Lunterav eller tempo?


janep
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige i 20'erne der har motionsløbet i et par år nu. Jeg har altid løbet i mit eget tempo med diverse gåpauser. Nu er jeg fast besluttet på at løbe marselisløbets 6.4 km rute i år men er i denne forbindelse kommet i tvivl om hvilken løbestil der er den bedste. Jeg har fundet ud af at jeg ubevidst øger mit tempo når jeg løber, hvorfor det er nødvendigt for mig at holde gåpauser, men nu har jeg prøvet at holde mig til et lidt mere astadigt luntetrav hvor man vil kunne foretage en samtale samtidig og nu kan jeg næsten løbe hele min nuværende rute på 3.7 km uden pauser. MEN hvad er bedst?

Link to comment
Share on other sites

Se at sætte dit tempo op. Det er absurd at du ikke kan løbe hurtigere!!!!

Er du meget tyk?

:blink:

Meget underligt svar.

Hvis du vil øge din udholdenhed i løb, er et tempo hvor man kan føre en normal samtale imens faktisk en god tommelfingerregel.

Prøv evt at kig på diverse løbesider på nettet for ideer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har løbet i flere år, kan jeg ærlig talt ikke forstå hvorfor du ikke kan løbe 3,7 km uden pauser? Med jeg ville egentlig også bare gøre opmærksom på, at der hver onsdag kl 18 er fortræning til Marselisløbet fra Tangkrogen. Man løber automatisk lidt længere/hurtigere (alt efter hvad ens mål er) når der er andre tilstede ;-)

Link to comment
Share on other sites

Tak til jer der har svaret seriøst på mit spørgsmål. Jeg har i mellemtiden talt med hhv. en medicinstuderende og en fitnessinstruktør som har rådgivet mig til at tage det stille og roligt da jeg kan løbe HELE min tur i dette tempo. Og til jer andre der åbenbart er totalt blottede for forståelse overfor en løber der aldrig har fået hjælp eller rådgivning ang. løb - slap dog af og tag og giv noget konstruktiv hjælp i stedet for det pis der!

Link to comment
Share on other sites

Efter et par års træning burde du klart kunne løbe mere end 3,7 km uden at skulle gå. Har du overvejet at følge et af de utallige løbeprogrammer der findes på nettet? Der går man som regel fra 0 til 5 km på 12-16 uger og du burde kunne springe ind i den sidste halvdel af programmet. Nogen gange er det lettere at rykke sig hvis man har en brugsanvisning at følge.

Jeg ville personligt selv sigte efter at kunne løbe hele ruten i roligt tempo før jeg begyndte at arbejde på hastigheden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share