Råd søges - Begynder mountainbike


k3nned
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg har fået en stigende interesse for at komme ud og køre noget mountain bike, men jeg mangler ALT!

Jeg vil derfor høre, om I har nogle råd til, hvilken cykel jeg skal købe, og hvilket udstyr jeg bør have til at starte på.

Det skal siges, at jeg har kørt 1-2 gange før, og jeg derfor ikke er villig til at bruge vildt mange penge, før jeg finder ud af om det er noget for mig og cykle.

Mine krav/ønsker er at den skal være godt og cykle længere ture på og kan holde til at komme ud i skoven og andet terræn og udfordre mig selv i.

Jeg har været ved og undersøge og læse tidligere artikler herinde, men kan ikke rigtig finde nogle specifikke om hvilke modeller der bliver anbefalet i dag i den billigere ende.

Hvad vil det typisk koste før at man har udstyret til at starte op?

Ser frem til at høre fra jer :)

Mvh Kenneth

Link to comment
Share on other sites

Noget af det vigtigste er kvaliteten på gear. Tit sammensætter “sælgeren” cyklen sådan at gear og bremsekomponenter kommer fra tusindvis af forskellige modelgrupper, og man skal derfor være lidt af en ekspert på området for at vide hvad det er man köber. Det du kan göre for at være sikker på hvilken kvalitet du köber, er at köbe en cykel hvor alle komponenter(eller så vidt muligt) er fra samme modelgruppe. Tjek evt. på shimanos hjemmeside der får man let et overblik over hvilken modelgruppe der er dårligst og bedst samt midt i mellem :) .. dette bliver måske lidt dyrere, men så er du også sikker på at have en cykel du bliver kanon glad for og som vil holde i lang tid uden problemer;)

Link to comment
Share on other sites

Den her er ret fed http://www.paulscycles.co.uk/products.php?plid=m1b0s2p1882 men de sender kun til UK.

Frame

DBR E1 alloy race frame

Forks

Rock Shox Reba Team, Preload, rebound and Lockout

Rear Derailleur

Shimano Deore XT

Front Derailleur

Shimano Deore XT

Shifters

Shimano Deore XT 27 Speed

Chainset

Truvativ Stylo GXP

Chain

Shimano

Freewheel

Shimano XT 9 speed cassette

Stem

FSA 115A

Handlebars

FSA XC 180

Front Brake

Shimano XT Hydraulic Disc 160mm

Rear Brake

Shimano XT Hydraulic Disc 160mm

Brake Levers

Shimano XT

Rims

Cole Aeries Alloy

Front Hub

Cole Aeries Alloy

Rear Hub

Cole Aeries Alloy

Tyres

Maxxis Flyweight

Saddle

FSA SL-K

Seatpost

DiamondBack

Pedals

X-PEDO MF-2B

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share