NFL 2009/10


donprehn
 Share

Recommended Posts

Ved en af Fitzgerald TDs var så samtidig en kæmpe facemask på Warner, så de ville vel være offsetting.

Det så jeg desværre ikke, men jo det ville de have været... Det efterlader dog stadig en TD med Offensive Pass Interference... Det 'sjove' var at Randy Moss blev kaldt for det i den første kamp, og det var næsten identiske situationer... Skrammel...

Ja jeg er bitter... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Øv, så røg Bengals sgu. Men sådan er det jo, Ochocinco var fanget på Revis Island, og Palmer ramte ikke noget. Det var en fortjent Jets sejr.

Ligeså vil jeg sige at Ravens sejr var! Det var jo en fuldstændig vild første quarter...24-0 :crazy:

Nå, men jeg vil lige komme Anders i forkøbet, så her er næste uges kampe: :tongue:

Lørdag:

Cardinals@Saints

Ravens@Colts

Søndag:

Cowboys@Vikings

Jets@Chargers

Link to comment
Share on other sites

Nå, men jeg vil lige komme Anders i forkøbet, så her er næste uges kampe: :tongue:

Lørdag:

Cardinals@Saints

Ravens@Colts

Søndag:

Cowboys@Vikings

Jets@Chargers

:laugh:

Et par spændende match-ups, jeg ser især frem til Cowboys@Viqueens...

Saints skal også finde formen fra midt i sæsonen hvis de skal kunne følge med Cardinals... Hvis de gør, har Saints et mere eksplosivt angreb end Packers, der kan gøre det mere end svært for Cardinals at vinde... Og så er det endda på udebane...

Nu gør jeg det vist igen... Aldrig undervurder Cardinals... :bottom:

Hvordan tror i andre det kommer til at spænde af...?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan tror i andre det kommer til at spænde af...?

Jeg synes det er utroligt svært at sige, nogle rigtigt fede kampe vi kan se frem til næste weekend. Den eneste jeg føler mig rimeligt sikker på, er at Chargers løber over Jets, de andre kampe synes jeg er næsten 50/50 og utroligt svære at vurdere. Et rent gæt vil være Cardinals, Colts, Cowboys og Chargers, men jeg har ikke noget at bakke det op med. Det er bare min gut feeling. :smile:

Kommer der i øvrigt ikke flere kampe på TV2 Sport i år? Jeg synes deres kommentatorer er langt bedre end 3+'s.

Edited by hulck
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er utroligt svært at sige, nogle rigtigt fede kampe vi kan se frem til næste weekend. Den eneste jeg føler mig rimeligt sikker på, er at Chargers løber over Jets, de andre kampe synes jeg er næsten 50/50 og utroligt svære at vurdere. Et rent gæt vil være Cardinals, Colts, Cowboys og Chargers, men jeg har ikke noget at bakke det op med. Det er bare min gut feeling. :smile:

Kommer der i øvrigt ikke flere kampe på TV2 Sport i år? Jeg synes deres kommentatorer er langt bedre end 3+'s.

Hvis det sker vil vi vist alle have lært en vigtigt lektie. Hvis man skal lave et nfl hold, skal det ALTID starte med C! Og så skal det ikke være Chiefs. Ok, lille nørdespøg til side, men alle forstod den vist :shades:

Jeg føler mig ret sikker på Colts og Chargers, men NFC kan jeg sgu ikke gennemskue. Synes virkelig at det er nogle gode hold der er med, og det kan egentlig nok blive hvad som helst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er utroligt svært at sige, nogle rigtigt fede kampe vi kan se frem til næste weekend. Den eneste jeg føler mig rimeligt sikker på, er at Chargers løber over Jets, de andre kampe synes jeg er næsten 50/50 og utroligt svære at vurdere. Et rent gæt vil være Cardinals, Colts, Cowboys og Chargers, men jeg har ikke noget at bakke det op med. Det er bare min gut feeling. :smile:

Kommer der i øvrigt ikke flere kampe på TV2 Sport i år? Jeg synes deres kommentatorer er langt bedre end 3+'s.

