Hvilket produkt man skal vælge?


Tha Man
 Share

Recommended Posts

Hold dig fra MuscelTech, en undersøgelse af proteinpulver har vist:

MuscelTech´s anvisning: protein 90% kulhydrater 0%

Nærmere undersøgelse: protein 5% kulhydrater 65%

Du kan vel selv regne ud at du ikke når dine mål med dette produkt. Jeg har også hørt at man skal holde sig fra produkter fra f.eks Matas

Men du spurgte egentlig om hvad der var godt. Jeg kan ikke dele så meget erfaring, da jeg ikke har prøvet så mange produkter. Men Get Big´s produkter skulle vist være OK.

MVH Carsten C

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger selv produkter fra Prolab.

Hvad angår proteinpulver er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Den gode kvalitet hedder isolat (WPI)

Og den dårlige kvalitet hedder koncentrat (WPC) eller Kaseinat (Ca-, Na- eller K)

Med nogle få undtagelser, indeholder alle protein pulver enten valle protein koncentrat (WPC), valle protein isolat (WPI), kalciumkaseinat, æggealbumin eller en blanding af disse. Visse pulver er hydrolyseret, dvs. spaltet ned til peptider, men forskning viser at man ikke får fordele sammenlignet med det oprindelige protein, andet end et hurtigere tilstrømning af aminosyrer i blodbanen. Æggealbumin er så småt ved at forsvinde fra markedet til fordel for de forskellige mælkeproteiner som kort præsenteres forneden.

WPC indeholder op til 85% protein og anvendes oftest som billige "udfyldningsingredienser" i protein pulver. Hvis du ser ordet "koncentrat" i indholdsfortegnelsen så bør du ikke købe produktet. Risikoen er alt for stor, at du betaler for meget.

WPI indeholder op til 92% protein og er virkeligt et godt valle protein, ligner overhovedet ikke WPC. WPI optages hurtigt og giver hurtig tilførsel af aminosyrer i blodet. WPI anbefales at bruges direkte efter træning sammen med ca. 100 gram kulhydrater (flere kulhydrater er ikke nødvendigt da visse aminosyrer også stimulere frigivelsen af insulin).

Kasein Indeholder op til 92% protein og er et billigt protein, på sammen niveau som WPC, men har fordelen at den forsinker optagelse af aminosyrer, hvilket giver en anti-katabolsk effekt end en anabolsk. Dette kan udnyttes i proteinpulver hvor man blander f.eks. kassein med WPI.

Håber du kan bruge det til noget :)

Neo

(Redigeret af Neo ved 1:43 pm på Sep. 12, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Prolab er også ganske godt til prisen. www.prolab.co.uk

Det er efter min mening alt for dyrt at bestille fra England. Tag F.eks 100% Pure Whey 5LB. Prisen i England er £39.99 = 481 kr.

Det samme Produkt koster i USA ฮ.25 = 248 kr.

Det er intet problem at få dem til at lave en falsk pris så man slipper for at betale så meget afgift.

Eller endnu bedre at få dem til at sende det som en gratis pakke, og sende regningen i en konvelut ved siden af.

På denne måde slippe man helt for afgift.

Prøv www.hardbodynutrition.com de har et kæmpe udvalg og er billige.

Har selv bestildt derfra uden problemer.

Neo :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke økonomisk indvolveret i abckost.dk, men blot tilknyttet som kostvejleder og træner.

Min eneste opgave består i at vejlede sportsfolk i at vælge de rigtige kosttilskud.

Desuden har jeg været med til at teste og finde frem til nogle kvalitetsprodukter for abckost.dk, idet jeg mener det danske marked er fyldt med alt for mange underlødige kosttilskud, som blot er med til at skabe en negativ holdning til kosttilskud blandt sportsfolk m.m.

Således vil jeg f.eks. anbefale kosttilskud fra bl.a. Labrada Nutrition og MRM, da jeg har kendskab til deres produktfremstilling samt har afprøvet dem på elitesportsfolk inden for bl.a. atletik, ishockey, triathlon, langdistanceløb, cykling m.m.

