Træthed efter 2 dages pause


Andersen80
 Share

Recommended Posts

Hej

Har igennem længere tid oplevet, at jeg bliver meget træt på 3. dagen efter et træningspas dvs. efter 2 foregående dages hvil.

Eksempelvis så har jeg længe kørt et program som hedder mandag/torsdag cardio, trisdag/fredag styrketræning og onsdag/lørdag/søndag hviledage. Jeg har nu igennem flere uger i træt følt med frisk og restitueret søndag (hvor jeg altså ikke træner), men når vi så rammet mandag så føler jeg må slap i ugidelig.

(det skal lige siges at jeg er på barsel så dagene er mere eller mindre ens, og jeg fyrer den ikke vildt af hele week-enden ;-))

Når jeg så har tvunget mig til træningen mandag (for når den er igang er det helt ok) så er det lige som om kroppen er på igen.

Faktisk oplever jeg lignende tendens når jeg tager i afslapningsuge, her bliver jeg helt vildt træt på 3. og 4. dagen (bliver nødt til at sove tid middag etc.) for så at blive mere frisk på dag 5,6 og 7.

Er der nogle som oplever det samme? og evt. nogle som har en fornuftig forklaring på det jeg oplever? - og gerne nogle med gode råd til hvordan jeg skal undgå det fremadrettet.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Der er mange der oplever lidt sløvhed i kroppen hvis hviledagene tager overhånd. En simpel og effektiv måde at undgå slapheden på ligger lige for: Lad være med at holde 2 hviledage i streg. Selvom ens program siger at man skal holde hviledag, så dør man jo ikke af at lunte en lille tur på en halv time, eller tage en lille langsom cykeltur. Det ødelægger ikke restitutionen, men det er nok til at man ikke bliver ramt af sløvheden!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share