Bryst træning


devito
 Share

Recommended Posts

Aloha!

er der nogen derude der ligger inde med nogle gode fif til at få trænet det nederste og yderste del af brystet?

Man bruger jo hele brystet men der er noget med der forskellige fiber retninger!

til det nederste bruger jeg decline bænkpres...

men til den laterale den af bryst er jeg lidt lost????? er begyndt med cable-cross men synes ikke rigtig det er der det funger...!

Devito :huh:

Link to comment
Share on other sites

Da muskelfibrene går på tværs af brystet, er det ikke muligt at isolere en "indre" og "ydre" del af brystet. Du kan dog i nogen grad flytte stresset op og ned på musklen, hvilket bedst opnås ved f.eks. at ændre vinklen på bænken (hvilket du netop gør ved decline bænkpres).

Link to comment
Share on other sites

Men flad bænkpres træner faktisk det nedre bryst bedre end decline!

Hva'?!

I følge nogle EMG-målinger Bompa har været med til at foretage, viste det sig at decline bænkpres aktiverede m. pectoralis major mere end ordinær bænkpres. Er det ikke det du har fået blandet rundt?!

Link to comment
Share on other sites

Well, det har jeg også altid troet men læste en artikel for et par dage siden....

The Sternocostal Head

One of the most common assumptions in the world of iron is that the decline bench is the best for developing the lower pecs. However, this familiar premise may be nothing more than another unfounded gym myth. According to the Barnett EMG study, the flat bench produced much more electrical energy in the lower pecs than did either the decline or incline positions. "I agree with this research" says NPC National Champion and pro bodybuilder Jay Cutler, "The flat bench is much better for lower pec development than the decline."

But what is the best grip to use? EMG studies have also shown that when doing the flat bench, the muscle fibers of the lower pecs are activated the most when using a wide grip. "This is very much true," adds Fred "Dr. Squat" Hatfield, Ph.D. "A wide grip with the elbows out will cause much more lower pec activation." However, whether you choose to use a wide or narrow grip, we can assume that using the decline position to target the lower pecs is just not justified. Eddie Robinson, IFBB pro bodybuilder states, "I feel the flat bench press, with a wide grip is best for over all pec development, but you do not want to go so wide with the grip that you over stress the shoulders."

Link to comment
Share on other sites

Ja det er sgu lidt forvirrende! Men eftersom Hatfield siger god for det, vælger jeg at tro på det!

Jeg har dog ingen personlig erfaring hvad angår decline for jeg har aldrig kørt decline!

By the way.... Jay cutler siger også flad bænk giver den bedste aktivering af det nedre bryst..... er Cutler ikke din BB favorit :deal:

Link to comment
Share on other sites

men har endnu aldrig set en som havde for meget muskulatur i den øverste del af brystet.

Til squatfather: Har du set scorpion king? The rock (fra Wrestling) har et særdeles stort øvre bryst....

og hvad jeg ved har hand fået fedtsugning på det nederste af brystet,da han er samuaner og åbenbart har nogle godt fedt lagre...

og det er lidt det sammen problem jeg har har(nu har jeg dog også trænet alt for meget skrå bænkpræs)med at få det nederste del med,specielt det yderste....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share