Reverse fly/lateral raise - teknik, hvis jeg vil øge skulderfunktion?


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Hvordan skal jeg lave mine reverse flies/reverse laterals/rear delt raises for at øge min skulderfunktion?

http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...teralRaise.html

Jeg har problemer med at min ene skulder "smutter" selv med lav vægt(4 kg). Hvordan vil I foreslå jeg kører øvelsen for at afhjælpe dette? SKal jeg isolere ved at trække skulderbladene sammen? (her oplever jeg mindre "smutning") Eller skal skulderbladene også arbejde med i bevægelsen (rotation?)? (her oplever jeg mere udpræget "smutning")

Men hvilken øvelse er bedst for at øge funktionaliteten? ( altså i den tro at min skulder smutter mindre jo bedre skulderfunktion)

Link to comment
Share on other sites

Mine skuldre går også 'af led' på samme måde. Der er nogle øvelser jeg simpelthen ikke kan tage, fordi jeg ikke kan producere kraft overhovedet. Det handler dog mest om træk til bryst oppefra o.lign ting. Også i nogle brystøvelser skal jeg fokusere på, at den ikke smutter ud.

Så, min erfaring siger mig blot, at nogle øvelser kan jeg ikke tage og i andre skal jeg være ekstra opmærksom på, at den ikke smutter.

Link to comment
Share on other sites

Har nogen af jer nogensinde forsøgt sig med at styrke de stabiliserende muskler omkring skulderled og skulderbladet ?

Prøv at lave øvelser der styrker rotatormanchetten, sammen med serratus anterior, rhombodeus, trapezius.

1. Stående rotator træk udad og indad.

2. Armcykel.

3. Bench press med strakte arme (skulderløft)

4. Dumbbell Pull Over.

5. Pulley Row med lige håndtag, og klem skulderbladende helt sammen til sidst i øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share