Basal konditions træning....


Recommended Posts

Sad og tænkte på når man har en newb der gerne vil starte med at dyrke cardio, hvordan skal man gribe det an når man skal fortælle om det basale? Hvad er vigtigt samt mindre vigtigt?

Et spørgsmål jeg ofte høre er hvor skal jeg være, omdrejninger, puls osv. Det kan væksle fra den ene kondi øvelse til den anden self.

Hvilken formel kan man bruge (220 minus alder er vist ikke brugbar?)

Hvilken myter skal man aflive med det samme?

1. Feks den klassiske fedt forbrendnings "zone"

2. Hvis man vil forbrænde fedt er det ok at indtag carbs før træning?

3. Hvorfor er intervaler gode til konditions træning/og eller fedtforbrænding, og hvordan skal man ta hensyn til max pulsen der?

4. Hvorfor er det godt at powerwalk'e om morgenen?

5. Hensyn til skader....

osv osv osv

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på at det er det rigtige jeg svarer på - men mit absolut bedste råd til en total Newbee ville være "find en motions form du syntes er sjov".

Den med at sætte en newbe til at gå direkte efter det maksimale resultat fra day one fører kun skader med sig og ofte en følelse af håbløshed og det bliver svært at tage sig sammen til, fordi det bare er en sur pligt.

Langt de fleste cardio prægede sportsgrene er lidt præget af "at det er pisse hårdt" så der skal altså et eller andet til for at give mening med alt det ubehag træningen fører med sig i starten.

Så skidt med at man ikke får 100 % gavn af træningen fra starten af. Betragt de første par måneder som at man træner sig op til at kunne træne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share