NFL 2009/10


donprehn
 Share

Recommended Posts

Så er preseason igang og der er nogen der glæder sig meget til den 10. september, hvor det hele går igang. Derfor er det vist på tide at der oprettes en NFL-tråd-

Jeg vil starte med et par observationer fra preseason:

Tom Brady er fit og han har spillet godt. Dette gør i mine øjne Patriots til en tidlig favorit. Moss har udtalt at dette Patriots hold har potentialet til at blive endnu mere eksplossivt offensivt end 18-1 holdet.

Drama queen aka. Favre tog nogle snaps for Vikings mod Chiefs, hvor han completede imponerende 1 kast til 4 yard. Derimod har hans back-up QB Jackson vist fint spil, det er næppe nok til at give Jackson en start plads, da Favre er så hypet.

Dallas har med afgangen af T.O. store forventninger til Roy Williams, desværre fik Williams en skulder skade til torsdagens træning og er derfor ikke med mod 49'ers i dag. Seneste meldinger gør dog på at han snart skulle blive klar.

Broncos ser ud til at sejle. Orton har spillet rigtig skidt og nu har de suspenderet Brandon Marshall for hans opførsel til træning.

En sidste ting jeg også har noteret mig er at Jay Cutler ser rigtig god ud for Bears. Det kan være at Cutler er det Bears har manglet de sidste par sæsoner. Hvor løbe angrebet og forsvaret har fungeret.

Link to comment
Share on other sites

Så er preseason igang og der er nogen der glæder sig meget til den 10. september, hvor det hele går igang. Derfor er det vist på tide at der oprettes en NFL-tråd-

Jeg vil starte med et par observationer fra preseason:

Tom Brady er fit og han har spillet godt. Dette gør i mine øjne Patriots til en tidlig favorit. Moss har udtalt at dette Patriots hold har potentialet til at blive endnu mere eksplossivt offensivt end 18-1 holdet.

Enig... De ligner bestemt en mulig kandidat... Jeg tror Brady er mere sulten end han længe har været, hvilket godt kan vise sig at blive problematisk for alle andre hold. :tongue:

Dog tog han i aftes i mod et stort hit fra Haynesworth, hvor han skadede skulderen og vendte ikke tilbage i kampen:

http://www.nfl.com/videos/nfl-game-highlig.../Brady-hit-hard

Drama queen aka. Favre tog nogle snaps for Vikings mod Chiefs, hvor han completede imponerende 1 kast til 4 yard. Derimod har hans back-up QB Jackson vist fint spil, det er næppe nok til at give Jackson en start plads, da Favre er så hypet.

At se Favre i en Lilla ViQueens uniform tiltaler mig mildest talt ikke!

Men når det er sagt, mener jeg at han stadig vil være bedre at have bag center, især når man ser hvordan deres hold ellers er skruet sammen. Ligaens bedste RB, et af de bedste forsvar og en QB der har bevist at han kan levere varen. Om han kan holde til det, eller om han går i stykker, vil tiden kun vise.

En sidste ting jeg også har noteret mig er at Jay Cutler ser rigtig god ud for Bears. Det kan være at Cutler er det Bears har manglet de sidste par sæsoner. Hvor løbe angrebet og forsvaret har fungeret.

Samme observation har jeg også haft, dog syntes jeg ikke Bears' receivere udgyder nogen stor trussel. Men hvem ved, måske er det i år at Devin Hester skal bryde igennem på den position.

Derudover syntes jeg det er værd at bemærke, at Packers har hyret defensive coordinator Dom Capers.

Dom er berygtet for hans version af 3-4 forsvaret, og det har også set rigtig godt ud preseason for Packers.

Læg dertil en godt kørende Aaron Rodgers og nogle solide receivers. Eneste punkt der IMO halter lidt, er løbespillet.

Dårligste hold p.t. må være Chiefs, 49ers eller Broncos...

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig sgu!

Hvad tror folk om Chargers i år?

