Er jeg på vej mod mit mål med dette program?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hey! :)

Jeg har fikset mig et træningsprogram, som jeg vil forsøge at holde så godt som muligt, men først vil jeg lige høre om I har nogen kommentarer m.m. til det.

Først og fremmest er mit mål at blive pænt markeret. Man kan godt kalde det for fitness- eller undertøjsmodeltypen. Altså en krop, som man ser de har. :)

Lidt om mig selv:

Jeg er 17år, 184cm høj og vejer små 72kg. Jeg træner herhjemme, hvor jeg har en lige bænk, hvor man kan justere ryggen osv og så har jeg også en sådan mave-bøjningsbænk, som er skrå.

Udover det har jeg masser af små håndvægtstange, én lang vægtstang og så sådan en langt takket/buet vægtstang. Har også fikset noget cable-halløj, hvor der går en wire fra gulvet (hvor vægtene er) og så op i loftet i sådan en 'talje' eller hvad det nu hedder. Derfra går kablet ned igen hvor man forbinder de forskellige greb jeg har, som er en lang stang, en lidt kortere og så sådan et V. Altså det fungerer ligesom de maskiner man ser i centrer osv.

Har desværre ikke mulighed for at træne mine ben herhjemme.

Nååh, lidt til øvelserne.

Jeg forsøger at få mig selv ud og løbe hver anden dag. Her i starten løber jeg 6km, men vil senere, når jeg er blevet bedre, forlænge ruten til 10km.

Af vægttræningsøvelser laver jeg 10reps * 3sæt. Jeg kører ikke til failure og heller ikke forced reps.

Bænkpres

Flyers

Military Press

Lateral Raise

Dumbell Curls

Barbell Shrugs

Pushdowns

Lat machine front pulldowns

Til maven laver jeg bare normale mavebøjninger og også med twist i.

Ang. kost æder jeg bare hvad jeg har lyst til. Efter træning spiser jeg jeg en dåse tun og drikker noget mælk, samt en masse vand.

Har I nogen kommentarer (positive/negative) til mit træningsprogram eller andet? Også gerne spørgsmål, hvis det er.

Min fedtprocent kender jeg ikke, men ligeså snart juleferien er overstået vil jeg hive fat i en biologilærer og få han/hun til at måle den. Ved de har sådan et apparat da vi legede med det i 1.G.

Det er vel ikke meningen jeg skal tabe mig af den løbetræning, men kun få en lavere fedtprocent osv, så der er mulighed for sixpack m.m. ;)

Vil også gerne have lidt vejledning til kost, så jeg ikke bare taber mig men gerne tager lidt på (muskelmasse) og så bare hvordan jeg generelt når mit mål? Er mit træningsprogram vejen frem?

Jeg når vel mit mål hurtigere med den rigtige kost, ik? Men hvad er den rigtige kost?

Jeg har fundet et billede fra en af JS´ artikler på Getbig.dk. Det er sådan en opbygning jeg ønsker ;)

Billede

På forhånd tak :)

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Det ser seriøst ud, men hvor længe har du trænet ?

Du skriver at du ikke har mulighed for at træne ben.

Må jeg foreslå at du får fixet et squatstativ på en eller anden måde og så

kommer i gang med squat, som et godt supplement.

Og start så med at squatte med let vægt i starten.

Jeg har også trænet meget hjemme, og har lavet dette squatstativ.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil have samme kropsfysik som JS hvorfor så ikke sætte sig i hvordan han træner - eller prøve at lokke nogle gode råd ud af ham??? Jeg ved han både har givet eks. på trænings prg. og kost prg. - men husk!!! Manden har et betragteligt CV bag sig når det kommer til vægttræning, jeg mener det er ca. 25 år han har været branchen. Så lad være med narre dig selv og tro at det "bare lige" er noget man gør.

