Godt 2 split program


fodboldfreak123
 Share

Recommended Posts

hej

Har fået lavet et program til mig. Og programmet ser således ud

Dag 1 - fridag

Dag 2 – Overkrop

Dag 3 – Underkrop

Dag 4 – fridag

Dag 5 – fridag

Dag 6 – overkrop

Dag 7 - Underkrop

Øvelser:

Underkrop:

Box Squat

Snatch grip deadlift

Natural Hamstring Raise (baglåret)

Dumbell walking lunges

Standing calf raises

Overkrop:

Bænkpres

Military presses

BOR

Skrå bench press

Shrugs

dips

Barbell curls

Er det holdbart?

Tak

Link to comment
Share on other sites

Jo det er skam helt fint, men da udendørs fodbold sæsonen slutter nu har jeg fået at vide at det vil være bedre at skifte over til et 2 split da jeg nu har mere tid.

Og det med opdelingen har jeg fået at vide af en at det var det bedste. Men syntes du opdelingen skulle være

skulder, bryst, triceps og mave.

Ben, ryg og biceps

Link to comment
Share on other sites

Ja, sådan burde opdelingen være istedet, hvis du gerne vil køre 2 split.

Det er ikke bedre at køre 2 split, fordi du har mere tid. Forskning har vist at nybegyndere har de bedste resultater ved at træne fullbody 3x om ugen. Efter et år bør man så gå over til et 2 split.

Link to comment
Share on other sites

jeg har haft trænet et fullbody program i 3 måneder ca. + omkring 7-8 måneder useriøs træning. Er det så det rigtige tidspunkt at gå over til 2 split?

Det er ikke noget jeg kan bedømme, men derimod kun dig selv. Det bedste råd er at gøre hvad du har lyst til. Da vi alle er forskellige kan man ikke altid træne 100% efter hvad forskning viser. Det er intet i vejen for at fortsætte med fullbody indtil du har trænet et år seriøst. Hvis du hellere vil træne split, så gør du bare det. Du kan finde utallige splitprogrammer her på sitet, hvis du har lyst til det.

Men hvis jeg var dig, ville jeg køre fullbody indtil du har trænet et fuldt år seriøst, da du højst sandsynligt er startet fra 0 igen.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Har smidt programmet væk på computeren og i papir.

Men mine øvelser kunne vel være følgende:

bænkpress

skrå bænkpress

BOR

Dødløft

military press

Lateral raises

Box squat

den der læg øvelse (kan ikke huske hvad den hedder) heh

barbell curls

hammer curls

dips

ser det godt ud?

og tror trænings passene kommer til at ligge sådan her.

tirsdag, torsdag og lørdag

ok?

Link to comment
Share on other sites

Har smidt programmet væk på computeren og i papir.

Men mine øvelser kunne vel være følgende:

bænkpress

skrå bænkpress

BOR

Dødløft

military press

Lateral raises

Box squat

den der læg øvelse (kan ikke huske hvad den hedder) heh

barbell curls

hammer curls

dips

ser det godt ud?

og tror trænings passene kommer til at ligge sådan her.

tirsdag, torsdag og lørdag

ok?

Fint nok. Men du behøver dog ikke så mange øvelser.

Dødløft/squat (skift lidt i mellem)

bænkpress

BOR

Chin-Ups

military press

dips

barbell curls

Lateral raises

Ville være ganske fint, i den nævnte rækkefølge. Men igen er det dig selv der skal bedømme hvor meget du vil. Men det er ikke antalet af øvelserne der gør udfaldet, men hvordan du køre dem. Hvis du køre dem hårdt og korrekt, er der ingen grund til flere øvelser til samme muskelgruppe.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft er en rigtig god læg-øvelse, men du må gerne smide en ekstra en, det sker der intet ved.

Jeg kan ikke se , det skulle forbedre din fodbold at træne mere ben. Din krop skal nok reagere på én benøvelse, og det er nok i starten. Men igen er det op til dig. Hvis du har lyst til at tage squat også, er det ikke det store problem. Du skal bare huske dine muskler kun vokser i 48 timer, og når du ikke har trænet længere tid, kan du nemt vokse meget med en enkelt benøvelse. Mange tror fejlagtigt du vokser mere jo flere øvelser du tager, og det er ikke altid tilfældet. Jo mere trænet du bliver, jo mere skal der til for at dine muskler reagere og dermed vokser. Så start stille og roligt, og når du føler for det, kan du jo smide en ekstra øvelse ind.

Link to comment
Share on other sites

Fint nok. Men du behøver dog ikke så mange øvelser.

Dødløft/squat (skift lidt i mellem)

bænkpress

BOR

Chin-Ups

military press

dips

barbell curls

Lateral raises

Ville være ganske fint, i den nævnte rækkefølge. Men igen er det dig selv der skal bedømme hvor meget du vil. Men det er ikke antalet af øvelserne der gør udfaldet, men hvordan du køre dem. Hvis du køre dem hårdt og korrekt, er der ingen grund til flere øvelser til samme muskelgruppe.

