kalorierige måltider


hej1337
 Share

Recommended Posts

Jeg er på udkig efter opskrifter til en aftensmad med så få kalorier som muligt. Har nemlig et meget lavt stofskifte, og spiser 5-6 gange om dagen. Synes bare ikke rigtigt det er til at finde en kogebog eller lignende om. Så tænkte at jeg ville høre jer på mol om i har nogle opskrifter :) Jo færre kalorier jo bedre.

Edited by hej1337
Link to comment
Share on other sites

Jeg er på udkig efter opskrifter til en aftensmad tætpakket med en hel masse kalorier. Har nemlig et meget højt stofskifte, og ikke tid til at spise 5-6 gange om dagen. Synes bare ikke rigtigt det er til at finde en kogebog eller lignende om. Så tænkte at jeg ville høre jer på mol om i har nogle opskrifter :) Jo flere kalorier jo bedre.

Det er noget pjat med at man "ikke har tid" til at spise, du kan sagtens spise sunde snack nærmest hele tiden. Du kan spise nødder i bussen, gnaske en müsli/proteinbar på vej til arbejde, spise noget mørk chokolade på vej til træning eller spise noget tørret frugt eller fedtrige grovkiks mens du arbejder eller hvad du nu laver. Det er umuligt at der ikke er tid til at snacke igennem dagen, men jeg forstår godt at du måske ikke har tid til de helt store kalorierige kreationer som tager tid at forberede. Men det tager trods alt ikke lang tid at koge en stor portion fuldkornspasta og stege nogle hakkebøffer...

Ellers prøv at lave fuldkornsspaghetti med kødsovs og spis en stor portion!

Når du skal have grønsager så lav broccoli salat med masser af pinjekerner og bacon.

Når du laver salat, så lav en salat af avocado, kogte kartofler, nødder og frø. Put olivenolie i alt du spiser xD

Drik kun ting med kalorier. Når du er tørstig så drik mælk, saft, juice, smoothies, drikkeyoghurt, kakaomælk osv..

Du behøver jo ikke lave mad der er afsindig fed, du skal bare spise mere af det i stedet. For rigtig fed mad er tit lig usund mad. Og du skal jo ikke smadre kroppen.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Det er noget pjat med at man "ikke har tid" til at spise, du kan sagtens spise sunde snack nærmest hele tiden. Du kan spise nødder i bussen, gnaske en müsli/proteinbar på vej til arbejde, spise noget mørk chokolade på vej til træning eller spise noget tørret frugt eller fedtrige grovkiks mens du arbejder eller hvad du nu laver. Det er umuligt at der ikke er tid til at snacke igennem dagen, men jeg forstår godt at du måske ikke har tid til de helt store kalorierige kreationer som tager tid at forberede. Men det tager trods alt ikke lang tid at koge en stor portion fuldkornspasta og stege nogle hakkebøffer...

Ellers prøv at lave fuldkornsspaghetti med kødsovs og spis en stor portion!

Når du skal have grønsager så lav broccoli salat med masser af pinjekerner og bacon.

Når du laver salat, så lav en salat af avocado, kogte kartofler, nødder og frø. Put olivenolie i alt du spiser xD

Drik kun ting med kalorier. Når du er tørstig så drik mælk, saft, juice, smoothies, drikkeyoghurt, kakaomælk osv..

Du behøver jo ikke lave mad der er afsindig fed, du skal bare spise mere af det i stedet. For rigtig fed mad er tit lig usund mad. Og du skal jo ikke smadre kroppen.

Held og lykke

Snacks/nødder er bare forfærdeligt dyrt, og har problemer nok med budgettet i forvejen (o:b

og grunden til det skal være kaloriefattigt er at jeg har en stor apetit. Så får mange kcal ud af en normal pastaret for eksempel.

men tak for forslagene ;o(

Edited by hej1337
Link to comment
Share on other sites

Snacks/nødder er bare forfærdeligt dyrt, og har problemer nok med budgettet i forvejen :P

og grunden til det skal være kalorierigt er at jeg ikke har en særlig stor apetit. Så får ikke særlig mange kcal ud af en normal pastaret for eksempel.

men tak for forslagene:)

100g cashew nødder koster 12-13kr i fakta, det er ikke alverden.

Det drejer sig om at spise mere.. Du kan ikke sige du ikke får mange kcal ud af en pastaret for så er det fordi du spiser for lidt af den. De mest tætpakkede kulhydratkilder er ris, pasta, bulgur, linser etc. på omkring 350kcal/100g og hvis du har et stramt budget så hold kød på omkring 150g pr. måltid og spæd til med ovennævnte til du har nok kalorier i måltidet, ellers som der også blev nævnt brug noget olienolie. Synes nu selv det er lidt småvammelt at æde, men gør hvad der virker for dig.

Link to comment
Share on other sites

100g cashew nødder koster 12-13kr i fakta, det er ikke alverden.

Det drejer sig om at spise mere.. Du kan ikke sige du ikke får mange kcal ud af en pastaret for så er det fordi du spiser for lidt af den. De mest tætpakkede kulhydratkilder er ris, pasta, bulgur, linser etc. på omkring 350kcal/100g og hvis du har et stramt budget så hold kød på omkring 150g pr. måltid og spæd til med ovennævnte til du har nok kalorier i måltidet, ellers som der også blev nævnt brug noget olienolie. Synes nu selv det er lidt småvammelt at æde, men gør hvad der virker for dig.

Der er altså kun ca. 1300000cal/kg i kogt pasta i følge fødevareinstituttet. Så det får man forfærdelig meget ud af -.-

Edited by hej1337
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share