Styrketræning for piger.


katjah
 Share

Recommended Posts

Hej :).

Først skal det lige siges at jeg ikke aner noget som helst omkring styrketræning, for er helt ny indenfor det.

Vil meget gerne have trænet mave, lår og balder. Men jeg aner bare ikke hvor meget jeg skal træne og hvordan jeg skal træne? (:

Så hvis du kan komme nogle gode råd, ville det være super!

Mvh Katja.

Link to comment
Share on other sites

Hej :).

Først skal det lige siges at jeg ikke aner noget som helst omkring styrketræning, for er helt ny indenfor det.

Vil meget gerne have trænet mave, lår og balder. Men jeg aner bare ikke hvor meget jeg skal træne og hvordan jeg skal træne? (:

Så hvis du kan komme nogle gode råd, ville det være super!

Mvh Katja.

Mave/balle/lår er det jo der trænes på alle hold ;-) Hvis du ikke går i center, så vil jeg anbefale at købe en trænings-dvd eller søg efter øvelser for "abs, buns/glutes, thighs/harmstring" på youtube.

Men meld dig da ind i et center og start på nogle af alle de forskellige hold, og så kan du jo se øvelserne og derefter lave dem selv.

Vil du absolut styrketræne med vægte/maskine, så ville jeg(if I was you) gå gang med squat og lunges (find øvelserne i øvelsesbiblioteket) og en swiss ball for at træne core. Se øvelsesvideoer på sportsfyssen.dk

Og husk lav vægt og korrekt teknik

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke er gammel nok til at træne, så bør du bare starte med at løbe, dyrke noget sport med dine venner eller begynde til gymnastik.

Kort sagt - få rørt dig.

PS: Det er nemmere at få hjælp, hvis man skriver hvor gammel man er.

Jeg er 15, og jeg løber. Men gymnastik er ikke lige mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 15, og jeg løber. Men gymnastik er ikke lige mig.

Hvis du er til fysisk kontakt, så ville jeg anbefale dig at gå til kampsport (karate, judo, boksning eller en lidt mere avanceret form for "Jeg dræber dig med en spise pind imens jeg står på hovedet" myo-thai og hvad det ellers hedder alt sammen, der er masser at vælge imellem.

Det giver god kondition, forbrænder en helvedes masse kcal og så lærer du at "kick some ass" uhh hele tre ting ligesom kinderæg :-))

Kampsports klubber er som regel rimelig billigt og kræver kun en "badekåbe" og et bomuldsbælte :-)

De fleste klubber koster ca. 100 kr om mdn og trænings Gi'en koster måske 300 kr.

Og nej du kommer ikke hjem 3 dage om ugen og ligner Rocky, det er ret alm. med et blåt mærke i ny og næ, men så er det også det.

Bare du ikke vælger "full Contact" kampsport.

Ellers er der et hav af sportforeninger med alt lige fra håndbold til tårnspring, windsurfing og roning osv.

Spring ud i det og prøv noget spændende, det kunne jo være du fandt din drømme sport ved at tage en chance !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share