Styrkeløft regler


Søren W
 Share

Recommended Posts

Først kontaktede jeg DSF, her fik jeg to svar: Ja fra Horst og Nej fra Helge. Så skrev jeg til formanden for den tekniske komité i IPF, og han siger jeg godt må :smile:

Okay. :smile: Jeg prøvede også at læse op på det i reglerne, men synes, det var lidt tvetydigt, hvad der stod. Der blev nemlig nævnt, at såvel bryder- som vægtløftertrikot er tilladt, men samtidig stod det udspecificeret, at man ved dragter/trikot altid skal bære stropperne over skuldrene under løftet. Og det kan man jo ikke, hvis trikoten har ærmer. :unsure: Derfor + det, at jeg tidligere har hørt fra en A-dommer, at det ikke er tilladt med trikot med ærmer, skrev jeg, som jeg gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Okay. :smile: Jeg prøvede også at læse op på det i reglerne, men synes, det var lidt tvetydigt, hvad der stod. Der blev nemlig nævnt, at såvel bryder- som vægtløftertrikot er tilladt, men samtidig stod det udspecificeret, at man ved dragter/trikot altid skal bære stropperne over skuldrene under løftet. Og det kan man jo ikke, hvis trikoten har ærmer. :unsure: Derfor + det, at jeg tidligere har hørt fra en A-dommer, at det ikke er tilladt med trikot med ærmer, skrev jeg, som jeg gjorde.

Ja jeg synes også reglerne er utydelige/tvetydige på det punkt. Ham fra IPF skrev at han endnu ikke var stødt på det, men at han ikke kunne se nogen grund til at det skulle være ulovligt.

Hello Saren,

Thank you for your e:mail.

Although as yet I have not seen the weight-lifting costume with short sleeves worn for Powerlifting Meets. As weight-lifting is included in non -suportive equipment I see no reason why this particular costume with short sleeves may not be worn.

There is nothing specific in the rule. In my opinion it is perfectly legal.

Regards,

John Stephenson

Chairman IPF Technical Committee

Jeg videresendte i øvrigt mailen til Helge og Horst, jeg frygter lidt Helges svar :D

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg synes også reglerne er utydelige/tvetydige på det punkt. Ham fra IPF skrev at han endnu ikke var stødt på det, men at han ikke kunne se nogen grund til at det skulle være ulovligt.

Jeg videresendte i øvrigt mailen til Helge og Horst, jeg frygter lidt Helges svar :D

Du skal da ikke have ærmer i din trikot til at være i vejen for dine guns under dødløften, Saren :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg synes også reglerne er utydelige/tvetydige på det punkt. Ham fra IPF skrev at han endnu ikke var stødt på det, men at han ikke kunne se nogen grund til at det skulle være ulovligt.

Jeg videresendte i øvrigt mailen til Helge og Horst, jeg frygter lidt Helges svar :D

Jeg ville nødig gå på podiet i en gymnastikdragt når helge har sagt nej :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nødig gå på podiet i en gymnastikdragt når helge har sagt nej :tongue:
Jeg tænkte det samme. :innocent:

Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det uden yderligere afklaring, så nu må vi se hvad han svarer. Selv Helge må vel bøje sig for, hvad formanden for den tekniske komité siger. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share