Ned på 1500 kcal pr. dag !?!


sweetie
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg trænger lige lidt hjælp.

Jeg skal ned på 1500 kcal. pr. dag og i dag måtte jeg da se at det bliver lidt svært !

Bare min aftensmad gik på næsten 800 kcal ?!!!!! WOW ?! :w00t:

Ja jeg er jo nybegynder og har slet ikke prøvet at tælle kcal før....

Jeg har dog fået af vide at mine kcal skal ligge sådan her :

Morgen : 500

middag : 400

eftermiddag : 300

Aften : 200

snack : 100

Men jeg kan jo godt se at det jeg regnede med at smide i hovedet kommer slet slet slet ikke så langt ned, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan spise på disse måltider og holde kcal. nede ?? Selv gulerødder "koster" LOL

Jeg er ellers en aktiv pige, og jeg træner som min. 6 timer i ugen og op til 10 timer (ikke så meget som mange andre :-) )

Mit program :

Hver 2. dag/gang 1 time, Cybex : Total body arc trainer

Hver 2. dag/gang : 3 x 15 knæbøjninger m/ bold (squat), 3 x 15 Squat, 3 x 30 sek "Planken" (firefodsstående bækkenløft)

3 x 15 Roning m/ støtte, 3 x 15 liggende brystpres 7 kg, slutter af med arc trainer igen.

I starten tabte jeg mig en smule og nu står jeg helt fast.... nu har jeg været i gang i 2 mdr. og NU skal der ske noget.... !!!

Håber nogen har lyst til at smide lidt forslag til hvad jeg må / kan spise :-)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hey, du kunne for eksempel bruge en af de hjemmesider hvor man kan tælle kalorier, jeg bruger en der hedder madlog.dk men der skal man godt nok betale et lille beløb,der findes nogen der er gratis, prøv at søge på kalorietæller mon ikke der kommer noget frem der.

Held og lykke med det:-D

Link to comment
Share on other sites

Har du brugt udregnere her på MOL til at komme frem til de 1500?

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Du kunne også dyrke en times hård motion og spise lidt mere :bigsmile: men hård motion mener jeg at pulsen skal hele tiden være over 70% gerne 80% så ryger der 500 til 800 kalc. på en time.

Jeg prøvet lige udregneren jeg forbrænder over 6000 kalc om dagen :w00t:

Der er nogle regneark til udregning af kalc. her på sitet prøv at søg.

Husk at få en god del protien i maden.

Du kan kikke i logbøgerne her på sitet der er mange mad forslag.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg trænger lige lidt hjælp.

Jeg skal ned på 1500 kcal. pr. dag og i dag måtte jeg da se at det bliver lidt svært !

Bare min aftensmad gik på næsten 800 kcal ?!!!!! WOW ?! :w00t:

Ja jeg er jo nybegynder og har slet ikke prøvet at tælle kcal før....

Jeg har dog fået af vide at mine kcal skal ligge sådan her :

Morgen : 500

middag : 400

eftermiddag : 300

Aften : 200

snack : 100

Men jeg kan jo godt se at det jeg regnede med at smide i hovedet kommer slet slet slet ikke så langt ned, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan spise på disse måltider og holde kcal. nede ?? Selv gulerødder "koster" LOL

Jeg er ellers en aktiv pige, og jeg træner som min. 6 timer i ugen og op til 10 timer (ikke så meget som mange andre :-) )

Mit program :

Hver 2. dag/gang 1 time, Cybex : Total body arc trainer

Hver 2. dag/gang : 3 x 15 knæbøjninger m/ bold (squat), 3 x 15 Squat, 3 x 30 sek "Planken" (firefodsstående bækkenløft)

3 x 15 Roning m/ støtte, 3 x 15 liggende brystpres 7 kg, slutter af med arc trainer igen.

I starten tabte jeg mig en smule og nu står jeg helt fast.... nu har jeg været i gang i 2 mdr. og NU skal der ske noget.... !!!

Håber nogen har lyst til at smide lidt forslag til hvad jeg må / kan spise :-)

Mvh

Jeg ønsker gerne lidt facts om dig.

Hvorfor skal du kun indtage 1500 Kcal?

Hvad vil du med din træning?

Hvad vejer du?

Hvor høj er du?

Hvor længe har du trænet?

Jeg synes at det er lidt, lidt at indtage. Hvis du især træner 6-10 timer pr. uge, skal der stadig indtages brændstof.

Husk, hvis du nedsætter dit Kcal-forbrug, med hensigt på at spise anderledes efter en periode, vil effekten ikke vare ved. Så er derfor nysgerrig for at høre om dine målsætninger.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Tak for responce ! :bigsmile:

Jamen jeg har trænet i 2 mdr. nu konstant og on/off de sidste 2 år, mit mål i første omgang er at tabe mig igen, og jeg bestemte sammen med træner at jeg vil prøve at gøre det på den hårde måde med at tælle kcal. og gå ned på 1500 her i starten da min vægt ikke rykker sig ud af stedet !

