bænkpress


Tri-dina
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg træner rimeligt meget i forvejen, kondi og sådan... men jeg har søgt ind til politiet, og vil gerne være helt sikker på at jeg består den fysiske prøve uden at skulle af med lave point, det ensete hvor jeg ikke kan score godt er i bænkpress...

Så jeg tænkte at jeg vil træne det lidt, men hvad er en fornuftig fremgangs metode til at effektivt at øge vægten på stangen?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Jeg træner rimeligt meget i forvejen, kondi og sådan... men jeg har søgt ind til politiet, og vil gerne være helt sikker på at jeg består den fysiske prøve uden at skulle af med lave point, det ensete hvor jeg ikke kan score godt er i bænkpress...

Så jeg tænkte at jeg vil træne det lidt, men hvad er en fornuftig fremgangs metode til at effektivt at øge vægten på stangen?

Som n00b er den mest effektive metode at træne bænkpres og gøre det ofte, f.eks. 3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan begynde med at lave lidt detektivarbejde herinde. Der er adskillige tråde omkring polititræning og bænkpres.

ja... det kunne jeg, men gjorde det ikke... for søge funktionen virker af h til... det er i det hele taget ikke nemt at bruge det her forum :(

Søren W, ok, det kan jeg godt, men hvordna skal jeg lægge ud? hvor mange reps vil du fx forslå? og er der andre muskel grupper eller øvelser jeg kan fortage mig for at bygge de omkring liggende muskler op, og derved optimere træningen?

Edited by Tri-dina
Link to comment
Share on other sites

ja... det kunne jeg, men gjorde det ikke... for søge funktionen virker af h til... det er i det hele taget ikke nemt at bruge det her forum :(

Søren W, ok, det kan jeg godt, men hvordna skal jeg lægge ud? hvor mange reps vil du fx forslå? og er der andre muskel grupper eller øvelser jeg kan fortage mig for at bygge de omkring liggende muskler op, og derved optimere træningen?

Træn bænkpres tre gange om ugen, mandag 3x12, onsdag 3x6 og fredag 3x9. Vægten skal bare være så du lige kan tage sidste rep i sidste sæt, dog stadig med rimelig pæn teknik. Sammen med dette bør du i det mindste træne din ryg, her kan chinups samt diverse kabeltræk fungere, kør sæt/reps efter samme princip.

Link to comment
Share on other sites

det prøve jeg så søren

fandt forresten billedether! da jeg googlede benchpress :laugh:

Blanco... det er kun bænkpress jeg er bekymret om jeg kan... før det første får jeg jo tøserabat på chinups og for det andet har jeg klatret en del år, så selvom jeg ikke er så stærk som jeg har været (da her ingen fucking klipper er i dk), har jeg balancen til at tage dem fint nok, (det er jo ren luksus at man må ligge ned og holde hast med hele hånden :devil: )

...gad vide om jeg kan få andre rabatter :innocent:

Link to comment
Share on other sites

det prøve jeg så søren

fandt forresten billedether! da jeg googlede benchpress :laugh:

Blanco... det er kun bænkpress jeg er bekymret om jeg kan... før det første får jeg jo tøserabat på chinups og for det andet har jeg klatret en del år, så selvom jeg ikke er så stærk som jeg har været (da her ingen fucking klipper er i dk), har jeg balancen til at tage dem fint nok, (det er jo ren luksus at man må ligge ned og holde hast med hele hånden :devil: )

...gad vide om jeg kan få andre rabatter :innocent:

Ligestillingen længe leve :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kilo skal man egentligt kunne tage til prøven?

Bænkpres

Liggende på bænk med vægtstang i strakte arme sænkes vægtstangen til en let berøring af brystet og presses tilbage til udgangsstillingen. Øvelsen gentages ti gange. Kvinder løfter 30 kg, og mænd løfter 50 kg.

Det er en god ide, hvis du skriver siderne med de fysiske øvelser ud, og tager dem med ned i fitnesscentret, så du kan forberede dig grundigt til prøverne.

check evnt blivpolitibetjent.dk

Link to comment
Share on other sites

Ligestillingen længe leve :laugh:

Jeps :tongue:

men jeg syntes faktisk at det er et problem, for når man ikke er optaget på lige vilkår så kan jeg heller ikke se hvordan man skal kunne gøre sig på lige vilkår :nonono: feministen i mig er utilfres, for jeg og andre piger må ikke, tage prøven som fyrrene tager

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres til politioptagelsesprøven bør revurderes.

Jeg talte med nogle betjente under et info-møde og der er elementer i prøverne som der ikke bliver lagt stor vægt på, skriftlig mat. og bænkpres er to af dem, men grunden til, at de har dem med er, at de skal have mulighed for at skille folk af på nogle ting. Ergo, bænkpres vejer ikke tungt, så hvis du klarer dig godt i de andre ting, så er det ikke bænkpres der gør at du ikke bliver betjent.

