Scars


Johnas J
 Share

Recommended Posts

Så prøver vi lige at starte en lille log her på MOL.

Jamen til en start så må jeg hellere lige forklare sitautionen og navnet på denne log. Her for 23 dage siden var jeg så "smart" at "lægge mig ned" sammen med en cykel og brække mit kraveben :nonono:

Tidligere har jeg svømmet på eliteplan og styrketrænet ved siden af denne træning i 1 års tid rimelig seriøst, jeg havde så her da jeg stoppede med svømningen tænkt mig at kører godt igennem med styrketræningen så der kunne komme noget vægt på de stænger. Så det her var et godt stød i sækken, når man pludselig ikke rigtigt må lave noget i 6 uger og først efter ca. 3 måneder kan begynde på noget styrketræningen igen.

Så målet er at komme tilbage til den tunge styrketræning og få nogle løft der hedder:

Bænkpres: 100kg

Squat: 180kg

Front squat: 100kg

Pull-ups: 10 reps BW+15kg

Tidligere:

Bænkpres: 80kg

Squat: 120kg

Front squat: 55kg

Pull-ups: 9 reps BW

Træningen

Men hey, så var det lige man fandt ud af, at jeg faktisk kunne ret meget alligevel, så er nu begyndt på lidt cardio blandet med træk øvelser og træning af de dejlige ben, som jeg elsker.

Så her igår, 23/9, var man da lige ude at få trænet lidt:

12 min opvarmning på cykel

10 min interval træning på crostrainer

15*120kg + 10*130kg + 10*140kg i benpres, men klart overskud i alle sæt, så her skal der smides en kg på næste gang.

3*10*10kg DB Curls, kan ikke have mere vægt på, da kravebenet her siger stop

15*30kg + 15*40 + 10*45 cable/robe pulldown

3*10*45kg rows i maskine

2*10 hyperekstentions

2*15 sit-ups

Det var så den træning og håber på noget forbedring til næste gang, men nu må vi se hvad kravebenet siger til det

Link to comment
Share on other sites

Så blev det endnu en gang til en omgang træning, hvilket var yderst rart efter en weekend i den flade røvs tegn...

10 min opvarmning på løbebånd

10 intervaller af 1 min varighed hastighed 15,5 km/h, rest 30 sek 10 km/h

10*140 kg + 10*160 kg + 2*6*180 kg benpres

3*10*22 kg BB curls, det lorte kraveben siger stop

3*10*50 kg Robe triceps pushdown

10*50 kg rows, den højre skulder begyndte at brokke si så her stoppede den leg

3*40 kg pulldowns, ikke mere vægt på grundet at kravebenet i forvejen ikke er alt for glad for bevægelsen

2*15 strakte ben mavebøjninger.

Så var der ikke lige tid til mere for idag, men regner med at der bliver tid til en omgang træning på onsdag eller torsdag, måske begge dage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg passer skam også meget på med det, alt foregår indenfor min egne grænser med hensyn til smerte og lign., men nu må det bare gerne vokse sammen

Jeg kommer hurtigt til at lyde som en træls nar - men at du stopper inden for dine grænser for smerte behøver ikke at betyde, at kravebenet har godt af det. Mit råd er at træne uden, eller næsten uden smerte, frem til det er helt klar og du ikke mærker noget til det.

Link to comment
Share on other sites

Hvor i Helsingør træner du?

Jeg træner oppe i Helsingør svømmehal, for der har jeg gratis adgang...

Jeg kommer hurtigt til at lyde som en træls nar - men at du stopper inden for dine grænser for smerte behøver ikke at betyde, at kravebenet har godt af det. Mit råd er at træne uden, eller næsten uden smerte, frem til det er helt klar og du ikke mærker noget til det.

Du er skam ikke en træls nar, din store basse. Jeg forsøger også virkelig at mærke efter hvad der kommer fra brudstedet så der ikke sker mere og jeg får dannet mig et fint pseudoled.

Link to comment
Share on other sites

Så kom endnu en træning ind i kroppen, men jeg kan godt mærke at min krop ikke er bygget til løb.