Er ikke i tvivl om at Chargers går i playoffs igen i år, da de har et godt hold i AFC's svageste division. Hvordan det går derfra er svært at spå om, når der er hold i AFC som Patriots, Steelers og Colts.

Link to comment
Share on other sites

Hvad tror folk om Chargers i år?

Jeg tror Chargers kommer til at klare sig(selvfølgelig under den forudsætning at Merriman ikke ryger i brummen), og med deres svage divison burde de også gå i play-offs uden de store problemer. Hvem de så skal kæmpe med om AFC-mesterskabet derfra er svært at sige; mine bud er Patriots, Titans, Steelers og måske Ravens.

Dårligste hold p.t. må være Chiefs, 49ers eller Broncos

Hertil vil jeg godt tilføje Raiders og Browns. 49’ers kan måske redde deres sæson i kraft af deres relativt svage divisionsmodstandere, men ellers er jeg enig.

Link to comment
Share on other sites

Så er Urlacher ud resten af sæsonen :unhappy:

Finally healthy after two years of neck and back problems, Brian Urlacher underwent surgery Monday to repair a dislocated right wrist injured in Week 1 at Green Bay and will not be back this season - a major blow for a team with high expectations. The Bears will move Hunter Hillenmeyer inside and keep Lance Briggs on the outside.

Altid ærgeligt når en stor playmaker er ude.

Stadig uvist hvor lang tid Colts WR Gonzalez er ude:

Colts coach Jim Caldwell says he is waiting to meet with team doctors about Anthony Gonzalez's right knee injury. He can't say how long the third-year receiver might be out but he did say he is being cautious. Gonzalez hurt the knee in Sunday's 14-12 victory over Jacksonville, a play in which he crumpled to the ground without touching another player.

Det var ellers meningen at i år skulle være Gonzalez breakout år, men det må vente lidt. Colts kaste angreb ser dog stadig fint ud med en hot Wayne og gode takter fra anden års receiver Garcon og rookie Collie i kampen mod Jaguars.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt vild med, at det skulle være så besværligt at slå Raiders, meen:

# San Diego Chargers at 02:34

# 11-S.Janikowski kicks 69 yards from OAK 30 to SD 1. 43-D.Sproles to SD 11 for 10 yards (19-T.Watkins).

# 1-10-SD 11 (2:30) (Shotgun) 17-P.Rivers pass short middle to 11-L.Naanee to SD 18 for 7 yards (57-R.Brown).

# 2-3-SD 18 (2:04) (Shotgun) 17-P.Rivers pass short left to 83-V.Jackson to SD 30 for 12 yards (33-T.Branch).

# Two-Minute Warning

# 1-10-SD 30 (1:58) (Shotgun) 17-P.Rivers pass short middle to 43-D.Sproles to SD 45 for 15 yards (37-C.Johnson).

# 1-10-SD 45 (1:50) (Shotgun) 17-P.Rivers pass short middle to 11-L.Naanee to OAK 32 for 23 yards (53-T.Howard).

# 1-10-OAK 32 (1:42) (Shotgun) 17-P.Rivers pass incomplete short right to 43-D.Sproles [91-T.Scott].

# 2-10-OAK 32 (1:38) (Shotgun) 17-P.Rivers pass short middle to 43-D.Sproles to OAK 23 for 9 yards (57-R.Brown).

# 3-1-OAK 23 (1:00) 17-P.Rivers pass short left to 85-A.Gates to OAK 10 for 13 yards (57-R.Brown, 33-T.Branch).

# Timeout #2 by SD at 00:46.

# 1-10-OAK 10 (:46) 43-D.Sproles left tackle to OAK 5 for 5 yards (21-N.Asomugha).

# Timeout #2 by OAK at 00:21.

# 2-5-OAK 5 (:21) 43-D.Sproles up the middle for 5 yards, TOUCHDOWN.

# 10-N.Kaeding extra point is GOOD, Center-50-D.Binn, Holder-5-M.Scifres.

# SD 24 OAK 20 Plays: 9 Possession: 2:16

Boom!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvad fanden sker der for at Denver, med en hamrende ghey Orton bag center, skal være 6-0? Tillad mig at brække mig!

