kreatin - farligt i hvis koncentreret?


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hey har lige hørt fra en af mine fitness venner, at man skal huske at opblande kreatin sammen med en masse væske, da det ellers kan give nyre skader.

mit spørgsmål går så på... hvor meget skal det opblandes med? hvis jeg nu tager 5g kreatin af gange 5X dagligt... hvor meget væske skal jeg så blande mit kratin op med?

Link to comment
Share on other sites

Hey har lige hørt fra en af mine fitness venner, at man skal huske at opblande kreatin sammen med en masse væske, da det ellers kan give nyre skader.

mit spørgsmål går så på... hvor meget skal det opblandes med? hvis jeg nu tager 5g kreatin af gange 5X dagligt... hvor meget væske skal jeg så blande mit kratin op med?

Det var sgu også en del - medmindre du loader. Men standard anbefalingen er ½ liter per 2-3 gram. Men jeg ved ikke om det er decideret farligt at drikke mindre... Men der skal jo være nok væske til at smide i musklerne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der er, så vidt jeg husker, i de utallige forsøg der er foretaget med kreatin, og for de utallige atleter der er blevet fulgt på kreatin, registreret eet tilfælde af nyresvigt. Hos en person med i forvejen alvorlige nyreskader. Om problemet var relateret til øget cr turnover er uvist.

mvh

Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share