Enig, det er super uforudsigeligt... Men det er jo kun fedt :smile:

Der kommer ikke flere kampe på TV2Sport i år, ikke andet end genudsendelser med amerikanske kommentatorer... Desværre...

Det er ikke fordi jeg syntes at Elming og Bøjgaard er helt fantastiske, men puha 3+ værterne er ringe... Det er altid noget, at Bubba ikke er med mere..

Produktionen og deres indslag er også direkte pinlige til tider, mest af alt fordi de bare stjæler idéer fra amerikanske shows. Hvad skete der lige for at ham med slik håret skulle forsøge at give den som Deion Sanders i en fordansket udgave af Lets go Primetime... + deres one on ones med tiden der tikker ned, er også taget direkte fra en af de amerikanske TV stationers NFL programmer.

Sørgeligt... :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Var forhindret i at se WC runden (not sorry :cool: ) så kunne godt tænke mig folks vurdering af Jets som de står pt? Jeg er som Bolts fan ikke umiddelbart utilfreds, men det har jeg måske grund til?

Synes egentlig ikke at du skal være utilfreds. Men en på forhånd vunden kamp er det heller ikke. Jeg synes taget i betragtning af at det er de 12 bedste hold der er tilbage, er Jets nok dem jeg personligt helst ville møde. Dem og Ravens. Men Colts er da favoritter, og tror ikke du behøver sidde og bede om at de skal vinde, for det vil jeg nu mene at de er bedst seedet til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig ikke at du skal være utilfreds. Men en på forhånd vunden kamp er det heller ikke. Jeg synes taget i betragtning af at det er de 12 bedste hold der er tilbage, er Jets nok dem jeg personligt helst ville møde. Dem og Ravens. Men Colts er da favoritter, og tror ikke du behøver sidde og bede om at de skal vinde, for det vil jeg nu mene at de er bedst seedet til. :smile:

Dårlig formulering af mig. Jeg er Chargers boi, og det var Bolts som i tordenkiler :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dårlig formulering af mig. Jeg er Chargers boi, og det var Bolts som i tordenkiler :smile:

Aah, troede at Bolts var en stavefejl. Men nu hvor jeg tænker mig om ved jeg da godt at det er Chargers som Jets skal møde :tongue: Dog mener jeg ikke at situationen er meget anderledes af den grund, men de får nok ikke en let kamp. Men jeg tror nok de skal vinde. Igen, selvom det ikke er en let kamp, så skal man bestemt ikke være utilfreds. Det er bare ikke meningen at kampe skal være lette i PO.

Link to comment
Share on other sites

Ravens @ Colts

Colts´ startere har på det nærmeste holdt pause de sidste 3 uger, hvorfor de må formodes at være tæt på 100% friske. Helt frisk er en NFL spiller vidst aldrig :smile:

Det kan være en fordel, men også en ulempe, da rytmen kan forsvinde. Hjemme på Lucas Oil stadium føler jeg mig dog ret overbevist om, at Colts hiver en forholdsvis sikker sejr hjem. Mit bud er, at Colts lige skal igang i 1. quarter og medmindre Ravens laver endnu en komplet vanvittig start igen, skal Manning nok føre Colts videre.

Jets @ Chargers

Før slutspillet ville man nok have betegnet dette som en walkover for Chargers. Det for dog før Mark Sanchez pludselig, igen, blev en NFL quarterback. Jeg tror stadig på Chargers sejr, men Jets skal nok give dem kamp til stregen. Chargers er ikke super til at løbe bolden og Revis skal nok være i stand til at holde Jackson fra fadet. Jets løber også bolden super, hvilket ikke er guf for Chargers. Sejr for Jets kræver dog at Sanchez spiller super igen, noget jeg tvivler på. Desuden er Rivers super spillende og Jets for svært ved at holde Gates nede.

