Er programmet fint nok til mig ?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Konditionstræning er ikke lige mig.

Hvad så med træner 4 dage i træk også 2 dage pause... også 4 dage i træk igen og 2 dages pause igen.

På denne måde burde jeg vel få nok hvile ?

Så hellere 2 dage on, 1 dag off - 2 dage on, 1 dag off - og så evt. weekenden fri.

Link to comment
Share on other sites

Seriøst det er forvirrende det her... har også læst flere steder på nettet og tror også her på dette forum, at ens knæ IKKE må nå udover dine tæer.

Må ha' misforstået noget.

Drop det. Hele ideen omkring at knæene ikke må komme ud over tæerne, er en stor misforståelse og en meget brugt myte. Du kan jo slet ikke komme langt nok ned, hvis du skal holde dine knæ indenfor tæerne. Så laver du quarter/half-squats, og så kan du sku ligeså godt bruge en benpres maskine... Desuden vil du i quarter/half-squats kunne tage langt flere kilo end i alm. full squats - igen kan dette være med til at skade knæ/ryg endnu mere, da kroppen ikke er forberedt på den højere belastning endnu.

Link to comment
Share on other sites

Okay, 2 dage i træk og 1 dag off. Sådan fortsætter jeg bare. Også holder jeg fri den sidste weekend i måneden.

Det er fint nok, ikk ? Eller måske fri hver anden weekend?

Mht. squat, så mødte jeg en fyr oppe hos fitness, der har lavet squat i flere år. Han siger at min squat er meget pænt, dog ville han selv gå lidt lavere ned, hvis det var. Men det er smag og behag. Mine knæ når ikke udover mine tæer. Og det mener han også er vigtigt, at de ikke gør.

Han tog selv 160kg engang, da han trænede meget.

Jeg er lige nået op på 90kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share