Reduktion af lægstørrelsen


Benjons
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen,

Er endnu en irriterende person i rækken der er utilfreds med sit udseende. Jeg er en dame på de 170cm, der døjer med en læg på 39cm i omkreds (den anden er selvfølgelig tilsvarende i størrelse). Det meste af den ser ud til at være muskel af en eller anden grund. :(

Jeg stødte på en hjemmeside for os lidende kæmpelægpersoner og fandt et tip om, at man kunne træne sine stænger mindre ved at lave lægøvelser (i det her tilfælde stå på fodballen og foretage op og ned bevægelser) for i de efterfølgende timer at nægte sig selv proteinholdig mad, så musklen begyndte at "æde sig selv". http://www.calfreduction.net/content/train...cle-size-part-2

Er det noget, nogen herinde kan verificere? Er det 'farligt' på nogen måde?

På forhånd tak,

Benjons

Edited by Benjons
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er et seriøs spørgsmål:

Hvor gammel er du, hvad vejer du, hvad laver du i øvrigt af motion og træning? Hvad spiser du, står du meget op, eller sidder du meget ned på dit arbejde, og har du været til lægen for at få tjekket, at du ikke fejler noget der evt giver hævelse i benene (tager du medicin?)

Det er med 99% sikkerhed ikke store muskler der er problemet og du kan 100% sikkert ikke træne det væk, således som du har læst foreslået.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper,

Jeg er 25, mit BMI er på 20 og fedtprocent ligger på 17-18 så vidt jeg er orienteret. Så jeg er ret slank, og mine ben ser derfor endnu mere mærkelige ud deraf. Har jeg fået en del kommentarer for.

Jeg er lige begyndt at træne noget løb for nogle måneder siden. Træner 3-5 km et par gange om ugen. Jeg har engang haft et arbejde, hvor jeg skulle stå og gå hele tiden, men det er dog ca. 2 år siden nu. Jeg er gået tilbage til studiet, hvor der jo siddes en del. Medicin tager jeg ikke noget af. Jeg begrænser mig sådan set ikke i mad, men forsøger så vidt som muligt at få de 6 stykker frugt og grønt om dagen. :)

Er der måder at bestemme, om man har væskeophobninger og evt. behandle det uden om lægen? Vil nødigt virke som en besat teenager, hvis der nu ikke er noget galt alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Fordi det sandsynligvis ikke er musklen der er problemet.

Desuden ville det hypotetisk kræve at du ikke spiste proteiner overhovedet indtil restitutionsperioden var forbi, hvilke ikke kun er nogle timer efter endt 'træning'.

Hvis du virkelig vil have din muskel 'mindre', så _stop_ med at aktiver (træn) den i mere eller mindre grad.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du vil have bedst af et andet fokus.. desværre. Det bliver relativt uinteressant i længden at bruge så meget energi på at du ser en lille smule anderledes ud...tror helt sikkert ikke du bliver mere lykkelig af den grund... prøv at se det i forhold til du skal bruge mange år på træne noget som måske virker men som 100% sikkert rent mentalt vil komme til at fylde rigtigt meget hos dig

Du vil måske (men højst sandsynligt ikke) få den til at blive 1cm mindre... men den vil mentalt fylde 30cm mere...

Cormack

Jeg tror det vil være pænt svært at skabe så lidt hypotrofi stimuli at hendes lægmuskler bliver mindre.

Når man ser der i forhold til hendes nuværende aktivitetsniveau. Mindre vil være direkte usundt.

Jeg tror ikke træningsregimet virker....men jeg ved det ikke... det lyder ikke sandsynligt fordi at man ikke helt kan undgå at der kommer protein ned i cellen... medmindre man var på en relativ usund kur.

en eller anden form for lokal overtræning vil selvfølgelig få dine muskler til at blive mindre... men hvad gør man så når man er færdig med overtræning....så vokser de til normal størrelse igen... og hvis man ikke sikrer at man er overtræning hele tiden så risikere man at der sker en superkompensation og at man ender i et trænings regime der indvirkere at hun for større muskler...

uanset hvad:

- det er et usundt

- det er et dumt fokus og usundt mentalt fokus

- du kan højst sandsynligt ikke få det til at lykkes

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke fordi, det gør mig lykkelig/ulykkelig. Det er bare en irriterende, 'uretfærdig' ting, som jeg håbede på, der kunne gøres noget ved. Men må indse, jeg må lære at leve med det.

Det er ikke fordi jeg er uforstående overfor dit problem men-

"He nodded and looked at her figure as she went to the kitchen. His blood stirred at the sight of the muscles in her calves."

Robert Wilson "The silent and the damned" pp27

hyg

hæg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share