Træningslog ifbm. mit første marathonløb i 2010


Beatrix Kiddo
 Share

Recommended Posts

Så skete det, jeg faldt i fælden.. Den der fælde som omhandler venner der siger 'jeg ved du ikke kan, du har ikke viljen'. Hvorefter jeg så rødt i 3 splitsekunder og fik en mindre hjerneblødning - jeg betvivler i alle fald jeg var ved mit fulde 5 da jeg hørte mig selv svare: Selvfølgelig kan jeg da det, hvor meget tør du vædde?

*Note to self* Lær at holde din mund og smil overbærende i stedet.. Ergo nu er det min ære og 10 kasser øl som er i spil til Kbh. Marathon i 2010... Alt det som en uerfaren (kommende) marathonløber bør vide ang. træning, kost, you name it - som lægges i denne log, modtages med tak og et stort smil :smile:

Jeg er ikke uerfaren som løber men har aldrig løbet længere en 18 km, marathon er for folk med en skrue eller 2 løse.. Det lader til at jeg bør revidere min holdning i en vis fart.

Pt. løber jeg på en nyelig helet tå (møde mellem fod og søm på en løbetur), så det går ikke superstærkt - men trods alt fremad.

*Hjælp!* :hands:

Link to comment
Share on other sites

Så skete det, jeg faldt i fælden.. Den der fælde som omhandler venner der siger 'jeg ved du ikke kan, du har ikke viljen'. Hvorefter jeg så rødt i 3 splitsekunder og fik en mindre hjerneblødning - jeg betvivler i alle fald jeg var ved mit fulde 5 da jeg hørte mig selv svare: Selvfølgelig kan jeg da det, hvor meget tør du vædde?

*Note to self* Lær at holde din mund og smil overbærende i stedet.. Ergo nu er det min ære og 10 kasser øl som er i spil til Kbh. Marathon i 2010... Alt det som en uerfaren (kommende) marathonløber bør vide ang. træning, kost, you name it - som lægges i denne log, modtages med tak og et stort smil :smile:

Jeg er ikke uerfaren som løber men har aldrig løbet længere en 18 km, marathon er for folk med en skrue eller 2 løse.. Det lader til at jeg bør revidere min holdning i en vis fart.

Pt. løber jeg på en nyelig helet tå (møde mellem fod og søm på en løbetur), så det går ikke superstærkt - men trods alt fremad.

*Hjælp!* :hands:

Jeg startede nogenlunde samme tid sidste år med at træne til CPH marathon, og havde på daværende tidspunkt en PR omkring 12 km, som oven i købet lå en del tid tilbage. Jeg havde en ugentlig tur hvor jeg lagde km. til, den sidste blev på 24 km. Så lavede jeg fartleg ca. en gang ugentligt (først fra januar), og smed et par korte ture ind en gang imellem, men bestemt ikke hver uge. Jeg dyrkede dog crossfit samtidig. Kig i min log hvis du vil se hvad jeg eksakt gjorde. Jeg endte lige over 4 timer, uden andre skader end en vabel. Pøj pøj med det :smile:

Edit: jeg trænede op sammen med et par kolleger, og den ugentlige lange tur tog vi sammen. Jeg kan kun anbefale dig at gøre noget lignende, da jeg i hvert fald selv havde problemer med motivationen til de lange ture. Sparta har gratis marathontræning hver søndag som vist starter i denne uge (eller snart i hvert fald), den kan du bruge som den lange tur, hvis du bor tæt på KBH. Der er også fartholdere.

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share