Lige så vel som andre har lov til at anbefale kosttilskud på denne side ser jeg ingen grund til ikke også at gøre det. Ikke for at tjene penge, men derimod for at gøre opmærksom på nogle kosttilskud af meget høj kvalitet.

-MultiCoach

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler produkterne, fordi jeg kan stå inde for kvaliteten af dem.

Jeg har været med til at finde frem til disse produkter, og er i den forbindelse stødt på mange mærker, hvis standart bestemt ikke lever op til de krav jeg vil stille til seriøse kosttilskud der skal bruges af seriøse atleter.

Selvfølgelig findes der også andre mærker der producerer kosttilskud af en høj kvalitet. F.eks. mener jeg også at bl.a. EAS, Twinlab, Prolab m.fl. producerer gode produkter. Omvendt findes der mindst lige så mange "dårlige" produkter.

Dem der køber kosttilskud kræver at få nogle gode produkter og en ordentlig vejledning. På sigt vil det give kosttilskud et bedre ry, for der er ingen tvivl om, at de rigtige kosttilskud brugt på den rigtige måde kan optimere/forbedre præstationsevnen.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt nok hvis du er deres vejleder at du så ikke sikre dig at forbrugerne får nogle produkter som er godkendte i danmark. Fødevaredirektoratet vil absolut ikke tillade jer at sælge mange af de produkter i har, og dette er absolut negativt for branchen som helhed! Carnitin har desuden aldrig vist sig at være fedtforbrændende i et uafhængigt studie så hvis du står inde for sådan et produkt vil jeg absólut ikke lytte til dine andre råd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder som træner og kostvejleder for en lang række sportsfolk på alle niveauer.

Jeg står inde for kvaliteten af de produkter som bl.a. Labrada Nutrition og MRM producerer, men jeg er desværre ikke 100% herrer over, hvilke af deres produkter abckost.dk sælger.

Jeg vil ikke sige, at blot fordi fødevaredirektoratet ikke vil godkende et produkt, at det er negativt for branchen. Jeg mener at den danske lovgivning på mange punkter er alt for "streng", når det gælder kosttilskud. Således så jeg hellere en mere lempelig lovgivning, som ville tillade flere produkter end det er tilfældet i dag. Der findes mange effektive - og ufarlige -kosttilskud som f.eks. er EU godkendte, men ikke godkendte i DK

Desuden ved jeg, at abckost har fået/arbejder på, at få godkendt de kosttilskud de sælger.

Det er korrekt, at det er tvivlsomt, om Carnitin øger fedtoxidationen, og jeg anbefaler det heller ikke som et kosttilskud til dette formål.

Derimod er der faktisk studier der har vist, at Carnitin øger VO2-max ved at regulere PDH aktiviteten og derved opretholde en favorabel acetyl-CoA/CoA ratio i den arbejdende muskel.

Carnitin står bestemt ikke øverst på min liste, når jeg anbefaler kosttilskud til atleter. Omvendt ser jeg heller ingen grund til ikke at bruge det som ekstra tilskud, hvis atleten i forvejen ellers bruger alle de "nødvendige" basisi-kosttilskud.

-MultiCoach

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har prøvet mange forskellige ting, mht. protein tilskud. Det er rigtigt, at der er mange dyre og dårlige produkter, hvor mængden af protein er for lav og indholdet af kulhydrat alt for stort.

ProLab er OK, men jeg har hørt, at Met-Rx produkter er de bedste. En kammerat har vist mig nogle forskellige og de har en bedre sammensætning. F.eks. kan man få barer med lavt fedt- og kulhydratindhold og højt proteion indhold. Samtidig er deres proteinpulver med en større bredde af aminosyrer, der giver en bedre effekt.

Desværre er der langt til USA, men min kammerat fortalte mig også, at en dansk onlinebutik med produkterne er starter. Den hedder Nutramino.

Jeg vil selv købe noget, da jeg har gode erfaringer med det.

Link to comment
Share on other sites

Heelllll yeahhh....:devil2:

Jeg skal til NYC d.13 okt og besøge den gamle...damn, hvor skal jeg bare ha' købt nogle lækkerier.

hmm...noget jeg IKKE må have med hjem, vil nødig blive nakket i tolden osv:dead: . Ved godt at Pro-hormoner er et dårligt valg at tage med hjem - men ellers noget?

