Prøv triathlon


Tri-dina
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg er ved at arrengere et lille motions triathlon i Århus området, der er stadig pladser, og så tænkte jeg at det kunne være at der måske var et par stykker her inde som kunne have lyst til at prøve kræfter med multisport, på motions niveau? man kan se lidt mere om stævnet, som jeg skyder igang på fredag kl 10.00 her!

:4band:

Link to comment
Share on other sites

Hej, det lyder spændende. Er der motionister (nybegyndere som mig) med, eller er det mest de erfarne der deltager? Jeg har aldrig prøvet kræfter med en triathlon, men er begyndt at træne løb, svøm og cykling enkeltvis, med henblik på at prøve kræfter med 1/4 ironman i Silkeborg 30/8. Mit niveau er pt:

40 km Cykling 28-29 km/t

5 km løb 05:30 pr km

10 km løb 06:00 pr km

1.500 m svømning 35-40 min (i svømmehal)

Jeg har aldrig prøvet at lave kryds-træningspas, men dette kunne jo være en fed måde at prøve krydsene på, men jeg gider ikke være den eneste amatør :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er for alle der har lyst til at prøve tri af...

Jeg tror du vil kunne klare dig godt i mit lille stævne :) du har nogel fine begynder tider !

Der er flere, for hvem det er ders første eller andet motions stævne, man kan jo også se på det som et godt trænings pas :wink: (det ville jeg selv gøre, hvis jeg deltog)

og da der er DM i sprint på søndag kan jeg næsten lov at der ikke kommer nogen fra tri Eliten i Danmark.

Så nej, du vil ingenlunde føle dig udenfor

Link to comment
Share on other sites

Stævnet starter kl. 10.00

Dem på den lange rute starter først, der sendes 25 mand afsted på hvert heat, og der afvikles heats hvet 15min/10 min (lang/kort rute). Holdene på henholdsvis lang eller kort rute sendes afsted sammen... Der er ikke vildt mange deltager, så jeg vil gætte på at man ikke starter senere end kl 11.00

Dørene åbnes ved 9 tiden, så er der masser af tid til at få sit starts nummer og tage et bad inden man hopper i vandet

Det er første gang jeg afvikler et stævne, eller laver reklame for det, så det er super med jeres spørgsmål... Så kan jeg jo opdatere hjemmesiden efterhånden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer at tage med, men jeg har ikke svømmet i ca. 10 år, så jeg er ikke sikker på at det er en god ide.

Cykel der kan jeg holde et snit på 33 km/t.

Løb der kan jeg holde et snit på 10 km/t v 10 km.

Svømning?

Hvad gør man med sin alt for dyre racercykel under svømning og løb? jeg plejer ikke at lade den stå uden opsyn af mig selv :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Svømningen, forgår i et 25 meters bassin, man må gerne holde pause, svømme bryst svømning eller hvad man nu vil... (der er også fastsadt en max svømme tid, overholdes den ikke, bliver man bare kaldt op af vandet, og kan forsætte vidre i løbet... vi/jeg er jo ikke ude på at drukne nogen, ej heller at få en disket)

Der er selvfølgelig en livredder i svømmehallen

Cyklen kommer til at stå i skifte zonen, og officials sikre sig at folk tager den rigtige cykel (altså at cyklens og dit starts nummer - som først gives på dagen) er det samme...

Du er velkommen til at sætte lås på din cykkel, hvis det giver dig ro til alt det andet...

Der lukkes for tilmelding on-line kl 12.00 idag, men man kan efter tilmelde sig..

Håber da i kommer med

Link to comment
Share on other sites

Att: Tri-Dina.

Hvordan gik løbet i går? Jeg håber at det var en succes, så du har mod på at arrangere et mere - for jeg havde ikke mulighed for at være med i går!

Mvh Tommy

Jeg syntes det var en stor success, jeg fik ca 100 deltager, selvom der kun har været reklame oppe i ca en uge, og jeg kun har haft ca 4 måneder til at stable det hele på benene...

Bestyrelsen i 1900tri, besluttede inden premi uddelningen, at grundlovsdag skal være fast tri dag i Århus.

Det var rigtig fedt at være med! Dejlig uofficiel stemning der prægede hele løbet. De store arrangementer kan godt have en tendens til at være lidt stive i det, for at få det hele til at glide let, let stivheden slap man for her. Supergodt løb. :bigsmile:

Rigtig mange tak Gudderman, det er super fedt at høre, jeg tror måske også at du lige fik sagt noget om at du var med fordi det var i Århus... men det var der jo så mange der kunne have sagt...

Det har hele tiden været meningen at det skulle være et hyggeligt stævne, hvor alle er vekomne, så jeg er glad for at høre at du syntes det var uofficiel...

Resultat listen er oppe på siden her hvis det kunne intrasere nogen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share