Cowboys @ Vikings

Vikings har ikke været skræmmende på det seneste og jeg tror tabet af Henderson er for stort. Williams wall har vist tegn på svaghed på det seneste og med tre super runningbacks for Cowboys skal de virkelig steppe op. Jared Allen skal desuden formå at presse Romo ellers kan han bare fordele boldene til Austin og co. som jeg forventer er stærkere end Vikings secondary. Offensivt tror jeg ikke Vikings kan holde DeWare, hvorfor Peterson skal spille en stor kamp. Han har dog heller ikke set super skarp ud for nylig. Jeg spår en ret komfortabel Cowboys sejr.

Cardinals @ Saints

Den sværeste kamp at spå om for mit vedkommende. Jeg tror den bliver uhyre tæt. Hvor står Saints? Jeg ved det virkelig ikke, men jeg tror ikke de er så skarpe. Omvendt er Cardinals defense ikke prangende og kan deres offense virkelig levere endnu en kanonkamp? Jeg tror kampen afgøres i de aller sidste minutter og skal jeg give et bud må det blive Cardinals.

Link to comment
Share on other sites

optog Colts - Ravens og har netop set den færdigt.

Her er et par af kommentatorernes guldkorn:

"Jets slår Chargers"

Fair nok at kalde overraskelse, men her halter den efterfølgende argumentation så. Årsagen til at Jets skulle slå Chargers skal nemlig findes i at Chargers er gået HELT i stå. VI snakker altså om et hold der har vundet 8 kampe i træk. Er det at være gået helt i stå ?? :4thumbup:

"Manning falder over sine egne fødder"

- blev sagt da Manning med vilje lægger sig ned for ikke at blive flæsket af Ngata der er kommet igennem.

"Colt er stadig med i kampen"

- blev sagt da Colts var foran 17-3. Er man foran med 2 touchdowns er man mere end bare godt med i kampen. Ravens var stadig med i kampen dog.

Derudover blev der failet på det groveste da der blev vist klip fra Saints - Cardinals. Der var naturligvis klip af først Reggie Bush gode løb i kampen, og så af hans return. Begge gange blev han kaldt Reggie Wayne på trods af at være blevet rettet efter første fail. Sidste uge var de også virkelig ringe, de 2 ekspert kommentatorer der sidder på den sene lørdags kamp.

Når man så dertil lægger at værten ingen TV tække har, så er det immervæk et skidt team 3+ har fået sammensat der :-(

Faktisk synes jeg det er en skam, da jeg modsat af hvad mange andre herinde mener, synes det tidlige team pt. er de bedste. De kunne dog godt fjerne det der Tommy/T time de har sat igang.

Uanset om folk mener de stjæler med arme og ben med f.eks. one on one, så synes jeg det er udemærket. Modsat er det ret trættende at sidde og høre Boygaar sidde og snakke om skiftende føringer, turnovers og så at de efter jeg ved ikke hvor mange år stadig synes det er pisse fedt at være tavse når der er cheerleaders.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Faktisk synes jeg det er en skam, da jeg modsat af hvad mange andre herinde mener, synes det tidlige team pt. er de bedste. De kunne dog godt fjerne det der Tommy/T time de har sat igang.

Uanset om folk mener de stjæler med arme og ben med f.eks. one on one, så synes jeg det er udemærket. Modsat er det ret trættende at sidde og høre Boygaar sidde og snakke om skiftende føringer, turnovers og så at de efter jeg ved ikke hvor mange år stadig synes det er pisse fedt at være tavse når der er cheerleaders.

Tommy/T Time er også rent rip-off fra NFL Network's Deion Sanders når han laver "Let's go prime time".

Bøjgaard og Elming er ikke andet end en flok drengerøve der elsker at se NFL, hvilket også skinner igennem i deres udsendelser. Det gode ved det er at de ikke ligger skjul på det, de prøver ikke på noget som de ikke er eller ikke kan. Det gør 3+ værterne til gengæld. De laver simpelthen så mange fejl, stjæler analyser og program segmenter med arme og ben, samtidig med at de forsøger at strikke en professionel dækning sammen... Det dur bare ikke...

