Proteiner...


tulle
 Share

Recommended Posts

Nu hvor jeg er begyndt at styrketræne igen er jeg også begyndt at tænke lidt mere over at få mere protein. Nu kommer jeg så til at tænke på en træner i mit tidligere center engang har sagt at for mange proteiner feder... <_<

Her er mit spørgsmål så... Lad os sige at jeg er i energiunderskud på 500-600 kcal om dagen, men i min kost indtager måske 30 g protein mere end min krop har brug for hvad så? Kan den bruge de proteiner alligevel når nu den er i energiunderskud? Eller bliver de omdannet til fedt? Jeg tror dog ikke selv det sidste er tilfældet, men jeg ville lige spørge for der er garanteret nogle af jer der kan svare mere nøjagtigt på det :)

Hilsen Tulle :wave:

Link to comment
Share on other sites

Selv fedt feder ikke, når du er i kalorieunderskud :)

Og selvom protein har det samme antal kJ som kulhydrat pr. gram, så får kroppen mindre energi ud af 1 gram protein end 1 g kulhydrat, da fordøjelsen af protein kræver energi.

Hvis du i din kostplan har skiftet 30 g kulhydrater ud med 30 g protein, så vil du således være i mere kalorieunderskud end før. Jeg ved dog ikke lige hvormeget energi, der kræves for at nedbryde 1 g protein.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share