Træning efter nattevagt


NicolasD
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der ved om det er skidt at træne efter man har været på en 12 timers nattevagt?

for det gode ved det, er jo at man kan tage direkte hjem, få sin efter trænings-shake og så sove sin 8 timer.

Eller er man for mørbanket til at præstere det optimale så man lige så godt kan lade være?

mange tak og virkelig godt forum med mange gode oplysninger for os nybegyndere :)

Link to comment
Share on other sites

En underlig tanke.. Hvis kroppen gik i sovetilstand, så ville du formentlig sove. Jeg kan virkelig ikke se, hvilke problemer der skulle være i at træne efter en nattevagt andet end manglende energi.

Der er godt nok forskel på kroppens testosteronniveau morgen og aften, men det er så minimalt, at det ikke er værd at tage med i nogen betragtninger.

Kan du træne for fuld skrue, så er det da helt fint.

Link to comment
Share on other sites

jeg har været nattevagt nogle år nu, og har ofte trænet om morgen efter arbejde.

Træningen går ofte bedre end senere på dagen, af flere årsager( færre mennesker i centeret bl.a.).

Men jeg (min krop) reagerer desværre således, at jeg kvikker meget op. og har sværere ved at falde i søvn. Samt at jeg sover ofte blot 2-3 timer efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

jeg har været nattevagt nogle år nu, og har ofte trænet om morgen efter arbejde.

Træningen går ofte bedre end senere på dagen, af flere årsager( færre mennesker i centeret bl.a.).

Men jeg (min krop) reagerer desværre således, at jeg kvikker meget op. og har sværere ved at falde i søvn. Samt at jeg sover ofte blot 2-3 timer efterfølgende.

Det er dejligt, at man har centret næsten for sig selv.

Jeg har ikke selv problemer med, at sove bagefter. Når jeg er færdig med, at træne så bliver det en tur i dampbadet også synes jeg kroppen slapper helt af igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv prøvet det med at træne efter en nattevagt, men det fungerer slet ikke for mig. Det eneste jeg kan tage mig sammen til på det tidspunkt er at hoppe på hovedet i seng :)

Men altså hvis du selv føler at du kan træne på 100% om morgenen, er der vel ikke noget galt med det!?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share