Link to comment
Share on other sites

att: AndersHolm

det kan godt være at de to på Tv2 bare elsker NFL men det er efterhånden rigtig trælst at sidde i 3 timer og høre om skiftende føringer og turnovers. når det går rigtig vildt for sig kan skift i momentum også bliver nævnt. Engang var det rigtig sjovt med stilhed når der var cheerleaders på skærmen - det er det ikke mere :wink:

omvendt er der det tidlige hold på 3+ som hele tiden prøver at forny sig. det virker som om de vil meget mere. jeg er fuldstændig, helt og aldeles, ligeglad med hvem der først fandt på 1on1, Let's go prime tim og hvad det ellers hedder. det er langt sjovere at sidde og se det på 3+ fordi der også i pauserne i spillet sker noget - og det er det der betyder noget :bigsmile:

T time er live imodsætning til det jeg har set på NFL network og derfor kan det godt være der er lidt slinger i valsen men med en god bund af hammon orgel og med lidt øvelse tror jeg nok det skal blive godt. hvis ikke kan de jo bare droppe det igen. indslaget varer 5min så det er jo ikke noget der kan ødelægge en transmission.

Edited by Don Nors
Link to comment
Share on other sites

Tommy/T Time er også rent rip-off fra NFL Network's Deion Sanders når han laver "Let's go prime time".

Bøjgaard og Elming er ikke andet end en flok drengerøve der elsker at se NFL, hvilket også skinner igennem i deres udsendelser. Det gode ved det er at de ikke ligger skjul på det, de prøver ikke på noget som de ikke er eller ikke kan. Det gør 3+ værterne til gengæld. De laver simpelthen så mange fejl, stjæler analyser og program segmenter med arme og ben, samtidig med at de forsøger at strikke en professionel dækning sammen... Det dur bare ikke...

Fuldstændig enig. Også derfor jeg allerede sidste sæson holdt op med at se de danske udsendelser. Game Pass med amerikanske kommentatorer er bare bedre!

Jeg syntes Saints var skræmmende effektive i gårsdagens kamp. Deres angreb satte nærmest ikke en fod forkert og deres forsvar satte godt nok sine spor på Arizona(bare spørg Kurt Warner, holy fuck et hit!)

Link to comment
Share on other sites

att: AndersHolm

det kan godt være at de to på Tv2 bare elsker NFL men det er efterhånden rigtig trælst at sidde i 3 timer og høre om skiftende føringer og turnovers. når det går rigtig vildt for sig kan skift i momentum også bliver nævnt. Engang var det rigtig sjovt med stilhed når der var cheerleaders på skærmen - det er det ikke mere :wink:

omvendt er der det tidlige hold på 3+ som hele tiden prøver at forny sig. det virker som om de vil meget mere. jeg er fuldstændig, helt og aldeles, ligeglad med hvem der først fandt på 1on1, Let's go prime tim og hvad det ellers hedder. det er langt sjovere at sidde og se det på 3+ fordi der også i pauserne i spillet sker noget - og det er det der betyder noget :bigsmile:

T time er live imodsætning til det jeg har set på NFL network og derfor kan det godt være der er lidt slinger i valsen men med en god bund af hammon orgel og med lidt øvelse tror jeg nok det skal blive godt. hvis ikke kan de jo bare droppe det igen. indslaget varer 5min så det er jo ikke noget der kan ødelægge en transmission.

Jeg mener bestemt heller ikke at TV2 Sports NFL udsendelser er den hellige gral. At der mangler fornyelse i deres programmer, kan vi hurtigt blive enige om.

3+ laver ikke fornyelse, når de bare stjæler et koncept set fra Amerikansk TV (Lidt ligesom Klovn). Hvis man som seer følger med i de amerikanske TV stationers NFL dækning, er det bare trættende og halv pinligt at se hvordan de stjæler med arme og ben, samtidig med at det bare ikke virker ½ så godt som det gør i de amerikanske produktioner. Så hellere lade være og holde sig til det, man til dels kan få til at fungere. Derudover er der den ufattelige mængde af fejl de formår at få fyret af i løbet af en kamp... Come on... Enten skal de forberede sig bedre, eller finde nogle andre der kan...

NFL Network sender skam live. :smile: Deres Gameday udsendelser er i hvert fald Live.

