Chins håndstilling i AF?


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Ja spørgsmålet er så ganske enkelt, som overskriften lyder :)

Kom her den anden dag til, at snakke med en i centeret om hvordan håndstillingen er når der skal udføres Chinups, som en del af disciplinen Athletic Fitness. Men da folk generelle opfattelse af hvad der er en pull up og hvad der er en chin up variere så meget må jeg hellere spørge dem der ved, hvordan det helt præcist forholder sig i lige netop denne konkurrence sammenhæng :)

Så mine damer og herre. Håndflader væk (bred) eller palms facing (CG) ?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen præcis lovgivning på området

Chin-up princippet er at få kæben over stangen, jeg syndes personligt det er nemmere med håndfladen ind mod mig selv.

På wiki bliver den også beskrevet, sådan

http://en.wikipedia.org/wiki/Chin-up

der er sikkert nogle der vil argumentere, for det modsatte, og sådan vil diskussionen forsætte i al uendelighed

Link to comment
Share on other sites

Vastus ->

Spørgsmålet er hvilken håndstilling der anvendes i konkurrencen Athletic Fitness, ikke hvordan pullup/chinup er defineret. :smile:

Jeg kender ikke svaret, men hvis jeg må gætte er jeg ret overbevist om at det er overhånds (håndflader væk)

Præcis MaxP.

Den anden diskussion tør jeg slet ikke kaste mig ud i, da folks meninger er ALT for forskellige. Men der må da være nogle herinde der har været over og se DM i AF eller måske endda deltaget så i ville kunne besvare mit ellers så simple spørgsmål? :)

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke videre relevant længere, da konkurrencen fra og med NM d. 17/10 ændres, således at chin-ups disciplinen udgår.

I stedet skal man nu Ro i 1 min. -> 1 min. pause -> Max antal dips eller Max antal dips indenfor 1 min. (Er ik' helt sikker på den sidste).

Før i tiden har chin-ups i AF sammenhæng rigtignok været med overhåndsgreb. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke videre relevant længere, da konkurrencen fra og med NM d. 17/10 ændres, således at chin-ups disciplinen udgår.

I stedet skal man nu Ro i 1 min. -> 1 min. pause -> Max antal dips eller Max antal dips indenfor 1 min. (Er ik' helt sikker på den sidste).

Før i tiden har chin-ups i AF sammenhæng rigtignok været med overhåndsgreb. :smile:

Spændende.. Men hvorfor vælge, at pille en fed disciplin, som chins ud.. Chins er da den ultimative styrke prøvelse. Men 1 min ro lyder godt nok også nasty og med efterfølgende dips os bliver det da en killer..

Lyder lidt, som om tiltaget er lavet for, at få nogle andre typer til at stille op os i denne sammenhæng eller er jeg helt gal på den her?

Link to comment
Share on other sites

Spændende.. Men hvorfor vælge, at pille en fed disciplin, som chins ud.. Chins er da den ultimative styrke prøvelse. Men 1 min ro lyder godt nok også nasty og med efterfølgende dips os bliver det da en killer..

Lyder lidt, som om tiltaget er lavet for, at få nogle andre typer til at stille op os i denne sammenhæng eller er jeg helt gal på den her?

Jeg har ingen anelse om hvorfor det er lavet om.

Det er jo ikke blot i DK, men i Norden man er blevet enige om ændringen.

Således vil konkurrencerne altså være ens i de nordiske lande, noget de ikke hidtil altid har været.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen anelse om hvorfor det er lavet om.

Det er jo ikke blot i DK, men i Norden man er blevet enige om ændringen.

Således vil konkurrencerne altså være ens i de nordiske lande, noget de ikke hidtil altid har været.

Okay. Må indrømme jeg ikke er så godt informeret på området, da jeg egentligt troede det var det samme både til DM og NM. Men lyder bestemt spændende med de nye tiltag. Hvordan passer det herren selv eller du stiller måske ikke op igen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Okay. Må indrømme jeg ikke er så godt informeret på området, da jeg egentligt troede det var det samme både til DM og NM. Men lyder bestemt spændende med de nye tiltag. Hvordan passer det herren selv eller du stiller måske ikke op igen? :smile:

Det er svært at sige.. Umiddelbart er jeg personligt positivt stemt overfor udfasningen af Chin-ups, da det er min svageste disciplin... På den anden side, så har jeg p.t. ingen planer om at skulle på scenen igen i fremtiden. Det kan naturligvis ændre sig, men om det bli'r AF eller noget andet ved jeg ikke. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share