Træning af overarme


foggi
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg er en pige på 17 år, der holder meget af at træne min krop og holde mig i fin form. Jeg styrketræner ca. 2-3 gange om ugen.

Her for noget tid siden opdagede jeg, at jeg var ved at få de såkaldte "mormor-arme". KRISE!!

Så jeg begyndte at fokusere på, at træne min arme.. Nu har jeg bare det problem, at mine arme er blevet større pga. musklerne. Og det er altså ikke pænt til en ung pige som mig!

Er der nogen, der evt. har en idé til, hvad man kan gøre for at få mindre arme uden at blive helt slap?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen omvendt træning af overarme desvære.... eller faktisk heldigvis!. Hvor store er de da blevet? Jeg er mand, (eller i hvert fald af hankøn), og jeg syntes ikke, at det er spor grimt med en lille smule overarm hos en pige, hvis hun ellers er slank og pæn at se på :bigsmile:. Men så lad være med at træne dine overarme, ved ikke rigtigt hvad jeg ellers skal sige til dig, hvis det da kun er fordi musklen er blevet for stor, og der ikke stadig er lidt fedt tilbage? Fordi så kan du jo prøve at tabe det, og så se om det ikke bare er drøn sexy med en smule biceps, når den er flot og markeret :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle!

Jeg er en pige på 17 år, der holder meget af at træne min krop og holde mig i fin form. Jeg styrketræner ca. 2-3 gange om ugen.

Her for noget tid siden opdagede jeg, at jeg var ved at få de såkaldte "mormor-arme". KRISE!!

Så jeg begyndte at fokusere på, at træne min arme.. Nu har jeg bare det problem, at mine arme er blevet større pga. musklerne. Og det er altså ikke pænt til en ung pige som mig!

Er der nogen, der evt. har en idé til, hvad man kan gøre for at få mindre arme uden at blive helt slap?

På forhånd tak :)

Ja der er noget du kan gøre. Du skal indtage færre kalorier. Derved vil du over længere tid tabe fedt på hele kroppen, og derved også dine arme. Simpelt, men (sandsynligvis) svært. Du taber ikke fedtpå dine arme ved at træne dine arme, du kan ikke punktforbrænde.

Link to comment
Share on other sites

Sådan som jeg har forstået er mormor-arme slaskede overarme på bagsiden af armen!! Der hjælper det jo ikke meget at træne biceps. Begynd at træne triceps og håb på at det hjælper. Det vil for det meste have en opstrammende effekt på de slaskede hudstykker. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle!

Jeg er en pige på 17 år, der holder meget af at træne min krop og holde mig i fin form. Jeg styrketræner ca. 2-3 gange om ugen.

Her for noget tid siden opdagede jeg, at jeg var ved at få de såkaldte "mormor-arme". KRISE!!

Så jeg begyndte at fokusere på, at træne min arme.. Nu har jeg bare det problem, at mine arme er blevet større pga. musklerne. Og det er altså ikke pænt til en ung pige som mig!

Er der nogen, der evt. har en idé til, hvad man kan gøre for at få mindre arme uden at blive helt slap?

På forhånd tak :)

Du er 17 og har mormor-arme selvom du styrketræner og holder dig i form (og angiveligt lever sundt). Og på ingen tid har du fået for store arme. For mig lyder det som om du er urealistisk og en smule hysterisk. Smid billede op - så skal vi nok fortælle, hvor slemt landet står til :-D

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg bare det problem, at mine arme er blevet større pga. musklerne. Og det er altså ikke pænt til en ung pige som mig!

Er der nogen, der evt. har en idé til, hvad man kan gøre for at få mindre arme uden at blive helt slap?

På forhånd tak :)

Du kan undlade at træne dine arme, så skal musklerne nok blive mindre igen. Hvis du som 17-årig har "mormor" arme hænger det sammen med en for høj fedtprocent, og så skal du fokusere noget mere på at reducere kalorierne i din kost og lave træning med store muskelgrupper der forbrænder flere kalorier (eks. squat, benpres, dødløft.... eller mere ubehagelige ting såsom jogging eller cykling)

Best of luck

Lars

Link to comment
Share on other sites

Du kunne også prøve at køre flere reps med lavere vægt. Det giver større udholdenhed, "faste muskler" uden at de bliver "bodybuilder agtige".

