WSB hybrid


vikingiron
 Share

Recommended Posts

Mandag: Tung benk

Me øvelse

Triceps

Skuldre

Lats

Fredag: Dynamisk benk

Dynamisk benk

Triceps

Skuldre

Lats

På onsdag kommer jeg til å gjøre en squat/dødløft trening. Er det riktig at det skal være en øvelse for triceps, skuldre og lats hver bænkprestrening? Min svakhet er i bunden. Hvilke assistance bør jeg velge? Er det riktigt med kun en øvelse for skuldre og lats hvis man er svak i bunden da? Jeg sgu ha hørt av noen erfarne løftere her om jeg har forstått det riktig. Jeg har lest TJ's artikkel om WSB på getbig!

Er det noen som har forslag til andre træningsprogram jeg bør kike på, eller hvad? 3x3 eller sheiko virker interresant.

Yes, what do you think??

Edited by vikingiron
Link to comment
Share on other sites

Hvis din svaghed er i bunden af øvelsen bør du vælge ME-øvelser som primært styrker denne position. Det kan værer Incline pres, Decline pres, bænkpres med meget bredt greb eller DB bænkpres med pause i bunden. Hvis du skifter ME-øvelse hver uge bør du have 5-6 øvelser som du rotere imellem. Du kan bruge de 4 nævnt og tilføje 1-2 øvelser som hjælper i midten og i toppen, feks. Floor pres og Board pres. Så har du 6 øvelser at skifte imellem, hvor de 4 primært styrker bunden.

Da din svaghed er i bunden bør du træne lats og skulder inden triceps både på ME og DE dagen. Til lats bør du primært vælge row-øvelser da de har størst overførsel til bænkpres. Til skulder kan du rotere mellem forskelig typer raises og overhead presøvelser. Til triceps bør du benytte øvelser, hvor du kan bruge tunge vægte, feks. dips og close-grip bænkpres fremfor pushdown og extensions, idet disse har den største overførsel til bænkpres.

Du kan lærer meget om WSB ved at læse Louis Simmons og Dave Tate´s artikler på elitefts.com, desuden kan du kigge i logbøgerne her på MOL, der er flere der træner WSB feks. Thomas J, Anyone og undertegnede.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share