud...

men,

Bøj armen i en vinkel på ca. 90-110grader mellem over/under arm. og lig håndkanten(den mellem tommefinger og pegefinger) ind mod væggen.

husk at ungå løft (så sænk) af skulderen.

og roter så overkroppen den modsatte vej :-)

Yes, men problemet er bare i den position klemmer/trækker pec minor en del i nerver/kar inde i skulderen. Det er ubehageligt, men overlevende - jeg ved bare ikke om det er mere skadeligt end gavnligt. Kan du evt. få det uddybet af din ven?

Link to comment
Share on other sites

Du kan prøve den her (har forklaret den på skrift før!): Du kan kalde det en stående sne-engel.

- Du stiller dig med ryggen op ad en væg.

- Trækker skulderbladene tilbage og ned ad ryggen.

- lægger armene op ad væggen med tommelfingerene pegende væk fra kroppen

Det er udgangsstillingen. Så starter selve udspændingen:

- Du fører armene op langs væggen, strakte og hele tiden indtil væggen (som hvis du ville lave en sne-engel). Det er vigtigt at dine albue ikke forlader væggen og at du ikke svajer i ryggen

- Fortsæt med armene opad indtil det begynder at spændende på forsiden af brystet/skulderen.

- Stop bevægelsen, træk vejret dybt, pust ud og fortsæt opad.

Det er ikke en specifik pec.min-udspænding, men det er en god måde at få fat i den på.

Håber det gav mening!

Link to comment
Share on other sites

Hvad er ideen i at lave udstrækninger?

Er det som opvarmning?

Osse det, men primært for at få løsnet musklen. Problemet er at når den er stram/sammentrukket, så trækker/presser den i kar og nerver i skulderen, så snart jeg aktiverer pecsne og forsiden af deltiod.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share