Træningsprogram med henblik på makimal styrke, udholdenhed og konditio


ProBB
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Jeg har trænet i fem år efterhånden, on/off. Jeg styrketræner 2-3 gange om ugen, løbetræner 1-3 gange om ugen, og cykler også gerne en tur i ny og næ. Jeg er soldat, og ønsker at gå skridtet videre, og prøve at blive elite soldat. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om folk ligger inde med et træningsprogram der maksimere min styrke, udholdenhed, smidighed og kondition. Sådan jeg er klar til opgaven. Mht. kondition, har jeg ikke de helt store spørgsmål. Jeg er abonnent på Aktiv Træning, og bladet har faktisk givet mig et godt løbe program. En blanding af distance/interval/tempo løb. Men mit spørgsmål lander på det stykemæssige. Jeg styketræner som sagt ofte. Men jeg træner tungt, og meget tradiotionelt. Jeg kunne ikke forestille mig det vil styke mig det helt store i pressede situationer, og med rygsæk på osv. Jeg kunne godt tænke mig noget træning, som minder om noget cross/cirkel træning. Noget hvor jeg bruger kroppen, udmatter mig, og virkerlig gør mig bom stærk og enorm udholden.

Hvad gør jeg?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om Crossfit er det helt rigtige for dig! Det er et dejligt og hårdt mix af det hele. I Crossfit Copenhagen træner der flere med tilknytning til militæret, bl.a. Sergenter og Officerer. Måske er mit svar ikke så relevant, da du er fra Viborg og der (såvidt jeg ved) ikke er noget Crossfit center der. Men ellers kan du dagligt se WODs på crossfit.dk og crossfit.com.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share