Vægttab eller styrketræning


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil lige høre jeres mening på følgende emne.

Jeg er pt. 181 cm, høj.

vægt 84 kg.

fedt procent 18,7%

LBM: 81,3

Jeg ønsker at Komme ned på 1 cifre body fat.

Jeg prøver lige nu at gøre op i mod hovede hvad der vil være smartest...

1) Mulighed er at bulge op 1-2 år og bare køre en helmasse Muskelmasse på... Herved vil jeg også få et boost når jeg engnag skal tabe mig, pga. at jeg jo ved at havde flere muskler vil få en højere Kcal forbrænding.

2) Mulighed er at cutte ned til ca. 14-15% derefter køre muskelmasse på i 1-2 år... Hvorefter at jeg Cutter mig ned på de 9%

Kan godt se at denne metode vilk spare mig for tid og anstrengelserne ved at tabe mig nu.. Men jeg frygter at hvis ejg bulger i en så lang periode uden at tabe mig først at jeg vil edne op med en så høj fedt % at jeg vil få en dandens til hård tid med at komme så langt ned i vægt...

Nogle her inde der har erfaringer med dette problem stilling...

PLZ hjælp :D

Link to comment
Share on other sites

Det gør ondt i mine ører når jeg hører ord som cut og bulk.

Bare sørg for ikke at spise alt det der sukker-lort, som er blevet så populært. At "bulke" er bare en undskyldning for at hælde cola i hovedet mens man styrketræner. Hvis du både kan spise ordentligt og styrketræne vil du både blive slank og stærk.

Styrketræning kræver energi som så meget andet og derfor stiger din appetit så regnskabet passer. Sukker ødelægger denne balance.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange "objektive" råd har du set vedr. vægttab og styrketræning ???

Du kan få mit subjektive råd:

Glem cut/bulk osv. med din relativt høje fedtprocent og hvis du samtidig ikke har en længere årrække bag dig med seriøs styrketræning, så vil du komme rigtig langt med en sund kost (mange grøntsager og godt med proteiner) og et godt fullbody program 3 gange om ugen.

Hvis du har en seriøs tilgang til det og arbejder røven ud af bukserne med vægtene, så er jeg overbevist om, at du både taber dig og tager på i muskelmasse over tid.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange "objektive" råd har du set vedr. vægttab og styrketræning ???

Du kan få mit subjektive råd:

Glem cut/bulk osv. med din relativt høje fedtprocent og hvis du samtidig ikke har en længere årrække bag dig med seriøs styrketræning, så vil du komme rigtig langt med en sund kost (mange grøntsager og godt med proteiner) og et godt fullbody program 3 gange om ugen.

Hvis du har en seriøs tilgang til det og arbejder røven ud af bukserne med vægtene, så er jeg overbevist om, at du både taber dig og tager på i muskelmasse over tid.

Well, jeg synes bestemt heller ikke jkc's indlæg var særlig ontopic, men blot et rant imod dårlige undskyldninger og underlødige kosttilskud.

Derudover er jeg helt på linje med dig.

Spis sundt, træn en masse og se om ikke fedtprocenten falder lige så stille imens muskelmassen som minimum bevares eller måske øges lidt.

Jo længere ned du kommer i fedtprocent, jo sværere er det at smide fedtet uden at tage muskelmassen med, så cut i første omgang ikke længere ned end 10-12.

Din nuværende fedtprocent eller hvad du nu finder ud af, kan så være dit loft. Når du rammer det efter en bulkperiode er det tid til at cutte til din nedre grænse.

Bulk/cut perioder på 1-2 års varighed vil jeg mene er for langt for de fleste.

Så mit forslag er kontrollerede bulk/cut-perioder, ca 2kg/md på cut og 1-2kg/md på bulk hvis du kan ramme det, og skift når du rammer dine fedtprocent-grænser, frem for at køre et bestemt antal måneder eller år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share