knæ smerter


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Jeg har igennem et uges tid haft smerter i mit venstre knæ efter at jeg åbenbart har overtrænet det ved benpress

Ved ikke rigtig om der er sket noget med knæet. Når jeg holder det i ro søå mærker jeg intet, men når jeg går længere så gør det ondt.

Håber at der bare er en ganske normal overtræningsskade.

Er der nogle af jer der ved hvor længe man bør undgå at træne sit knæ for at undgå at få en værre skade i det.

Edited by xeyelessx
Link to comment
Share on other sites

Jeg har igennem et uges tid haft smerter i mit venstre knæ efter at jeg åbenbart har overtrænet det ved bænkpress.

Ved ikke rigtig om der er sket noget med knæet. Når jeg holder det i ro søå mærker jeg intet, men når jeg går længere så gør det ondt.

Håber at der bare er en ganske normal overtræningsskade.

Er der nogle af jer der ved hvor længe man bør undgå at træne sit knæ for at undgå at få en værre skade i det.

Det er armene du skal bruge i bænkpres :wink:

Men det er jo meget individuelt, og kommer an på skadens omfang. Umiddelbart vil jeg foreslå 2 uger til at starte med, og hvis du kan mærke det mindste, så øg et par uger mere.

Link to comment
Share on other sites

det svært at sige hvorlang tid du skal holde det i ro. Men pröv med noget let træning for musklerne omkring knæet så du for lidt gang i blod gennemströmningen - det vil hjælpe til at det heler hurtigere, såfremt og hvis det er en overbelastningsskade. Du kan evt. også pröve at smide noget is på.

Kan du beskrive skaden, altså hvordan og hvor gör det ondt helt præcist ?

Link to comment
Share on other sites

Det er armene du skal bruge i bænkpres :wink:

Men det er jo meget individuelt, og kommer an på skadens omfang. Umiddelbart vil jeg foreslå 2 uger til at starte med, og hvis du kan mærke det mindste, så øg et par uger mere.

Man bruger jo også benene til ens leg-drive. Nok mere styrkeløftrelateret men alligevel...

Ellers er jeg enig. Udelad alle øvelser der gør ondt i 1½-2 uger og hvis det er en overbelastningsskade så er du højst sandsynlig fit for fight igen.

Og husk fiskeolie! Makrel FTW!

Link to comment
Share on other sites

det svært at sige hvorlang tid du skal holde det i ro. Men pröv med noget let træning for musklerne omkring knæet så du for lidt gang i blod gennemströmningen - det vil hjælpe til at det heler hurtigere, såfremt og hvis det er en overbelastningsskade. Du kan evt. også pröve at smide noget is på.

Kan du beskrive skaden, altså hvordan og hvor gör det ondt helt præcist ?

Det gør ondt under knæet under knæskalden. Det når der gør ondt gør den det hele tiden. Det er ikke en dunkende smerte. Smerten er mere lineær.

Link to comment
Share on other sites

Hold en lille pause fra benpress, som tidligere skrevet

tag nogen kg af benpress maskinen og få den rettet til af en instruktør.

være opmærksom på om din knæ er på linje med din anden tå.

Hold vægten på hælene under hele øvelsen.

hvis det ikke bliver bedre, skal du tag kontakt til en fys.

Link to comment
Share on other sites

Hold en lille pause fra benpress, som tidligere skrevet

tag nogen kg af benpress maskinen og få den rettet til af en instruktør.

være opmærksom på om din knæ er på linje med din anden tå.

Hold vægten på hælene under hele øvelsen.

hvis det ikke bliver bedre, skal du tag kontakt til en fys.

hey tak :D det vil jeg prøve :D ja er også gået meget op i vægt den sidste månede :D 190 KG :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share