Overarm!!!


devito
 Share

Recommended Posts

Yo! :w00t:

Er der en biceps expert tilstede?

Jeg mener at have fundet ud af at biceps-hovedopgave er at lave en suppination i håndledet, men samtidig flekterer den også underarmen..! med hjælp fra brachialis som ligger nedenunder biceps...

Biceps er en forholdsvis lille muskel, så den ska have lidt ekstra

nogen der ligger inde med en guld øvelse?

Devito B)

Link to comment
Share on other sites

Biceps er en forholdsvis lille muskel, så den ska have lidt ekstra

Jeg går ud fra, at du mener extra træning (i den ene eller anden form) - og det holder vidst ikke helt vand. Af hvilken grund skal en mindre muskel ha' extra træning alene fordi den er lille?

Mig bekendt har forsøg påvist, at preacher curls er den øvelse der aktiverer biceps bedst og mest muligt.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt har forsøg påvist, at preacher curls er den øvelse der aktiverer biceps bedst og mest muligt.

Hvad er det for nogle forsøg, dem vil jeg gerne se, så jeg kan blive klogere :)

Som jeg læser Mel Siff i "fact and fallacies of fitness" - så hælder han mest til "hammer curls", og hans udtalelse er baseret på videnskablige undersøgelser og EMG-målinger - men jeg har lidt svært ved forstå 100% hvad han skriver.

S. 199 hvis nogen skulle være interesseret.

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, at du mener extra træning (i den ene eller anden form) - og det holder vidst ikke helt vand. Af hvilken grund skal en mindre muskel ha' extra træning alene fordi den er lille?

Der er dog noget om snakken. Små muskler kan som regel ikke tåle så meget træning, workloadmæssigt. Men de kan dog tåle meget frekvent træning. Små muskler restituerer meget hurtigere end store muskelgrupper. Hvis man træner ben superhårdt med en relativt stor workload, så er det ikke sikkert man kan træne ben effektivt inden for de næste 5-7 dage. Arme er en anden snak. Hvis man holder workloaden på et spartansk niveau (hvilket man også bør), så kan man sagtens træne arme 3 gange i ugen. Dog skal man være opmærksom på crossover effekten fra bryst/skulder og rygtræningen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hello again...... :D

Mente at da biceps er en lille muskel sku den trænes mere, så den ik forsvinder i forhold til triceps. delta posterior og det øverste af bryst på overamen.... <_<

Jeg kender jo stort set alle øvelser, det var mere om der var nogle guldkorn... Jeg vil nødigt overtræne biceps og laver derfor aldrig mere end 3 øvelser, har dog flere at vælge imellem...

jeg mener nu også at det er triceps der gør armen stor...!!!!!!!!!!!! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke det der qoute men "Mente at da biceps er en lille muskel sku den trænes mere, så den ik forsvinder i forhold til triceps. delta posterior og det øverste af bryst på overamen...." Den øverste del af brystet er ikke placeret på overarmen, jeg tror du mener den yderste del af m. deltoideus. Delta=deltoideus. M.delta posterior betyder bagerst, efter min sparsomme latin. Dvs. den del af m. deltoideus der er placeret bagpå skulderen. Så du ser da næsten ikke denne del af musklen i forbindelse med biceps andet end når du poserer. Men selvfølgelig ved jeg ikke om du ønsker at konkurrere BB-øjemed :blink:

Hvis du ikke allerede laver chins, dødløft og squat så mangler du de tre bedste massebyggere. Måske suppleret med nogle curls for hyggens skyld.

MHV Michael

Edited by MR
Link to comment
Share on other sites

Der er dog noget om snakken. Små muskler kan som regel ikke tåle så meget træning, workloadmæssigt. Men de kan dog tåle meget frekvent træning.

...men så kan vi vel heller ikke tale om "extra" træning, idet det samlede arbejde udført af biceps over tid vil være ens - forholdet mellen workload og trænings-frekvens er blot anderledes. Hvad den ændring af forholdet så betyder er en anden sag.

Men ellers er jeg da enig.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

:huh:

Sorry mente også anterior... det er lidt svært at holde styr på det hele.. det billede jeg forestilte mig var, at når man spænder biceps ser man sku ikke tit at den overgår bryst og den foreste del af skulder(hvis man trækker en vandret linie hend over armen) :blink: ...

jeg er nok vanskelig i mine forklaringer,må hellere se om jeg kan finde billeder istedet for...

tror nok bare vi kan være enige om at biceps er vanskelig at få biceps til at blive stor unden at snyde(krudte)

jeg er først lige blevet medlem for et stykke tid siden,men jeg syns det er fedt nok at man kan diskutere og udveksle erfaringer, :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Små muskler restituerer meget hurtigere end store muskelgrupper

Det er vel ikke egentlig lokal restitution der går hurtigere ? En hård squat session er klart hårdere for SYSTEMET end noget bicep gejl pga den store forskel i muskelstørrelse, men det har vel egentlig ikke noget med lokal resitution at gøre, eller er jeg forkert på den ?

Link to comment
Share on other sites

Col> Her er hvad Fred Hatfield siger til dette....

Here's a list of recovery facts to remember when planning your next training cycle using the short-term periodization approach:

Big muscles take longer to recover than smaller ones

Fast twitch muscles take longer to recover than slow twitch

Guys recover faster than girls

You recover faster from slow movements than from fast movements

You recover faster from low intensity training than from high intensity training

Youngsters recover faster than older folks.

Du kan læse mere i hans artikel omkring periodisering her

Thomas

Link to comment
Share on other sites

hmm ja, jeg kan godt se DrSquat siger til det, men jeg synes ikke rigtig det siger noget om, om det er lokal muskel recovery eller pga systemet bliver belastet mere af f.eks squats end bicep træning. Jeg ved godt resultatet er det samme: du kan træne bicep oftere, men synes alligevel det kunne være interessant at vide med sikkerhed, om det er selve musklen der restituerer hurtigere. Jeg må vel bare grave alle Hatfield's referencer frem, selvom det vist kun er referencer til selve periodiseringen.

Link to comment
Share on other sites

ja, hvis du vil gro en biceps isoleret, skal du nok finde krudtet frem...

Yo

Var også derfor jeg mente at det er svært at få en stor biceps i forhold til resten af kroppen,(når det fra naturens vegne ikke er meningen at den skal være stor)

Og dem der krudter de er sku bare for dumme og dovne :smashtard:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share