Link to comment
Share on other sites

Tha Man....

Har du prøvet Netto´s kosttilskud (f.eks. tun i vand, mælk, æg, havregryn, fuldkornsrugbrød, kyllinge/kalkunfilet etc. etc.) - doseret i de rette mængder i løbet af dagen og kombineret med et FORNUFTIGT træningsprogram baseret omkring øvelser som squat, dødløft, b.o. rows, bænkpress, skulderpress, OL-løft, grebtræning, uhåndtérbare objekter (sandsæk, sten etc.) fordelt 2-3 gange på ugens 7 dage????

Ovenstående vil HELT sikkert give dig, ikke et lille, men ENORMT forspring i forhold til 90% af medlemmerne i et dansk motionscenter!!!!

Hej...

Link to comment
Share on other sites

JA....jeg sidder i thailand og vaelter mig i dianaboler ;)

nej de har bare glemt at saette de danske bogstaver paa mit keyboard *suk*.

Hmm det bedste til at bulke paa er nok masser af mad, kreatin og protein/weightgainer..... evt. B-12 depot, nogle siger det oeger appetiten, andre siger det ikke virker....jeg har taenkt mig at proeve det ved lejlighed.

Hmmm du er squ da ret international, en mor i Holland og en far i USA....ikke daarligt :)

Det er forresten alt for sjovt det billede du har hvor har du fundet det?

Go tur.....

(Redigeret af Pumba ved 9:53 pm på Sep. 26, 2001)

Link to comment
Share on other sites

JA....jeg sidder i thailand og vaelter mig i dianaboler
:biggrin:

Thailand...damn, der har jeg sgu aldrig været..men har har en kammerat der snart(fra d. 21okt) skal være guide for Alletiders Rejser i Bangkok, så ham besøger jeg nok mellem jul og nytår..hvis alt går vel!?

Vi har sådan et lille væddeløb om hvem af os der kan have flest ludere hængende på os MENS vi kører på scootere fra byen til hotellet. :smilejap:

Ang. bulke...det er selvfølgelig rigtigt nok, men er selvfølgelig vildt nysgerrig efter hvad de har af lækkerier derovre, os forbi at min far hele tiden minder mig om hvor mange kosttilskud shops der ligger på næsten hvert gade hjørne.

Hmm, international...jahh, det kan man vel nok godt sige. Men nu er det rimeligt nyt det med min far bor i NYC, han SKULLE have været i NYC til møde 2km fra World Trade Center man. d10 men havde så et vigtigt møde i Kbh så han udskød rejsen...og det var jo rimeligt godt.

Btw, jeg kan sige at han arbejder for stort medicinal firma, dog ikke Novo...:wink:

Mit avatar(som de vist kalder det) har jeg fundet på en eller anden hjemmeside med en masse animationer. Jeg kan kaste nogle links efter dig ASAP.

Hvaaaaa, tar du noget med hjem:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det med Thailand var (desvaerre) bare en joke....jeg sidder her i lille DK :(

Men jeg tror ikke det er en ret god ide at tage noget med, eller sende noget, fra Thailand da kontrollen er meget skrap fra dette land.

Hvis jeg var dig ville jeg hellere faa din far til at faa fat i nogle gode ting til dig..... jeg ved ikke hvor aaben han er over for det, men han lyder squ sej nok.....

Du kan proeve at gaa ind paa www.bodybuilding.com  

Der kan du finde stort set alt hvad der kan faas OTC i USA....jeg tror bare det meste af det er noget opreklameret L*RT.

Link to comment
Share on other sites

Hej Motionisten

Den danske butik du omtaler hedder www.nutramino.dk og forhandler bla. MET-Rx produkter.

Jeg bruger selv deres barer, og mener de er helt perfekte. Uden tvivl en af verdens bedste mærker. Deres sortiment  er ikke så bredt som ex. Prolab og Twinlab men kvaliteten er mere end på højde med dem:)

/Smeden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share