Gluten mig her og gluten mig der


Underwear
 Share

Recommended Posts

Hey Mollers

Jeg er blevet bedt om at holde mig fra gluten de næste 2 uger.

Nu har jeg googlet lidt på gluten og for satan det bliver besværligt :(

Jeg kunne godt tænke mig en samling af gode sider hvor man kan læse om det og specielt hvilken mad man kan spise.

Så hvis der var nogen i bruger ofte, så kunne jeg godt tænke mig dem :) for lige nu læser jeg ret tilfældigt rundt omkring.

Vores kantine på jobbet har sommerferie, så chefen har købt pasta :dry:

Så nu skal jeg ud og finde et eller andet glutenfrit... But what?

Andre gode gluten råd ville værdsættes :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej! I Danmark er der ikke så meget fokus på gluten så der er temmelig svært at undgå!

Gluten findes primært i hvede (dermed også i spelt emmer enkorn durumhvede osv). De beslægtigede kornsorter som rug byg og havre indeholder også proteiner der klassificeres som gluten. Ungså disse og fødevarer som indeholder disse, hvilket desværre gælder for rigtig meget mad du kan købe! Alternativer til disse findes i brød og kager samt pasta. Tror at kvikly og andre velsorterede supermarkeder har en del i glutenfrie produktet o0g desuden kan du altid gå i helsekost butikker da de også sælger mange glutenfrie alternativer.

Link to comment
Share on other sites

Hoooold nu kæft det er nederen det gluten lort :(

Så troede jeg lige jeg havde købt spelt brød, som jeg vist godt må spise... Men da jeg så kom hjem læste jeg igen på pakken og så var der hvedegluten i... :dry:

AndreasH, kender du navn og adresse på nogle af de helsekost butikker?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share