Hvad blir det af


KSR
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg er en 24 årige fyr, der snart går heeelt amok.. Jeg bruger min dagligdag ret aktivt, hvis jeg selv skulle sige det.. Jeg går amok snart amok i den forstand at der ingen markeringer kommer på min krop! Her nedenfor står hvad jeg laver i løbet af en ganske alm. uge

jeg styrketræner 4 gange om ugen, hvor jeg kan bænke 145 kg. i flad bænk (5 gentagelser), håndvægte 36 kg (14 gentagelser). ryg 100 kg. (10 gentagelser) (skriver hvor mange kg. for at give indtryk af at det ikke er styrken der er noget i vejen med. (træner selvfølgelig også andre muskelgrupper)

Jeg træner op til marathon lige pt. hvor jeg løber mellem 44 km. - 60 km. om ugen

Jeg spinner 3 timer om ugen

Jeg cykler 150 km. om ugen frem og tilbage fra job til hjem

Jeg spiser sundt.. Der er ikke noget med burger, pizza osv.

Alt dette her har jeg gjort i 3 måneder nu, uden der er sket en skid med min krop!?

Hvad gør jeg forkert?

Link to comment
Share on other sites

Mit gæt er at din krop er totalt udbrændt efter al den træning og derfor spiser du for meget. Sørg for også at restituere. "Practical programming for strength training" af Mark Rippetoe giver en god indføring i hele træning/restitutions-problematikken - det handler primært om styrketræning men det kan i princippet overføres til løb.

Husk at få noget søvn. Tillad dig selv at spise lidt usundt engang imellem - bare gør det med måde og helst efter hård træning hvor kroppen tørster efter næring.

Link to comment
Share on other sites

med den træningsmængde er dit cortisol niveau sikkert ganske højt, hvilket kan give central fedtaflejring og væske-retention ... i dit tilfælde hvor du træner meget og forbrænder meget er det nok det sidste der er tilfældet ... prøv efter dit maraton at skære ned på den aerobe træning og hold dig primært til styrketræningen

Link to comment
Share on other sites

med den træningsmængde er dit cortisol niveau sikkert ganske højt, hvilket kan give central fedtaflejring og væske-retention ... i dit tilfælde hvor du træner meget og forbrænder meget er det nok det sidste der er tilfældet ... prøv efter dit maraton at skære ned på den aerobe træning og hold dig primært til styrketræningen

Vil du ikke prøve at uddybe det?

Link to comment
Share on other sites

Mht. kost

Så kan en hverdag sådan her ud for mig:

Morgen: A38, 1 banan, 1 æble, rosiner, fuldkorn, 30 gr. proteinpulver

Formiddag: en chokoladebolle, 1 banan

Middag: 1 fiskefrikadelle, 1 dåse makrel, 2 sk. Rugbrød, 1 tomat, 1 banan,

Eftermiddag: 2 sk. Rugbrød med honning, 1 banan

30 gram. Proteinpulver efter træning, plus et glas matildekakaomælk

Aftensmad: 4 skiver rugbrød med avocado, 1 dåse tun, 1 tomat, 1 fiskefrikadelle med ketchup

Det plejer kun at være aftensmad, der ikke gentager sig.

Kan supplere med kyllingefilet med grøntsager, salat og kikærter

Oksekød med det samme som ovenstående

Edited by KSR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share