Så det blev kun til 10 min løb ved 14 km/h

En tur på crosstrainer, med en gang interval træning op i puls 170-180*8 i 30 sek

Ben pres: 3*10*182 kg

Triceps robe extensions: 3*10*50 kg

2*15 incline mavebøjninger

2000m romaskine på 8.38

Kunne godt mærke at kroppen ikke var helt klar og at den kolde luft, på vej derop ikke gjorde godt for min astma, så jeg håber på bedre vejr næsten gang.

Link to comment
Share on other sites

5/10

Jeg må nok sige at jeg ikke lige var motiveret til denne træning, med havde sat mig det mål at der skulle løbes 5 km og det blev sku gennenført i lidt over 23 minutter (skal lige siges at jeg på ingen måde er god til det med løB), så jeg var godt tilfreds og havde nu fået lidt blod på tanden.

Så efterfølgende blev det til 8 min cykling, for lige at komme lidt ned igen.

Efter den aerobe træning måtte man jo hellere komme igang med lidt styrke

3*15*30 kg brystpres

3*15*36 kg pull-downs

2*10*182 kg benpres

3*10*50 kg Robe triceps extensions

2*15 halvhængende mave bøjninger

Benpressen var godt nok hård den dag, hvilket nok skyldes at jeg har løbet noget mere end jeg har gjort de andre gange jeg har trænet. Ellers var jeg kun presset i benpressen og i triceps extensions.

Skal op at træne idag og tror at jeg vil sætte mig det mål at cykle 25 km med i godt tempo, evt. som noget interval træning og så man jo se hvad det kan blive til med vægtene og maskinerne.

Link to comment
Share on other sites

Så kom der endnu en træning på kroppen og den var godt nok ikke frisk og motivationen var helt væk.

Jeg fik dog cyklet ca. 20 km med en effekt på 200 w i snit

Efter det kom der bare en gang meget ukonstruktiv styrketræning som jeg ikke lige lagde så meget mærke til hvad jeg gjorde.

Håber at motivationen er tilbage til næste træning, for det holder ikke bare at tosse rundt

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

5 km løb på 23.15, godt tilfreds, men tiden skulle gerne inden alt for længe ned under de 22, for så er det ved at ligne noget igen

3*18*32 kg brystpres

3*8*54,5 kg rows

3*10*182 kg benpres

3*10*50 kg robe triceps extensions

3*10*36 kg obliques rotation, til hver side

3*10*BW mave

3*10*50 kg back extensions i maskine

2*10*54,5 kg pulldowns

En god træning, hvor motivationen var tilbage, da der var indkøbt ny trøje til træningen. Utroligt hvad sådan noget kan gøre ved lysten til træning

Link to comment
Share on other sites

Så kom endnu en træning ind i systemet, ikke den største træning eller den med flest øvelser, men en god træning hvor jeg prøvede at holde mig væk fra overkropsøvelser så kravebenet kan få lidt mere ro til at vokse samme.

Startede med 10 min på en treadclimber, med en snit fart på 6,3 km/h på max bevægelig hed

Så over på løbebåndet for noget intervaltræning: 8 intervaller i stige tempo fra 16-19,3 km/h hvor der blev arbejdet i 45 sek og med 1 min hvile ved 10 km/h

3*10*187 kg benpres

3*10*20 kg goodmornings

Link to comment
Share on other sites

For første gang siden kravebenet fik sig en tur, har jeg fået svømmet og så endda 1 km, men det var godt nok den mest smertefulde jeg nogensinde har gennemført

Det lyder ikke særligt rart. Jeg går ud fra der går lidt tid før du hopper i vandet igen?

Hvor lang tid tror du der går før kravebenet er tæt på 100 %?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder ikke særligt rart. Jeg går ud fra der går lidt tid før du hopper i vandet igen?

Hvor lang tid tror du der går før kravebenet er tæt på 100 %?

Det var heller ikke så rart, men jeg kom da igennem det. Så der går nok 1-2 uger før jeg vil prøve det igen.

Jeg har ikke fået nogen tid på det, men jeg skulle mene at omkring 1 måned endnu så burde den være oppe i de høje 90'ere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share