Motionstræning umiddelbart efter styrketræning


JISI
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne af med af min dunk (i det mindste noget af den), og skal derfor igang med noget motionstræning. Pt. styrketræner jeg tre gange ugentligt i 1-1,5 time per gang. Jeg er jo nødt til fortsætte styrketræningen, og indtage mine proteiner, for ikke at miste muskler. Vil der være noget i vejen for, at udføre cirka 1 times motion lige efter styrketræningen - i form af måske 30-45 minutter på kondicykel og så et 10-15 minutter på romaskine?

Jeg kan forstå man skal op i rimelig høj puls, så højt at man ikke kan foretage en samtale, for at forbrænde fedtet. Men hvor ofte skal man op i den høje puls i løbet af en 30-45 minutters cykeltur - og hvor lang tid ad gangen? Eller skal man "bare" holde pulsen nogenlunde konstant på ~60% af maxpuls gennem hele cykelturen?

Link to comment
Share on other sites

hej jeg konditræner næsten altid når jeg er fertig i centeret, så cykler jeg en tur i skoven, og giver den max gas til jeg føler at jeg snart skal brække mig........ det er en nice følelse, for hvorfor skal man dog kunne føre en kort samtale? det går jo ud på at hjertet, lungerne og rasten af kroppen skal præsses, for så får man stærkere muskler, men hvis at man ikke lige er trænet til det skal man nok regne med ømme muskler dagen efter.... så jo mere fedt du vil af med jo mere skal du jo bare yde, så gi du den max på cyklen:-) det er også skide skægt at kroppen virkelig arbejder :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener heller ikke man skal føre en samtale, det var mere for at illustrere at man skal presse sig selv så meget at man ikke er i stand til at føre en samtale :).

Jeg har ikke motioneret seriøst før, så jeg skal nok lige bruge lidt tid på at vænne mig til det. Det eneste motionstræning jeg laver nu er 1 km opvarmning på kondicykel før styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener heller ikke man skal føre en samtale, det var mere for at illustrere at man skal presse sig selv så meget at man ikke er i stand til at føre en samtale :).

Jeg har ikke motioneret seriøst før, så jeg skal nok lige bruge lidt tid på at vænne mig til det. Det eneste motionstræning jeg laver nu er 1 km opvarmning på kondicykel før styrketræning.

hehe vi deler tankegang;D

ja det er meget vigtigt at du ikke bare starter med 50km;D men du kunne jo evt tage en længere tur på cyklen efter du har styrketrænet..... pøj pøj med top formen:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener heller ikke man skal føre en samtale, det var mere for at illustrere at man skal presse sig selv så meget at man ikke er i stand til at føre en samtale :).

Jeg har ikke motioneret seriøst før, så jeg skal nok lige bruge lidt tid på at vænne mig til det. Det eneste motionstræning jeg laver nu er 1 km opvarmning på kondicykel før styrketræning.

Det er forskeligt hvornår man kan føre en samtale, jeg har løbet med et snit på 89% puls, det er sådan lige meget om du kan snakke, bare pulsen er høj nok.

Når der skal trænes skal pulsen være høj, jo højere jo bedre, jeg var ude på MBT sidste lørdag, der var pulsen oppe på 100% 2 gange og flere gange på 97%, det var super fedt og ja jeg er motions narkoman :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kroppen er en fantastisk mekanisme der selv regner ud, hvad den skal gøre. Hvis du kører som sindsyg ud over stepperne, så forbrænder kroppen den nemme energi, altså sukkeret, og så går man sukkerkold.

fedtforbrændingszonen ligger under 60% af pulsreserven.

Når man ardejder i dette langsomme tempo, så kan kroppen "NÅ" at forbrænde fedt i stedet for sukker, da fedtforbrænding er en langsommere proces. Tommefingerreglen er netop at tempoet er langt nok nede hvis man kan føre en samtale.

Kroppen skal "lære" at forbrænde fedt.

Hvis man styrketræner samme dag, så undgå at træne ben de dage der skal cykles eller løbes. så minimerer du risikoen for skader.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share