kcal er der i?


xLine
 Share

Recommended Posts

Heej

Jeg ville gerne høre om i vidste hvor mange kcal der er i de næste par ting jeg nævner? (:

-100g Jaws? (en slags grød kornblanding)

-et frugt? (ikke 100g, bare én frugt)

-En mellem menu fra sunset ex. En sandwich altså sprødt baguette med kylling, pomfritter, og en sodavand (faxekondi light) ? (ikke bare i 100g men selve det hele sammenlagt?)

og så har jeg et andet spørgsmål. Dette er bare et eksempel: Hvis nu jeg har 40g hybenpulver, og der står at pr 100g er der 210 kcal i. hvor mange kcal er der så i 40g. hvem kan give mig et godt regnestykke på det, som jeg også kan bruge ved andre tilfælde?

Jeg vil blive rigtig glad hvis nogen ville svare mig på disse spørgsmål (:

Edited by xLine
Link to comment
Share on other sites

Hej Line :bigsmile:

Det det jaws - jeg har ikke kunnet finde noget om hvad der er i. Står der ikke noget på pakken?

Det med hvad der er i et stykke frugt er forskelligt. I din log kan jeg se at du har et kostprogram, så der kommer du til at veje frugten og sætte det ind i. Eller bliver det ret unøjagtigt da der er temmelig stor forskel på indholdet i f eks. en clementin og en stor banan.

Man kan desværre ikke linke til Sunsets hjemmeside men her er hvordan du kommer frem til listen over hvad der er af energi i deres mad:

http://www.sunset-boulevard.dk/

Tryk så på "MADEN" ude til venstre.

På det nye billede trykker på du "ERNÆRINGSTABEL" ude til højre.

Hybenpulver:

Hvad der er i af energi står altid nævnt pr. 100gram. Har du 40 gram svarer det til 40% af 100gram. Når der er 210kcal pr. 100 gram pulver, så tager du 40% af de 210 gram, altså 0,4 gange 210 og så får du resultatet.

Håber det hjalp lidt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Line :bigsmile:

Det det jaws - jeg har ikke kunnet finde noget om hvad der er i. Står der ikke noget på pakken?

Det med hvad der er i et stykke frugt er forskelligt. I din log kan jeg se at du har et kostprogram, så der kommer du til at veje frugten og sætte det ind i. Eller bliver det ret unøjagtigt da der er temmelig stor forskel på indholdet i f eks. en clementin og en stor banan.

Man kan desværre ikke linke til Sunsets hjemmeside men her er hvordan du kommer frem til listen over hvad der er af energi i deres mad:

http://www.sunset-boulevard.dk/

Tryk så på "MADEN" ude til venstre.

På det nye billede trykker på du "ERNÆRINGSTABEL" ude til højre.

Hybenpulver:

Hvad der er i af energi står altid nævnt pr. 100gram. Har du 40 gram svarer det til 40% af 100gram. Når der er 210kcal pr. 100 gram pulver, så tager du 40% af de 210 gram, altså 0,4 gange 210 og så får du resultatet.

Håber det hjalp lidt.

Tak for det, det hjalp rigtig meget! :DD

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share