På vej til DM


Tri-dina
 Share

Recommended Posts

Ooookay, så prøver jeg mig også med en online log bog...

Jeg føre også en håndskreven trænings dagbog, den hjælper til tider men måske der er lidt udefra opbakning eller gode råd med på vejen her fra.

Jeg har 6 uger til DM, idag hvor jeg begynder loggen, og jeg ved ikke om mine ben kan klare de 10 km løb, eller om jeg er i form til at gennemføre inden for rimelig tid.

Jeg startede på det her project i Febuar, trænede lidt på må og få indtil midden af feb' og lagde så en slagplan...Det var lidt besværligt at komme der til. I første omgange var det jo en stor beslutning at begynde at dyrke tri' jeg har aldrig gået til hverken svømning, løb eller cykling og var/er derfor langt efter mine konkuranter og klub kammerater.

Med beslutningen kom også ambitionerne, jeg har altid været ambiøs, men det er hårdt arbejde og jeg skal træne stort set hver dag for at nå mit mål. Jeg har været træt, jer har været syg jeg har ledt efter balancen mellem udmattelse og hviletid. Jeg vil til DM, men jeg kommer ikke dertil skadet eller udbrændt. Jeg skal passe på migselv og træne hårdt, lige til grænsen men ikke over den, det er svært og jeg har allerede siden feb' gået over den mange gange. Men forhåbentligt er jeg blevet lidt klogere.

Mit første mål er at gennemføre DM (1500m svøm, 40 km cykel og 10 km løB) i i tiden 2timer og 20 minuttter, det er hurtigt men ikke umuligt. Samtidigt vil det være mit første stævne, så jeg forsøger at se på det som et motions løb. Det er lidt svørt at forklare, jeg har været til et eneste løb, Danisco cup, jeg viller gerne løbe ca 25 min (5 km) og gjorde det også, det var første gang jeg overhovedet løb 5 km, så jeg viste ikke helt hvad jeg kastede mig ud i, og sparede lidt på kræfterne, men kunne så slutte af med en spurt... Men sådan vil jeg også gerne til DM, jeg skal ikke tilmeldes i Eliten, jeg skal ikke være danmarks beste (i mit første stævne) jeg skal bare opleve det og nå mit mål

hmmm.. jeg kunne skrive hele loggen ned siden feb' men så får jeg vist bare trænet mine fingerfærdigheder på et keyboard istedet for vægt træning og aqua jogging som jeg har på programmet idag...

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Vægt løftning: fri vægte... jeg ved ikke hvad øvelserne hedder?

5 km spinning test på syre grænsen... av det gjorde ondt... tid 10:40 sidst jeg tog den var min tid 11:48

3 minutters let løb på bånd, for at køle ned efter testen og for lige at få løbet en mikroskobisk smule, oven på den fucking skindebens betændelse.

jeg fik ikke aqujogget, det er svært at motivere migselv til... så jeg svømmede ca 500 cr og 100 fly (det er meget sjovere og får også pulsen op) i min aftens pause

Link to comment
Share on other sites

Så rolig nu, du er kun 3 indlæg inde i din log.

Alternativt kunne du jo også bare kaste om dig med smileyer.... :tongue:

Men imponernde projekt du har begivet dig ud i, et tri-athlon er bestemt ikke noget nem disiplin at gennemføre, der skal da en vist portion vilje styrke til at gennemføre.

Hvis du vil have mere indput i din log fra, andre, er den bedste metode nok bare selv at kommentere i andres log profiler, og aktivt spørge ind etc, så skal feed-back nok selv komme rullende.

Og velkommen til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

iihhh jo tak!

dagens opdatering...

Jeg er pisse træt har været syg siden sidste weekend, bare sådan snottet og med feber, men det er verken gået den ene eller dan anden vej, hvilket er fustrerene... men jeg tror faktisk det er stress, for jeg har slet ikke haft timer nok i et døgn, til at få tid til alt, så sådan en omgang har været lige hvad jeg har trængt til, jeg har fået sovet, og hvilet ud...

kan ikke lige huske hvilke dage jeg gjorde hvad...

tirsdag, løb jeg ca 2 km, det tog 10 lange minutter, og jeg hostede så jeg troede at jeg så endelig ville blive ordentelig syg, men nej, fik bare ondt i halsen

torsdag svømmede jeg en kilometers penge, bare for at holde mig lidt igang, og håbe på at det ikke ville gå galt

(det gjorde det heller ikke)

Søndag svømmede en km igen... og var uartig og dykkede et par dyk (max 5 m... altså nedaf, og så lidt på langs) det gjorde lidt ondt i ørene, men jeg tror det var godt, for jeg har det bedre idag..

Idag: stadig snottet og træt i kroppen

cyklede til og fra arbejde (det hele tætter jo)

ville løbe en lille bitte tur, men opdagede så at jeg skulle møde meget tideliger end forventet

... men ved fire tiden fik jeg lige et par dyk mere, er blevet lidt pjattet med det

aftens pausen (den sene pause, ikke mad pausen) belv brugt i styrke trænings rummet, på bænkpress 3x12 xet ukendt vægt jeg gætter på ca 15 kg... ikke så meget

krops hævninger

core øvelser, kan holde den lige i 60 sec :smile:

resten af pausen svømmede jeg lidt 300 crawl, 200 fly (med fødder, man har vel en forkøelse) og 50 udsvømning

og så tilbage på arbejde..

nu er jeg træt, men kan også mærke at det er på en god måde, og ikke en træls måde

Edited by Tri-dina
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share