Selvfølgelig har du allerede hjulpet dig selv en hel del, ved søge info på fora som GB og MO. Men der er ingen grund til at stoppe der - bare læs løs der er massere af godbider og guldklumper gemt i bunken af gamle indlæg - så på med vanten.

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg også lige pointere at man får IKKE en mave som JS, ved at lave nogen sit-ups! JS' six-pack er skabt ved tung mavetræning, ikke tusindvis af reps!

Du burde også inkludere noget dødløft i dit program samt nogen bent-rows!

Prøv at kigge på TJ's fundament-program på getbig.dk, det er en skidegod start uanset målet!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil have samme kropsfysik som JS hvorfor så ikke sætte sig i hvordan han træner - eller prøve at lokke nogle gode råd ud af ham???

Det er efter min mening den største fejltagelse man kan lave. At kopiere andre folks træningsprogram eller diætplan, fordi man gerne vil ligne dem eller være ligeså stærk som dem, er den første fundamentale fejl man kan lave i sin søgen efter det optimale træningsprogram. JS´s fysik vil kunne skabes på 117 forskellige træningsprogrammer. Men at tro at man får samme krop ved at følge lige nøjagtigt hans program er naivt. Det kan være at det lige nøjagtigt er den metode man IKKE svarer på. Det samme gælder diætpraksis (dog i noget mindre udtalt grad). Det svarer lidt til det gamle råd om at spørge den største gut i centret. Mange gange er det godt nok, og man vil få nogen OK råd. Andre gange så får man en bunke vås og myter stukket i fjæset. Den bedste måde at nå sine mål på, er at sætte sig ind i tingene. Jeg har sagt det 120 gange. Den bedste personlige træner man kan få er sig selv. Det kræver bare indsigt. Og indsigt kræver studie. Så det er med at komme igang med at sætte sig ind i effektiv træning generelt. Når man har fået sorteret skidtet fra kanelet, så kommer den svære del. Og den består nemlig i at finde det som virker for EN SELV. IKKE hvad der virker for JS, TJ eller Ronnie Coleman for den sags skyld. Dette er vejen til den ultimative fysik (hvad det så måtte være for den enkelte).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres gode svar ;)

Juleaften var min onkel her (tidligere BB´er), hvor han lige viste mig de forskellige øvelser. Fandt ud af at jeg kunne udføre dem bedre så de gav mere, så jeg blev sq lige nød til at smide nogle kg i de forskellige øvelser for at kunne udføre dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil have samme kropsfysik som JS hvorfor så ikke sætte sig i hvordan han træner - eller prøve at lokke nogle gode råd ud af ham???

Det er efter min mening den største fejltagelse man kan lave. At kopiere andre folks træningsprogram eller diætplan, fordi man gerne vil ligne dem eller være ligeså stærk som dem, er den første fundamentale fejl man kan lave i sin søgen efter det optimale træningsprogram. JS´s fysik vil kunne skabes på 117 forskellige træningsprogrammer. Men at tro at man får samme krop ved at følge lige nøjagtigt hans program er naivt. Det kan være at det lige nøjagtigt er den metode man IKKE svarer på. Det samme gælder diætpraksis (dog i noget mindre udtalt grad). Det svarer lidt til det gamle råd om at spørge den største gut i centret. Mange gange er det godt nok, og man vil få nogen OK råd. Andre gange så får man en bunke vås og myter stukket i fjæset. Den bedste måde at nå sine mål på, er at sætte sig ind i tingene. Jeg har sagt det 120 gange. Den bedste personlige træner man kan få er sig selv. Det kræver bare indsigt. Og indsigt kræver studie. Så det er med at komme igang med at sætte sig ind i effektiv træning generelt. Når man har fået sorteret skidtet fra kanelet, så kommer den svære del. Og den består nemlig i at finde det som virker for EN SELV. IKKE hvad der virker for JS, TJ eller Ronnie Coleman for den sags skyld. Dette er vejen til den ultimative fysik (hvad det så måtte være for den enkelte).

Thomas

ENIG!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share