Link to comment
Share on other sites

det prøve jeg så søren

fandt forresten billedether! da jeg googlede benchpress :laugh:

Blanco... det er kun bænkpress jeg er bekymret om jeg kan... før det første får jeg jo tøserabat på chinups og for det andet har jeg klatret en del år, så selvom jeg ikke er så stærk som jeg har været (da her ingen fucking klipper er i dk), har jeg balancen til at tage dem fint nok, (det er jo ren luksus at man må ligge ned og holde hast med hele hånden :devil: )

...gad vide om jeg kan få andre rabatter :innocent:

Jeg havde ikke lige fanget, at du var kvinde, men lav en eller anden form for rygtræning alligevel - uden at glemme dit fokus er bænk.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

jeps jeps... jeg begynder (hvis jeg har tid) imorgen.. for jeg har sendt ansøgningen..

det med om det vægeter meget eller lidt, er måske heller ikke det vigtigtiske, det er nok nærmere at jeg gerne vil vide at jeg kan bestå, så jeg ikke behøves at tvivle på migselv når prøve er igang

Link to comment
Share on other sites

jeps jeps... jeg begynder (hvis jeg har tid) imorgen.. for jeg har sendt ansøgningen..

det med om det vægeter meget eller lidt, er måske heller ikke det vigtigtiske, det er nok nærmere at jeg gerne vil vide at jeg kan bestå, så jeg ikke behøves at tvivle på migselv når prøve er igang

Til diktaten skal du nok lige huske at læse en ekstra gang, hvad du skriver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Til diktaten skal du nok lige huske at læse en ekstra gang, hvad du skriver :smile:

Ja, det er også den jeg er mest nervøs for...

alt det andet, kan jeg læse eller træne mig til, med jeg tror sku ikke jeg kommer til at få en bedre forståelse for det skrevene ord... gad vide om jeg kan få ordblinde rabat også, har jo papir på det hmmmmm

Link to comment
Share on other sites

Vedr. ordblindhed, så kan du være ret sikker på, at der ingen rabat er at hente der.. Desværre nok nærmere tværtimod!

Du kan da sagtens træne stavning, f.eks. ved at følge et 9. eller 10. klasses forløb på VUK (eller hvor man nu tager sådanne kurser). Det viser alt andet lige og målrettethed og arrangement.

Især hvis du skulle være så uheldig ikke at bestå første gang, så hav denne mulighed i baghovedet. Det er også fedt at kunne sidde ved den endelige samtale og blive spurgt: "Du klarede den jo ikke første gang grundet stavning. Hvad har du gjort for at forbedre dig?" Og du svarer: "Den første politiprøve gjorde mig opmærksom på, at jeg havde brug for at forbedre mig i stavning. Jeg begyndte derfor på VUC og sluttede med karakteren 10. Jeg har derfor vendt en af mine svage sider - i forhold til politijobbet - til en af mine stærke sider. Og denne proaktive tilgang til tingene synes jeg afspejler min personlighed godt - altså altid at arbejde på det som man ikke er så god til."

Og fire år efter er du blevet færdigudannet som politibetjent :)

Og vedr. BP og Chinups. Så går det nok. Det skal dog ikke forstås på denne måde, at du bare skal kunne lave det antal som er dikteret på blivpolitibetjent.dk. Det er en god idé at kunne tage lidt flere, da man før karekterer efter, hvor stillistiske og kontrollerede øvelserne er udført. Vedr. klatring vil det helt sikkert komme dig til gode, da du både bliver råstærk, øger din balance og koordination og ikke mindst lærer det tekniske i selve klatringen - som kan overføres til mange andre fysiske - tekniske - udfordringer (bl.a. selvforsvar). Så forsæt endelig med klatringen, da det er super polititræning - da du jo ikke kun bliver bedømt på styrken.

/Tue

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er også den jeg er mest nervøs for...

alt det andet, kan jeg læse eller træne mig til, med jeg tror sku ikke jeg kommer til at få en bedre forståelse for det skrevene ord... gad vide om jeg kan få ordblinde rabat også, har jo papir på det hmmmmm

Nu ved jeg ikke, hvor strenge kravene er på det punkt, men så galt synes jeg nu heller ikke det virker. Det var mest gas, fordi jeg troede, at det primært skyldtes, at det gik for stærkt på computeren. Fx er "med" i stedet for "men" i ovenstående jo en slåfejl, omend en sjov en :smile:

Til gengæld hedder det skrevne og ordblinderabat må være være et ord, da det er én "ting".

Link to comment
Share on other sites

Hej Tue,

jeg har været på et af de der, vuc kurser, og stoppede fordi jeg syntes niveauet var vildt lavt, og jeg tror også selv på at så længe jeg holder hovedet koldt, og tager det med ro til diktaten så går det nok... hvis det den dumper mig, så må jeg finde et alternativ der passer ind i mit liv og som er mere spændene end 9 klasse.

Ellers en god tanke, der med at man bare lige viste hvad man skulle arbejde med...

Jeg klater ikke rigtigt så meget mere, nu dyrker jeg tri, det er ikke så fin motorisk, men svømning er ok med der op af, hvis man går i detailer med den, så det er bare super... håber også på at finde en klater klub i kbh, som jeg kan komme ind i...

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke, hvor strenge kravene er på det punkt, men så galt synes jeg nu heller ikke det virker. Det var mest gas, fordi jeg troede, at det primært skyldtes, at det gik for stærkt på computeren. Fx er "med" i stedet for "men" i ovenstående jo en slåfejl, omend en sjov en :smile:

Til gengæld hedder det skrevne og ordblinderabat må være være et ord, da det er én "ting".

hvor er den smily som rulder rundt på gulvet af grin?

Tak!

Link to comment
Share on other sites

Træn bænkpres tre gange om ugen, mandag 3x12, onsdag 3x6 og fredag 3x9. Vægten skal bare være så du lige kan tage sidste rep i sidste sæt, dog stadig med rimelig pæn teknik. Sammen med dette bør du i det mindste træne din ryg, her kan chinups samt diverse kabeltræk fungere, kør sæt/reps efter samme princip.

forløbig bænkpress:

Mandag: 3x12 @ 18

Onsdag: 3x8 @ 22 (troede det var 8, da jeg kom der ned)

Prøvede med de 30, og kunne ikke engang løfte stangen i første press :blush:

jeg ved ikke om højte vægt har indflydelse i så fald er jeg 170cm/60kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share