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig enig. Også derfor jeg allerede sidste sæson holdt op med at se de danske udsendelser. Game Pass med amerikanske kommentatorer er bare bedre!

Jeg syntes Saints var skræmmende effektive i gårsdagens kamp. Deres angreb satte nærmest ikke en fod forkert og deres forsvar satte godt nok sine spor på Arizona(bare spørg Kurt Warner, holy fuck et hit!)

Jeg syntes virkelig også det kan svinge meget med de amerikanske kommentatorer...

Hvis jeg havde tiden til at udnytte et Game Pass gjorde jeg det også... :smile:

Ja, Warner så noget Groggy ud, og var heller ikke helt den samme i 2. halvvej...

Saints beviste i hvert fald at de godt kan levere når de endelig skal...

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener bestemt heller ikke at TV2 Sports NFL udsendelser er den hellige gral. At der mangler fornyelse i deres programmer, kan vi hurtigt blive enige om.

3+ laver ikke fornyelse, når de bare stjæler et koncept set fra Amerikansk TV (Lidt ligesom Klovn). Hvis man som seer følger med i de amerikanske TV stationers NFL dækning, er det bare trættende og halv pinligt at se hvordan de stjæler med arme og ben, samtidig med at det bare ikke virker ½ så godt som det gør i de amerikanske produktioner. Så hellere lade være og holde sig til det, man til dels kan få til at fungere. Derudover er der den ufattelige mængde af fejl de formår at få fyret af i løbet af en kamp... Come on... Enten skal de forberede sig bedre, eller finde nogle andre der kan...

NFL Network sender skam live. :smile: Deres Gameday udsendelser er i hvert fald Live.

Jeg ser i løbet af ugen en del på NFL network og vi kan hurtigt blive enige om at det er bedre. Men NFL network, ESPN osv. har jo også et budget som en dansk kanal/sporttransmission aldrig kommer i nærheden af. De har mange tidligere NFL stjerne og head coaches som uden tvivl ved mere end Levisohn og co.

men alt i alt synes jeg Levisohn og co. gør det ganske udemærket. Du har helt ret i at de stjæler koncepter - hvor vidt det er et irritationsmoment er så individuelt :smile:

men jeg synes da de kommer med fine analyser undervejs. derudover producere de amerikanske medier jo så meget omkring NFL at det er svært at sige noget korrekt der ikke allerede er blevet sagt :wink:

det har det sene hold fundet der helt egen løsning på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der er jo ingen tvivl om at de amerikanske kommentatorer er bedre. I det hele taget er deres sports TV bedre skruet sammen. Analyserne er bedre, og underholdningen er bedre.

Jeg synes dog ikke der er problemer i at samle inspiration fra andre steder, og hvorfor ikke lade sig inspirere af de bedste. Det fedeste ville nu være hvis de var innovative nok til at finde på deres eget, men synes nu ikke sådan noget som 1on1 er voldsomt slemt at stjæle, da det er så basic at det er tæt på at sige at have ekspert kommentatorer også er at stjæle.

Mht. analyserne, så er det nok svært at komme med nogle synspunkter der ikke er dækket lidt af en eller anden NFL analysator...enhver sten bliver vendt og drejet i de forskellige programmer.

Jeg synes sådan set Levysohn og fedthår gør det hæderligt. De 2 skaldede failer tilgengæld virkelig groft. Den eneste undskyldning kan være at de dækker de sene kampe, og kan være trætte.

Link to comment
Share on other sites

Der er jo ingen tvivl om at de amerikanske kommentatorer er bedre. I det hele taget er deres sports TV bedre skruet sammen. Analyserne er bedre, og underholdningen er bedre.

Jeg synes dog ikke der er problemer i at samle inspiration fra andre steder, og hvorfor ikke lade sig inspirere af de bedste. Det fedeste ville nu være hvis de var innovative nok til at finde på deres eget, men synes nu ikke sådan noget som 1on1 er voldsomt slemt at stjæle, da det er så basic at det er tæt på at sige at have ekspert kommentatorer også er at stjæle.

