Acai


Achilles
 Share

Recommended Posts

Hola

Er der nogen som har stiftet bekendskab med det brasilianske bær acai ?

Mange i den BJJ orginisation jeg tilhører sværger ved bæret og det smager da også pisse godt, men jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om det.

Det eneste jeg har kunnet finde omkring dét er på div sider der sælger stadset.

Link to comment
Share on other sites

Hola

Er der nogen som har stiftet bekendskab med det brasilianske bær acai ?

Mange i den BJJ orginisation jeg tilhører sværger ved bæret og det smager da også pisse godt, men jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om det.

Det eneste jeg har kunnet finde omkring dét er på div sider der sælger stadset.

Jeg drak en masse acai-juice, da jeg boede i Brasilien, fordi det smagte godt, men jeg har aldrig mærket nogen som helst effekt på noget som helst. Det skulle have en ekstrem høj koncentration af vitaminer og antioxidanter, men jeg tror ikke det er mere revolutionerende end så mange andre bær. Det er bare blevet lidt et modefænomen og har gennem god PR fået en masse spalteplads i livstilsmagasiner.

Sværger ved bærret? Det lyder religiøst...

Link to comment
Share on other sites

Wiki siger bl.a.:

"As a dietary supplement

Recently, the açai "berry" has been touted and marketed as a highly beneficial dietary supplement. Companies sell açaí berry products in the form of tablets, juice, smoothies, instant drink powders, and whole fruit.

Marketers of these products make claims that açai provides increased energy levels, improved sexual performance, improved digestion, detoxification, high fiber content, high antioxidant content, improved skin appearance, improved heart health, improved sleep, and reduction of cholesterol levels. More dubious claims include reversal of diabetes and other chronic illnesses, as well as expanding size of the penis and increasing men's sexual virility and sexual attractiveness to women.[1][2] Açai is most commonly marketed as a weight loss product.

As of March 2009, there are no controlled studies backing up any of these claims. According to ABC News correspondent Susan Donaldson, these products have not been evaluated (in the US) by the FDA, and their efficacy is questionable.[3] In late 2008, lawyers for The Oprah Winfrey Show began investigating alleged statements from supplement manufacturers who suggested that frequent Oprah guest Dr. Mehmet Oz had recommended their product or açai in general for weight loss.[4]"

wiki

Link to comment
Share on other sites

Er vi ude i noget NONI-agtigt nonsen?

Hold kæft - griner stadig over det program jeg så om NONI-opfindernes pragtslot. Minder meget om datiden trylleeleksir sælgere på markedspladser osv.

Dem der stod bag NONI-juicen kunne knabt holde masken selv over deres "fantastiske" drik, der kan bruges til ALT -selv sløje potteplanter! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

"Et hipt "nyt" bær på markedet som skulle være SINDSYGT sundt og fyld med HJERNEDØDT mange antioxxxxidanter osv.

er ACAI BÆRET dybt fra afrikas jungle" (sådan reklamere min lokale smoothie/hippe-sandwich-dealer med det)

jeg har haft købt nogle smoothies med det i hos min lokale smoothie dealer shop og det smager overdrevent godt, men de er ret dyre.

jeg syntes personligt at jeg føler et lille energifriskheds boost i hovedet efter sådan en acai smoothie men det kan selvfølgelig også være "atrap fænomenet" (eller hvad man kalder det) på grund af den hypede tekst.

Achilles, udover det aner desværre ingenting om bæret...

- men hypet og super sundt eller ej, så smager det pisse godt i smoothies (og da bær jo skulle være sunde osv. så er det sikkert også lidt sundt) !

by the way.... ved i egentligt hvor man kan købe stadset?

jeg har ledt efter et sted at købe bæret, både frossent (som de bruger hos min smoothie dealer) eller bare som bær, men det

syntes ikke at eksistere nogle steder, min smoothie dealer sagde også at han køber det hos noget Wholesale-halløj hvor du skal have en virksomhed for at købe den og det har jeg tilfældigvis ikke ;)

Edited by TrainingDay
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share