Du har valgt 7 overkropsøvelser og 1 underkropsøvelse til en fodboldspiller!? :crazy:

Edit: Men det kan selvfølgelig være, at trådstarter ønsker noget "Disko på grønsværen"

Edited by JKLind
Link to comment
Share on other sites

Dødløft er en rigtig god læg-øvelse, men du må gerne smide en ekstra en, det sker der intet ved.

Jeg kan ikke se , det skulle forbedre din fodbold at træne mere ben. Din krop skal nok reagere på én benøvelse, og det er nok i starten. Men igen er det op til dig. Hvis du har lyst til at tage squat også, er det ikke det store problem. Du skal bare huske dine muskler kun vokser i 48 timer, og når du ikke har trænet længere tid, kan du nemt vokse meget med en enkelt benøvelse. Mange tror fejlagtigt du vokser mere jo flere øvelser du tager, og det er ikke altid tilfældet. Jo mere trænet du bliver, jo mere skal der til for at dine muskler reagere og dermed vokser. Så start stille og roligt, og når du føler for det, kan du jo smide en ekstra øvelse ind.

Dødløft er en elendig læg-øvelse i denne sammenhæng (fodbold), da den ikke er dynamisk.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft er en elendig læg-øvelse i denne sammenhæng (fodbold), da den ikke er dynamisk.

Dødløft træner lægmusklen ganske fint for en nybegynder. Men som jeg siger, sker der intet ved at smide en ekstra ind, hvis det er det der er lyst til. Det er ikke verdens bedste læg-øvelse nej, det vil jeg godt give dig. Gastrocnemius er en stabilitetsmuskel og bliver ikke direkte trænet dynamisk, men du kan nemt opnå hypertrofi i lægen bare af dødløft alligevel, specielt i starten.

Jeg vil foreslå dig at starte kun med dødløft. Hvis du ikke kan mærke noget i din lægmuskel, så smid en ekstra læg-øvelse ind til sidst.

Dette program er et meget standard all-round styrke program, som selvfølgelig også virker fint til en fodboldspiller. Der er absolut intet disko over den. Du kan godt argumentere for, at som fodboldspiller bør der være 1-2 flere benøvelser. Det er dog ikke mængden af øvelser der gør udfaldet, men hvordan de bliver udført. I starten skal der ikke så meget til, for at opnå en god omgang hypertrofi.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft træner lægmusklen ganske fint for en nybegynder. Men som jeg siger, sker der intet ved at smide en ekstra ind, hvis det er det der er lyst til. Det er ikke verdens bedste læg-øvelse nej, det vil jeg godt give dig. Gastrocnemius er en stabilitetsmuskel og bliver ikke direkte trænet dynamisk, men du kan nemt opnå hypertrofi i lægen bare af dødløft alligevel, specielt i starten.

Jeg vil foreslå dig at starte kun med dødløft. Hvis du ikke kan mærke noget i din lægmuskel, så smid en ekstra læg-øvelse ind til sidst.

Dette program er et meget standard all-round styrke program, som selvfølgelig også virker fint til en fodboldspiller. Der er absolut intet disko over den. Du kan godt argumentere for, at som fodboldspiller bør der være 1-2 flere benøvelser. Det er dog ikke mængden af øvelser der gør udfaldet, men hvordan de bliver udført. I starten skal der ikke så meget til, for at opnå en god omgang hypertrofi.

Det er fint, hvis du tror, at 1) en fodboldspillerbehøver hypertrofi i lægmuskulaturen 2) at det vigtige i en dynamisk bevægelse er at inducere hypertrofi... Jeg fornemmer, at det vil tage et meget langt indlæg at overbevise dig, så jeg vil lade dig leve i din tro!

Link to comment
Share on other sites

Det er fint, hvis du tror, at 1) en fodboldspillerbehøver hypertrofi i lægmuskulaturen 2) at det vigtige i en dynamisk bevægelse er at inducere hypertrofi... Jeg fornemmer, at det vil tage et meget langt indlæg at overbevise dig, så jeg vil lade dig leve i din tro!

Hvorfor skulle han ikke træne for hypertrofi? Han skriver han gerne vil være stor og stærk? Du har da helt ret i, du ikke behøver at træne for hypertrofi som fodboldspiller, da det ikke er størrelsen det kommer an på. Du har selvfølgelig også ret i at dynamisk bevægelse ikke nødvendigvis er lig med hypertrofi, det er jeg udemærket godt klar over. Vi er skam slet ikke uenige.

Jeg mener blot dødløft er en ganske fin allround øvelse for en nybegynder, da kroppen vil reagere på meget lidt. Om du træner for hypertrofi, styrke eller udholdenhed er egentlig underordnet. Det kommer jo helt an på hvordan han træner. Han gjorde bare udtryk for han trænede for masse of styrke, men selvfølgeig kan jeg da tage fejl i dette.

Link to comment
Share on other sites

jeg træner allermest for en god portion styrke. og lidt masse ville da heller ikke akde ;D men det jeg satser på er at blive stærkere da det vil gavne mig med skulder skub og andre ting i fodbold ;P

Det er skam fint nok. Hvis du køre 5x5 i de store basisøvelser skulle du være ganske fint kørende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share