Mht. analyserne, så er det nok svært at komme med nogle synspunkter der ikke er dækket lidt af en eller anden NFL analysator...enhver sten bliver vendt og drejet i de forskellige programmer.

Jeg synes sådan set Levysohn og fedthår gør det hæderligt. De 2 skaldede failer tilgengæld virkelig groft. Den eneste undskyldning kan være at de dækker de sene kampe, og kan være trætte.

Der er IMO stor forskel på at samle inspiration og direkte kopiere koncepter...

Det er heller ikke fordi jeg skal sammenligne med de amerikanske udsendelser, da de naturligvis har andre forudsætninger.

Jeg er blot af mening at det de gør (3+), kan og bør kunne gøres meget bedre. Jeg er også en af dem der lader sig irritere af Levysohn's evindelige brug af amerikanske udtryk, eller direkte oversatte amerikanske udtryk ("...på pengene", jeez!). Noget der naturligvis også påvirker min opfattelse af programmet som helhed.

Andre gange er det helt tydeligt at drengene også ser NFL Network, i og med de bruger NFL network værternes udtryk osv.

Eksempelvis når de dækker Ravens, skal det lige nævnes at Ray Rice løber fra Rutgers løber for Ravens...

Det er fint at have det sjovt med det bag kameraet, men syntes ikke det er professionelt nok foran kameraet...

'Fedthår' er efter min mening den der gør det bedst, når han ikke lige tror han er Deion Sanders. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er efterhånden sagt og skrevet så meget om de danske kommentatorer at jeg ikke gider skrive et længere indlæg. Min holdning, helt kort, er at Elming/Bøjgaard kører det sikre, hvilket skaber en ok udsendelse uden det store at rakke ned på. Desværre er det ikke meget de vover sig ud i, hvorimod 3+ virkelig viser at de gerne vil noget med deres NFL sending. Jeg synes desuden også at Levysohn og Tommy gør det super godt og jeg håber de også skal kommentere sammen i fremtiden. Arnborg har oppet sig denne sæson og gør det ok. Det sene kommentator team er dog en katastrofe. Hvorfor ikke bare sende de amerikanske kommentatorer når de er så elendige. "Værten" (Har glemt hans navn) er elendig til at sætte en diskussion op i studiet og elendig til at kommentere. De to skaldede ved sikkert en masse om amerikansk fodbold, men de duer bare ikke til at være på fjernsyn. Jeg studsede også over en masse ting de fyrede af igår som at Jets ville slå Chargers fordi de var i en meget bedre stime?! Før Bengals kampen var de fleste ude og sige at Jets var det ringeste playoff hold, mens Chargers er 11-0 i de sidste 11 kampe? Jeg håber skaldepanden sagde det i sjov, men han minder ikke ligefrem om en spøjs fætter. Den anden skaldepande var heller ikke på toppen. En ting er at kalde Reggie Bush, for Reggie Wayne to gange på 15 sekunder. Det blev trods alt rettet, men da værten, efter en diskussion om COlts forsvar nævner at Ravens forsvar også har spillet godt siger tumpen, ja og snakker så igen om Colts forsvar. Hører han slet ikke efter?

Mht. kampene overraskede Saints mig virkelig. De så super skarpe ud og det bliver spændende når de kommer op mod et af de andre super hold. Colts spillede som de har gjort hele sæsonen. Ikke super prangende, men de vinder hvilket jo må siges at være vigtigst.

Link to comment
Share on other sites

Ugens højdepunkt er helt klart TV2Sports genudsendelser af de sene kampe. Original kommentatorlyd og kun 3 reklamepauser!!

Ser næsten alle kampe men jeg klikke væk så snart de danske kommentatorer dukker op - faktisk så vidste jeg ikke at der nu var skaldede kommentatorer på en af kampene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også en af dem der lader sig irritere af Levysohn's evindelige brug af amerikanske udtryk, eller direkte oversatte amerikanske udtryk ("...på pengene", jeez!).

Haha det har jeg ikke lagt mærke til før du skrev det, men så hørte jeg ham lige sige "Favre har børstet aben af sin skulder" omg. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share