Hvornår indtager I jeres kosttilskud?


Christiiiian
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige købt en potion proteinpulver, da jeg gerne vil optimere min træning. Førhen har jeg kørt med at spise frugt og en blanding proteinpulver efter hver træning, da man jo både skal have proteiner og kulhydrater for at opbygge muskler og energi.

Men nu vil jeg gerne lige spørge; burde jeg også tage proteinpulver om morgenen til morgenmaden, inden jeg går i seng eller til nogle af mine andre måltider?

Hvad gør I og har I evt. nogle gode råd? :)

Edited by Christiiiian
Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo meget an på, hvor meget protein, du får gennem din alm. kost.

Hvis din kost næsten eller helt dækker dit generelle prot-behov, så kan du vel nok nøjes med shakes til pwo-brug. Hvis det derimod kniber med at få prots nok, så kan flere shakes indtages, som det supplement, de er tænkt som. Så det er svært at give noget entydigt svar, uden at vide, hvad du ellers indtager i løbet af en dag.

Som du sikkert ved, skal protpulver ikke erstatte en varieret kost.

Det sker, at jeg tager en shake sammen med morgenmaden, eller som mellem-måltid om eftermiddagen.

Summa summarum: Prøv, om du kan få styr på din generelle kost først. Derefter kommer overvejelserne om kosttilskud.

Link to comment
Share on other sites

Kasper - det gjorde jeg også i morges, da jeg ikke spiser eller drikker noget proteinrigt. :) Jeg var bare ikke sikker på at det gjorde noget godt.

Hvad blander I det op med? Jeg synes ikke rigtig jeg kan tage min shake med til træning, fordi jeg blander den op i mælk - og varm mælk er ikke lige det der smager bedst. Er der noget andet jeg kan blande det op med som er godt? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share