styrketræning på p-piller


Tina
 Share

Recommended Posts

Jeg har en veninde der der ikke kan tåle p-piller med kvindelige hormoner i, og hun får derfor en p-pille lavet på testesteron. (jeg ved ikke hvor meget der er i )

Mit spørgsmål er så om hun ville have nemmere ved at gaine muskelmasse med disse p-piller, eller om dosen er for lille til at påvirke træningen?

Underligt spørgsmål, men det er altså seriøst :)

Edited by Tina
Link to comment
Share on other sites

Det kan da godt være at det giver an anelse ekstra.

For kvinder behøver nemlig ikke at bruge nær så store doser som mænd, når de er på kur.

Men det kommer da bag på mig at en læge giver en kvinde testosteron.

For hvis hun taber håret, får skæg og dyb stemme og en klitoris på størrelse med en pegefinger (uden negl), så kan det da ikke være det værd.

Man må da håbe at det ikke kommer så vidt.

Link to comment
Share on other sites

mvp.>> Jeg kan da godt se at en sådan pille vil virke!!

For tænk lidt over det, p-piller skal jo sikre at man ikke får børn. Samme effekt (endda meget sikrere) har helt at undlade sex! Og der er nok ikke ligeså store chancer for at en skaldet kvinde med, skæg, dyb stemme og en klitoris som man bliver bange for, har en sex partner!!

Så i bund og grund skal pillen da nok virke...... :)

Men lidt mere seriøst, så tror jeg også at hun vil have nemmere ved at tage muskelmasse på, men om det er noget mærkbart, eller om det er så lidt at det evt. skulle måles for at kunne påvises, skal jeg ikke gøre mig klog på.......

Link to comment
Share on other sites

k, så får hun formentligt et stof indenfor gruppen af gestagener, som kaldes 2.generationsgestagener.

Det kan være fx. norgestrel, levonorgestrel eller norgestimat(står på pakken.)

Disse stoffer har ikke nogen androgen effekt modsat 1.generation - som faktisk øger risikoen for venøse blodpropper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share