Træning af baglår og lægmuskel


Recommended Posts

Strækker du altid godt ud efter du har spillet fodbold, eller løbet? Ellers kan det i hvert fald være problemet.

Nogle øvelser for Lægmusklen og Baglår kunne være Squat, Step Ups o Læg. Disse øvelser kræver dog håndvægte. Du kan se hvordan man udfører øvelserne her i kapitlet under ben: http://www.motion-online.dk/styrketraening...ed_haandvaegte/

Link to comment
Share on other sites

Vægte kan være meget meget dyre, hvis du skal have den i aller bedste kvalitet og hvis du skal have dem tunge. Så før jeg kan anbefale dig hvilke vægte der er gode at købe, skal jeg vide hvor meget du har tænkt dig at træne, og hvad dit nivue allerede er, og så skal jeg vide hvor meget du vil give for dem.

Og jeg tror godt man kan købe dem i normale sportsbutikker.

Og det med udstrækning, skal du bare sørge for at strække alle dine muskler godt igennem, og gøre det efter du har løbet, cyklet eller andet konditionstræning.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har problemer med muskelskader i både baglår og lægmuskel og tror at disse opstår fordi mine muskler ikke er stærke nok, derfor har jeg brug for nogle øvelser, som jeg kan lave hjemme..

Jeg spiller fodbold og når kun lige at komme tilbage fra en skaden inden en ny opstår.

Jeg er åben for alle forslag.

Mvh

Johnny

Kunne også godt lyde som om du ofte går for tidligt i gang efter en skade, så den springer op igen. Men det lyder som om forebyggende træning er vejen frem

Link to comment
Share on other sites

Og det med udstrækning, skal du bare sørge for at strække alle dine muskler godt igennem, og gøre det efter du har løbet, cyklet eller andet konditionstræning.

Kunne godt tænke mig at høre hvorfor han skulle gøre det og hvad det ville hjælpe på Johny's problemer?

Til Johny: jeg tror selv du er på rette vej og så er Boltar også inde på noget af det rigtige.

Skader som fibersprængninger(dermed ikke sagt at du har en) opstår næsten altid i baglåret fordi hasemuskulaturen er svagere end forsiden. Så tror ikke træning af bagsiden af lår+læg vil skade! Dog er det svært at komme med et kvalificeret gæt ud fra din beskrivelse. Hvor sidder smerten mere præcis og hvornår opstår den?

Som Boltar skriver, så tyder rigtig meget på at du ikke giver din skader nok tid til at hele.

Mvh Djeff

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt tænke mig at høre hvorfor han skulle gøre det og hvad det ville hjælpe på Johny's problemer?

Til Johny: jeg tror selv du er på rette vej og så er Boltar også inde på noget af det rigtige.

Skader som fibersprængninger(dermed ikke sagt at du har en) opstår næsten altid i baglåret fordi hasemuskulaturen er svagere end forsiden. Så tror ikke træning af bagsiden af lår+læg vil skade! Dog er det svært at komme med et kvalificeret gæt ud fra din beskrivelse. Hvor sidder smerten mere præcis og hvornår opstår den?

Som Boltar skriver, så tyder rigtig meget på at du ikke giver din skader nok tid til at hele.

Mvh Djeff

Hej Boltar & Djeff

Jeg plejer at gå frem efter et "opstarts" program jeg har fundet på www.netfyssen.dk, men jeg kan godt give jer ret i at jeg måske starter alt for hårdt op når jeg starter.. Fik lige en Fibersprængning/forstrækning igen i Lørdags, men denne gang var det i låret og ikke i læggen, som jeg ellers har døjet med i starten.. Smerten starter lige over knæet bag på låret og går et stykke om.. Havde is på de første 48 timer og nu har jeg den bundet op med elastikbind (igen noget jeg har læst på netfyssen.dk)..

Cykling træner det ikke alle musklerne i benene?

Mvh

Johnny

Link to comment
Share on other sites

Nogle øvelser for Lægmusklen og Baglår kunne være Squat, Step Ups o Læg. ...ed_haandvaegte/

Hasemuskulaturen arbejder kun som kraftfordeler i sqaut - en statisk form for træning som ikke giver så store resultater. En bedre måde at få ramt haserne på er leg curl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share