MX7


franke
 Share

Recommended Posts

Jeg kan kun give ff ret, jeg kender et par stykker der har prøvet det, men uden nogen som helst resultat. Drop alt om disse "vidundermidler" og gør det som du skal når du er i centret, TRÆN HÅRDT.... Så skal resultaterne sgu nok komme af sig selv..

Link to comment
Share on other sites

Et simpelt råd vedr. junglen af div kosttilskud.

Stil dig selv disse spørgsmål!!!

1. Er det lovligt?

2. Lyder det for godt til at være sandt? (steoride lignende effekt og hvad producenterne ellers kan finde på at skrive)

Hvis svaret på disse 2 spørgsmål er ja, så skal du ikke købe produktet.

Du skal selvfølgelig heller ikke købe det hvis det er ulovligt, men fakta er at ulovlige produkter ofte lyder for godt til at være sandt men kan rent faktisk godt give den effekt de lover.

Når jeg skriver "lovligt" så mener jeg i.flg. Amerikansk lovgivning for her i landet ville de fandeme forbyde druesukker hvis de fik chancen. Så dansk lovgivning kan du ikke regne med.

In my book er der 5 tilskud som virker effektivt nok til at de kan betale sig at investere i:

1: Protein, både fra pulver og især fra fornuftig kost

2: Creatine (det virker og er billigt)

3: Glutamine

4: Vitaminer/Mineraler

5: ECA stacks

Mange ville nok mene at nogle af disse produkter ville falde for mine 2 spørgsmål. Det vil jeg give folk delvist ret i, men faktum er at disse rodukter virker og sådan er det, BASTA.

Link to comment
Share on other sites

Mht til Glutamine, så er det jo ikke et stof som har en mærkbar virkning i det du indtager det, så det kan være svært at sige at man får en effekt af det. Men jeg kan vende det om og sige har du haft gode resultater med Protein??? Hvis du tænker over det så er det svært at svare på!?! Men faktum er at kroppen har brug for aminosyrer ved hård belastning. Alle aminosyrer har en speciel virkning på kroppen og Glutamine virker på dit imunforsvar. Når du træner hårdt vil dit imunforsvar blive svagere i din restitutionsfase efter din træning, og du kan derfor f.eks. let blive forkølet. Jeg vil sige ud fra egen erfaringat når jeg bruger glutamine (ca 15g om dagen) bliver jeg sjældent syg. Da jeg har allergi og min kæreste har 3 katte er jeg meget overfølsom overfor dem på træningsdage. Men har jeg indtaget store mængder af Glutamine mærker jeg slet ikke så meget til det da mit imunforsvar er i stand til at holde det nede.

Link to comment
Share on other sites

Generelt er det klogt at få sig en eller anden form for tilskud af essentielle fedtsyrer. Det kunne være flax-seed oil. Folk er meget bevidste om at få deres vitamin og mineral tilskud, men glemmer hvor væsentligt det er at få tilført fedt af den rette slags.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være glutamin gør en lille forskel, men så kan man jo vende det om og sige om det er pengende værd når forskellen er så lille at den næsten ikke er mærkbar med mindre man har tendens til at blive forkølet eller ligende. Hvad angår protein, tror jeg nu nok at jeg havde mærket en forskel, hvis jeg intet havde indtaget efter træning.

Så spørgsmålet er vel så hvorvidt man har brug for et sådant produktet, hvis ikke man har problemer med allergi eller forkølelse.

Neo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share