mangler et par basis maveøvelser


sejejeppe123
 Share

Recommended Posts

Hvad er dit trænings niveau? Og hvor lang tid og hvad har du trænet?

Der er rigtig mange gode øvelser, men umiddelbart kan da nævnes

Ab-wheel rollout:

http://www.youtube.com/watch?v=fqSpCahng5c

(kan også laves på knæene)

eller

Dragonflags

(lidt mere advanced)

Du kan også lave alm. situps, bare hvor du holder nogle vægte i hænderne, strakt ud til lodret under hele bevæglesen (ved ikke hvad øvelsen hedder, men de virker nu ganske godt)

Men generelt kan man altså også få en rigtig god mavetræning af at lave øvelser som frontsquat, KB-swings, renegade rows for at nævne et par stykker. Så det er ikke strengt nødvendigt at lave deciderede maveøvelser for at få en god workout for maven - mange compound øvelser rammer maven rigtig godt.

Link to comment
Share on other sites

Ja. Dragonflags kan være svær, men ab wheel rollout og situp varianten jeg nævnte burde godt kunne lade sig gøre, og er nogle øvelse der virkel rammer maven. Derfor kunne det måske give dig en gevinst at indbygge dem i dit øvelses repertoire.

Men hvis det endelig er kan du jo også prøve med v-situps eller leg raises (den hvor du hænger fra en bar/ribbe og løfter dine ben og hofte ud til vandret, eller så langt man kan komme).

(går ud fra at du leder efter andre øvelser end de sædvanlige situps, men ret mig hvis jeg tager fejl)

Link to comment
Share on other sites

Som der står i overskriften

mangler jeg et par basis maveøvelser som der virker rigtigt godt :I

helst ikke hvor benene er fast spændt da jeg tit får det hele til at gå i ryggen så .

Uanset hvilken øvelse du vælger at lave, så husk altid at lade MAVEMUSKLERNE kontrahere, og ikke hoftebøjeren (Altså Ab-Crunches i stedet for Sit-ups)... Dermed siger jeg ikke der er noget som helst forkert i at træne hoftebøjeren i forbindelse med sin mavetræning - men hvis udgangspuntet er basisøvelser, så skal man først og fremmest kunne skelne imellem en korrekt og en inkorrekt mavebøjning...

Link to comment
Share on other sites

Generelt vil jeg gerne anbefale maveøvelser på bold. Det kan være super effektivt, sund og så er det sgu sjovere at træne på en bold :-)

Grundet vores fascistiske nazi-net på min arbejdsplads, kan jeg ikke lige finde nogle gode links til dig. Men kig på youtube, der er tonsvis af simple men gode maveøvelser på fitness bolden!

Link to comment
Share on other sites

Grundet vores fascistiske nazi-net på min arbejdsplads, kan jeg ikke lige finde nogle gode links til dig. Men kig på youtube, der er tonsvis af simple men gode maveøvelser på fitness bolden!

hahaha :laugh: det lyder som om der trods alt er andre end mig der må døje med den slags magtliderlig ledelse/IT afdeling (Fitness World) :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

hahaha :laugh: det lyder som om der trods alt er andre end mig der må døje med den slags magtliderlig ledelse/IT afdeling (Fitness World) :sneaky2:

Fitness World siger du :-) Ja, det kender man jo lidt til, haha! Velkommen i knubben :D Men godt at vi har MO, når nu armene er faldet af, efter at have aftørt maskinparken 3 gange!

Edited by sundance_kid
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share