Når jeg træner er det MIN. 1 time på arc trainer og min puls ligger på ca. 150-170, det skulle jeg mene er ok ??!!

Hver 2. dag/gang

1 time, Cybex : Total body arc trainer

Hver 2. dag/gang :

3 x 15 knæbøjninger m/ bold (squat),

3 x 15 Squat,

3 x 30 sek "Planken" (firefodsstående bækkenløft)

3 x 15 Roning m/ støtte,

3 x 15 liggende brystpres 7 kg,

3 x 10 benpres 70 kg.

slutter af med arc trainer igen

Er ikke så meget for at skrive min vægt.... men den er på 79,9 kg nu, har tabt et par kilo de sidste 2 mdr. men det er slet ikke tilfredsstillende når jeg nu knokler så meget som jeg gør.

jeg er 166 høj og er kraftig bygget. Jeg har fået en mave operation da jeg har vejet godt 100 kg, og efter tvillinge graviditet havde jeg en del mave, som jeg så fik fjernet. på det tidspunkt vejede jeg ca. 70 kg.

Så har jeg slappet lidt for meget af og haft et job som gjorde det umuligt at spise ordentligt og få tid til at træne, og så også kommet op i vægt igen :mad:

Mit fedt sidder jo så ikke på maven mere, men på ryg og arme, og man kan jo ikke forbrænde på punkter sååå ....

Jeg tager gerne i mod gode råd og ideer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Tak for responce ! :bigsmile:

Jamen jeg har trænet i 2 mdr. nu konstant og on/off de sidste 2 år, mit mål i første omgang er at tabe mig igen, og jeg bestemte sammen med træner at jeg vil prøve at gøre det på den hårde måde med at tælle kcal. og gå ned på 1500 her i starten da min vægt ikke rykker sig ud af stedet !

Når jeg træner er det MIN. 1 time på arc trainer og min puls ligger på ca. 150-170, det skulle jeg mene er ok ??!!

Hver 2. dag/gang

1 time, Cybex : Total body arc trainer

Hver 2. dag/gang :

3 x 15 knæbøjninger m/ bold (squat),

3 x 15 Squat,

3 x 30 sek "Planken" (firefodsstående bækkenløft)

3 x 15 Roning m/ støtte,

3 x 15 liggende brystpres 7 kg,

3 x 10 benpres 70 kg.

slutter af med arc trainer igen

Er ikke så meget for at skrive min vægt.... men den er på 79,9 kg nu, har tabt et par kilo de sidste 2 mdr. men det er slet ikke tilfredsstillende når jeg nu knokler så meget som jeg gør.

jeg er 166 høj og er kraftig bygget. Jeg har fået en mave operation da jeg har vejet godt 100 kg, og efter tvillinge graviditet havde jeg en del mave, som jeg så fik fjernet. på det tidspunkt vejede jeg ca. 70 kg.

Så har jeg slappet lidt for meget af og haft et job som gjorde det umuligt at spise ordentligt og få tid til at træne, og så også kommet op i vægt igen :mad:

Mit fedt sidder jo så ikke på maven mere, men på ryg og arme, og man kan jo ikke forbrænde på punkter sååå ....

Jeg tager gerne i mod gode råd og ideer :bigsmile:

Jeg vil så starte med at sige et stort tillykke med den ny-opstartet livsstil :)

Det kan være rigtig svært at komme ordentligt igang. Men hvis man noterer sig sort-på-hvidt kan det ofte være den bedste motivator. Så at tælle Kcal kan gøre et stort spring i din fremtidige effekt.

Jeg synes at det er lidt lidt, når du vejer det du gør. Det er rigtig vigtigt at din krop stadig får næring nok, selvom du ønsker at opnå et vægttab. Det vigtigste du kan gøre for dig selv, er at tænke langt fremad. Man skal ikke tabe 10kg på 3 uger (ikke fordi jeg går ud fra at det er din plan), men man bør istedet fokusere på at tabe 500-750 gram pr. uge. Hvis man taber sig for hurtigt, vil kroppen kunne hungre for meget efter næring, og du vil derfor først dér skulle rigtig kæmpe med at holde resultatet. Hvis du går langsomt frem, vil din krop kunne tilvænne sig og derfor vil din appetit være mere stabil.

Husk især at du ALDRIG må gå og være sulten i længere tid ad gangen. Dette vil få dit stofskifte

til at dale, og det vil være endnu sværere at tabe sig. Så hav altid en sund snack i nærheden ;)

Rigtig god fornøjelse!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share