Ja den var der nok ik' mange andre end die hard Broncos fans der havde regnet med inden sæsonen. :blink:

Især er det værd at bemærke at de har slået Patriots, Cowboys og Bengals i de 6 sejre (Selvom jeg efterhånden ikke gi'r meget for Cowboys)...

Link to comment
Share on other sites

Det er der imponerer mig mest er det faktum at Denvers forsvar kun har lukket 66 point ind totalt og kun 10 point efter halvlegen i 6 kampe.

week 6: Chargers: 3

week 5: Patriots: 0

week 4: Cowboys: 0

week 3: Raiders: 0

week 2: Browns: 0

week 1: Bengals: 7

Mike Nolan (deres defensive cordinator) må sige noget helt exceptionelt i pausen :worship:

Edited by FFS
Link to comment
Share on other sites

mht. cowboys, som Anders naevner, saa har de tabt 2 kampe. Disse har begge vaeret taette. Den ene kamp var til Giants, som kun Saints har slaaet, og den anden har vaeret til ubesejrede Broncos. Mod Giants fik de et touch down annulleret, der blev lavet paa et direkte return. Aarsagen var at returnerens fod lige praecis var ude over baglinjen. Samtidig faar Marion Barber en fiber da han ellers er helt fri, og maa udgaa af kampen. Han kunne heller ikke fuldfoere mod Broncos

Med Felix Jones, Marion Barber og Taschard Choice som running backs (og de er 100% klar), kan de vaere saerdeles giftige. Jeg haaber paa de begge er helt skarpe naar jeg skal se Cowboys - Falcons paa soendag. Det bliver en haard nood at knaekke uanset hvad, men har de alle klar paa running back pladserne (Barber og Jones i saerdeleshed), saa tror jeg de klarer den.

Naar alt dette er sagt, saa vil jeg mene de faar det svaert mht. at naa i playoffs, men som jeg vurderer det, er de pt. bedre end eagles og redskins. De kommer til at kaempe om wild card pladserne med Bears, Packers, Falcons og 49ers og eagles.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

skal over til brormand, hvor en anden ven også slår sig til os. Det bliver ikke kalkun(tager lang tid at lave), men nærmere en barsk gryde med hakkekød og bønner + lidt stærke krydderier. det bliver nok en hyggelig aften med massere af prutter

Link to comment
Share on other sites

Nu ser det faktisk godt ud for Packers' play off chancer. De er 7-4 og 5. seedet i NFC lige nu. Gad vide om en post season kamp mellem Vikings og Packers ville blive hypet...??? :laugh:

Enig men deres resterende program ser lidt svært ud:

Ravens

@Bears

@Steelers

Seahawks (Denne bør vindes)

@Cardinals (Man kan håbe at Cardinals allerede er videre her)

Vil umiddelbart gætte at Packers ender 10-6 eller 9-7

Tror umiddelbart at Packers skal kæmpe om wild card pladsen med Eagles (7-4) og Falcons (6-5)

Eagles resterende program er følgende:

@Falcons

@Giants

49ers

Broncos

@Cowboys

Tror at Eagles vinder deres 2 hjemmekampe, udekampene ser svære ud men især kampen mod Giants kan vindes. Iøvrigt kan sidste kamp mod Cowboys blive en sindsyg divisions finale.

Atlanta's resterende program er følgende:

Eagles

Saints

@Jets

Bills

@Bucs

Meget nemt program på nær Saints, der nok gør at Falcons ender omkring 10-6 eller 9-7

Så alt i alt tror jeg det bliver en meget tæt kamp igen igen om wild card pladser. Udover ovennævnte er Giants også 6-5, men de ser bare ikke skarpe ud iøjeblikket. Ellers kan Cowboys (8-3) også miste deres første plads grundet svært slutprogram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share