mangler ideer til træningen


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har i længere tid nu skiftet i mellem forskellige træningsprogrammer, den sidste som jeg har været i gang med og rigtig godt kunne lide var det fra navy seals, jeg kom dog kun til uge 7, pga. ferier og konstant afbrydelser i min træning...

Jeg er i en mindre konflikt med mig selv og har været det i et stykke tid nu....

Min konflikt omhandler min træningsstil...

Efter at jeg har cuttet i ca. ½ år nu med 400 kcal pr. dag. og har taget navy seal programmet (hvilket jeg kun varmest kan anbefale da den er sindssyg god imo til at hjælpe en i form hurtigt og effektivt)

Nå men nu har jeg fået alle de her herlige kommentarer på at jeg har tabt mig og hvor godt at det ser ud..

Af den grund får jeg lyst til at tabe mig meget og få mig selv trimmet helt ned….

MEN min logiske sans siger at jeg bør vendte og tage 1-2 år hvor jeg bulger og bare træner 4-5 gange i ugen med HÅRD styrketræning for at få en masse muskelmasse på min krop, hvorefter at jeg så bør tabe mig og få min fedt procent ned på de ønskede 12-13%

Hvis jeg vælger det sidste så kommer jeg bare i tvivl om hvor godt det er at blande det med cardio, for jeg har virkelig ikke lyst til at tage helt vildt meget fedt på eller at mindste min kondi som jeg endelig føler er ved at være oppe på et fornuftigt punkt…

Så kan nogen plz komme med nogle inputs …

Altså om det er smartest at gøre fedt procenten lav, få glæde + motivation ud af de gode resultater og derefter køre mere cardio + muskelmasse på?

Eller

Vil det være smartere at bide tænderne sammen og så køre en masse muskelmasse på over de næste par år og derefter sætte cardio op og begynde at cutte hårdt over et års tid?

Stats lige nu: 181 cm, 20 år, 84 kg, 17% fedt

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke finde en mellemvej? Opbyg muskelmasse, hvor du indtager moderat kcal overskud. Det vigtigeste er vel at du nyder det, for ellers kommer din motivation da til at falde helt på jorden.

Edited by AMB
Link to comment
Share on other sites

AMB tak for din respons.. Jo jeg har prøvet det, men når jeg gør det midster jeg min motivation da den ikke kommer fra hvor fedt ejg har det med min kost osv. Den kommer fra at jeg når mine mål og kan se fremsdkritene,,, når jeg går moderat til værks føler jeg ikke at jeg rigtig kommer ret meget fremad og det ødelægger lysten for mig... ejg har ås mange mål inden for mit fysiske liv at jeg priotere at opnå mine mål først, derefter må hvordan det føles og glæden jeg har under det sku komme i anden række...

Link to comment
Share on other sites

Du får i hvert fald ikke hurtigere synlige bulk-mæssige resultater ved at kombinere din styrketræning med cardio. Hvis du har svært ved at tage på, så ville jeg ikke dyrke så meget cardio ved siden af. Tager du derimod nemt på - og synes vel at mærke at cardio er sjovt - så kan det være en udmærket løsning at kombinere styrketræning med cardio jf. G-Flux-principperne. Du skal bare ikke forvente hurtige og meget bedre resultater af den grund. Selvom du kombinerer din styrketræning med cardio har du stadig mulighed for at få smidt unødigt fedt på. Den fornuftigste vej frem er IMO at ligge i moderat underskud - uanset om du også dyrker cardio.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share