Højreoverarm Større end venstreoverarm !?


Idrizi
 Share

Recommended Posts

hey jeg er næsten lige begyndt med at træne ( Ca. 2-3 Mdr ) Og min venstre overarm er blevet lidt mindre end min højreoverarm... Det ser ikke så godt ud :-) - Så jeg vil selvfølgelig gerne have ordnet det ? Nogle Som kan hjælpe ? - Tak på forhånd

Link to comment
Share on other sites

hey jeg er næsten lige begyndt med at træne ( Ca. 2-3 Mdr ) Og min venstre overarm er blevet lidt mindre end min højreoverarm... Det ser ikke så godt ud :-) - Så jeg vil selvfølgelig gerne have ordnet det ? Nogle Som kan hjælpe ? - Tak på forhånd

De fleste højrehåndede har jo større højre arm. Men hvor meget taler vi i omkreds? Og hvordan træner du arme?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er venstre håndet men højre er større... Jeg træner bare med løse håndvægte Bicep Curl - Nogle gange med stang også... Omkring 0.5 -1 Cm vil jeg nok tro.

Edited by Idrizi
Link to comment
Share on other sites

Jeg er venstre håndet men højre er større... Jeg træner bare med løse håndvægte Bicep Curl - Nogle gange med stang også... Omkring 0.5 -1 Cm vil jeg nok tro.

Pudsigt, jeg er venstrehåndet og min venstre arm er en del større end den højre.

Link to comment
Share on other sites

hvilken arm starter du med når du løfter? højre eller venstre? - jeg havde samme problem min højre var større end min venstre. Før startede jeg altid første løft med højre, men fik afvide at man skal starte med den der er svagest (eller mindst) - det gjorde jeg og de er så småt begyndt og udligne sig, lyder lidt mærkeligt og som om det ikke burde gøre en forskel men det gør det.

Link to comment
Share on other sites

Hva med et billede?

Det åbenlyse svar er at træ den store arm lettere end den anden - Men jeg tror det vil udligne sig med tiden.

Det må du ALDRIG gøre! Begge sider af kroppen skal trænes ens, en evt. medfødte assymetri må du leve med. Men det du oplever er nu alligevel ganske normalt. Ingen grund til bekymring.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det her er virkelig en ikke-problemstilling.

Som der bliver nævnt af flere i tråden, skal man i sådanne tilfælde træne begge sider i samme udstrækning. Dette er ikke blot det mest logiske ift. at undgå yderligere assymetri, men det bliver formentlig også bakket op af andre ting end blot almindelig logik. Ellers har jeg en del års erfaring med forskellige former for asiatisk kampsport og gymnastik. Alle steder var det sådan, at styrke/udholdenhedstræning skulle fordeles ligeligt mellem de stærke og svage lemmer, mens det var okay eller endda tilrådeligt, at træne koordination og teknik, halvanden til tre gange så meget med svage lemmer som med med stærke.

Jeg ser ikke nogen grund til, at dette ikke skulle gælde ved almindelig træning med vægte.

Og da indøvelse af teknik stort set kun er aktuelt i forbindelse med de store basisøvelser, skal du bare konsekvent tage lige mange gentagelser med hver side. Som der i en lidt anden formulering bliver nævnt, må du begynde med den svage side først, så du ikke står i en situation hvor du måske har kørt f.eks. 10 gentagelser med venstre, men failer på den 10. gentagelse med højre, selvom du også har mere end rigeligt med overskud til at køre x-antal gentagelser til med venstre arm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share