Trolling


Dysp
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke, om MOL pludselig er begyndt at få besøgende fra anorektiker-sider; men der er i hvert fald sket et eller andet. Det er helt utroligt, så mange tråde der er opstået og så mange 'nye', der rådgiver med fuldstændigt sindssyge råd.

I næsten alle trådene, for nylig, i vægttabs-afdelingen, har jeg set råd om afføringspiller og 'du spiser altid for meget, lad være med at spise noget', samt succes-tråde, hvor der har været 'erfaringer' med fastekure og nonsens, i selskab med et postulat om, hvor godt det har virket.

Kan vi gøre noget for at stoppe denne vanvid eller skal det bare gå udover MOLs generelle kvalitet, at vi pludselig overdynges af, hvad der synes, at være trolling?

Link to comment
Share on other sites

Kan kun være enig - det er en sørgelig udvikling :/

Bortset fra de jævnlige "sixpack-til-sommer" / "16-år-kan-ikke-tage-på" indlæg, så syntes jeg også bestemt at niveauet er faldet på det seneste... Skulle man tro at et eventuelt ana/mia-forum, har anbefalet MOL i den sammenhæng?

Måske er MOL bare blevet populært for den brede befolkning? :)

Link to comment
Share on other sites

Kan kun være enig - det er en sørgelig udvikling :/

Bortset fra de jævnlige "sixpack-til-sommer" / "16-år-kan-ikke-tage-på" indlæg, så syntes jeg også bestemt at niveauet er faldet på det seneste... Skulle man tro at et eventuelt ana/mia-forum, har anbefalet MOL i den sammenhæng?

Måske er MOL bare blevet populært for den brede befolkning? :)

I hvert fald har MOL mistet en betragtelig del af sine seriøst trænende, og ikke mindst meget vidende, styrke-atleter.

Heraf er mindst én gået til de evige jernhuler, flere til bodybuilding.dk, og andre er bare væk. Jeg kan kun medgive, at det er træls, og at det ikke bliver bedre af, at stedet risikerer at blive domineret af anorektikere, og af folk, der bare vil krådte den.

Link to comment
Share on other sites

Nu er læser jeg mest på mol men holder mig hvertfald væk fra tråde som hopper over i skænderier, men synes da stadig at kunne spotte folk som virkelig brænder for træning og ernæring, men som sagt har ikke kigget med i mere end 1 år.. så om der findes nogen "good old days" på MOL skal jeg ikke kunne sige :)

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg er en af de nye her på MOl vil jeg gerne give mit besyv med.

En af grundene til at jeg meldt mig til på MOL var at jeg fandt de forskellige tråde meget konkrete og at jeg virkelig kunne lære noget af forskellige råd og erfaringer jeg fandt herinde.

Jeg er absolut amatør men dog meget ambitiøs med min træning, og fandt seriøsiteten her meget motiverende.

Desværre kan jeg kun være enig med Dysp omkring niveauet i dag. Det er sgu gået for meget anoreksi og latterliggørelse i den.

En af måderne at stoppe det på, kunne være simpelthen at lade være med at svare på en tråd, hvis man synes det er useriøst eller ligner en Troll.

Når først diskutionen kører bliver der jo skabt en stemning. Hvis de ignoreres finder "de" vel ud af at MOL er en seriøs side og ikke udelukkende et teenagerforum hvor man kan råber om hjælp til sin spiseforstyrrelse...

Så længe folk hopper med på vognen og lader sig provokere, vil der blive ved med dukke (undskyld udtrykket) useriøse-hjælp-mig-med-at-ødelægge-mig-selv-tråde op.

Et andet issue som jeg ser det, er at tone hurtig bliver hård og tråd-starterne latterliggjort, hvilket kan gøre at nogen (evt sådan en som undertegnede) ikke vil starte en tråd af frygt for at blive jordet.. Og måske på trods af at man evt havde noget fornuftigt at fortælle/spørge om/dele med andre.

Dysp: fedt du tager emnet op, så der evt er en chance for at få denne tendens stoppe

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share