Hvis det er "mormor arme" - så fokuser på Triceps, uden at undlade at træne resten af kroppen - herunder også de store muskler i benene og ryggen, selvom det ikke primært dem du sigter på med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne også prøve at køre flere reps med lavere vægt. Det giver større udholdenhed, "faste muskler" uden at de bliver "bodybuilder agtige".

Hvis det er "mormor arme" - så fokuser på Triceps, uden at undlade at træne resten af kroppen - herunder også de store muskler i benene og ryggen, selvom det ikke primært dem du sigter på med træningen.

Flere gentagelser giver ikke mere 'faste muskler' end tung træning.

Svaret på trådstarters spørgsmål er allerede givet af Lars L Andersen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev ikke de blev mere fast... kun at de stadig bliver faste men ikke vokser/ bliver helt så store, som når der laves tung træning... :tongue:

Man kommer heller ikke i for god form i konditionstræning hvis man sørger for at holde pulsen lavt nok.

At køre lette vægte for at undgå muskeltilvækst og at holde pulsen bevidst nede under hvad der giver en træningseffekt giver ca. lige meget mening.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. jeg vil nu mere sammeligne det med at træne udholdenhed (langdistance løB) frem for interval... og det giver vel også mening...

Hun ønsker jo ikke store overarme - så skal hun jo heller ikke træne med tunge vægte. Men jeg vil da give dig ret... - normalt styrketræner man da for at få større muskler.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. jeg vil nu mere sammeligne det med at træne udholdenhed (langdistance løB) frem for interval... og det giver vel også mening...

Hun ønsker jo ikke store overarme - så skal hun jo heller ikke træne med tunge vægte. Men jeg vil da give dig ret... - normalt styrketræner man da for at få større muskler.

Læs hvad jeg skriver:

Man kommer heller ikke i for god form af konditionstræning hvis man sørger for at holde pulsen lavt nok.

Jeg taler ikke om landistance hvis man ingen konditionsforbedring ser.

Hvorfor træne styrketræning med en vægt der ikke ændrer musklens udseende? Giv mig et godt argument for hvilke fysiologiske forbedringer man får effektivt af det, som er relevante for trådstarteren?

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo sådan at hvis du ikke presser din puls - så ser du ingen konditonsforbedring. Ergo kan du løbe "100km hver dag i 100år" uden at dit kondital forbedres, hvis du bare sørger for at holde en tilpas lav puls. Men der er ingen tvivl om at din udholdenhed vil blive forbedret - selvom du træner med lav puls.

Fuldstændig det samme vil gøre sig gældende ved max reps med lav vægt. Din udholdende vil øges - uden du dog vil få den markante muskeltilvækst som med tunge vægte. Hermed ikke dog sagt den helt undgås.

Det mener jeg absolut er "nice to know" for trådstarteren....

Link to comment
Share on other sites

Lyder som Yoga du tilbyder.... :cool: - men jeg vil gerne takke nej, idet jeg har valgt en lidt anden måde at træne...

Du kan jo diskutere med mange hvorfor de træner, som de gør...

Hvorfor dyrker folk fodslaw eller jogger - og i fitness centre ser man rigtig mange på crosstrainere, kondicykler, roergometre etc., som bare står der uden at få sved på panden og presse pulsen....

Jeg kan såmænd også nævne mange løbeklubber hvor folk kommer og løber deres 5-10km 2-3gange om ugen og altid i samme 6-7min. grupper - øger de kondien - næh kun til et fast lavt punkt...

Spørgsmålet er så om at træningen er spildt, når man ikke forbedrer kondien ved det... ? Der er da ingen tvivl om, at hvis de brugte 20min. på intervaltræning ville de få mere ud af det - målt på konditallet.

Jeg tror faktisk du kan få en rigtig spændende debat ud af hvorfor nogle vælger at træne (det du kalder) ineffektiv - når man nu kan bruge tiden meget bedre. Men den giver nok ikke trådstarter meget "hø til geden" i den her sammenhæng...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share