Mad efter kl: 20


Mesteren
 Share

Recommended Posts

Hejsa og lækkert board i har her ;)

Jeg er lidt ny inden for det med at cutte, så har lige et par sp. som jeg håber i vil hjælpe mig med.

Jeg ved der er noget der hedder hurtige kulhydrater (sukker/hvidt brød osv.) og komplekse kulhydrater (pasta/ris)

Men må man godt spise komplekse kulhydrater efter kl. 20 hvis man er i gang med at cutte? Eller er det lige som hurtige?

Dyrker cardio sammen med min styrketræning

Håber på lidt svar

MVH.

Mesteren :chicken:

Link to comment
Share on other sites

det betyder ikke noget om du spiser kulhydrater senere på dagen, bare du har styr på det samlede kalorie indtag

Det ved jeg hellere ikke om jeg har, jeg kan da lige smide hvad jeg spiser i løbet af dagen.

Morgen ca 100g havregryn med rosiner og mini mælk

Mellem måltid en shake ca 45g protein fra optimum med mini mælk

Middags mad 6-8 halve rugbrød med pålæg

Efter arbejde en shake ca 45g protein

Aftens mad er lidt forskelligt men ca 100-150g ris/pasta og 200g kød

Efter træning en shake ca 45g protein

Drikker 3 shakes om dagen også på ikke trænings dage.

Træner 3 gange om ugen og er lige begyndt at tage therma power 1stk morgen og 2stk ca 30-60 min før træning men kun på træningsdage.

Edited by Mesteren
Link to comment
Share on other sites

Det der springer i øjnene, er den totale mangel på grøntsager og frugt, - hvilket er en dårlig ide udfra en sundhedsmæssig synsvinkel.

Jeg ville nok også inkludere noget af det proteinpulver du indtager over resten af dagen i morgenmåltidet, - f.eks. smager en god kvalitet whey-vanilje herligt på havregryn.

Netop om morgenen er det fornuftigt at få "brudt" nattens faste med en hurtig proteinindsprøjtning, - som jeg læser din kostplan, er morgenmåltidet relativt proteinfattigt, - eller i hvert fald med et ringere indhold en dagens øvrige måltider.

Det måtte hellere være omvendt!

Jeg kunne også generelt foreslå dig en kost med mindre pulver og mere rigtig mad

Drop øjeblikkeligt thermo-power, - det er noget lort, det er ulovligt og det er usundt, - faktisk en elendig ide!

Som bekendt er Letigen taget af markedet p.g.a. store betænkeligheder ved bivirkningsprofilen, - thermo power og lign. er endnu værre, fordi urtebaserede produkter notorisk er hamrende upræcise med hensyn til mængden af aktivstoffer.

Kosttilskudsproducenter (især udenlanske) er heller IKKE underlagt nogen som helst kontrol mht. renhed, indhold eller noget som helst andet!

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at spise noget frugt til mine mellem måltider og tilføje ca 150g grønsager til aftens maden, lyder det okay?

Og jeg indtager min første shake sammen med min morgen mad.

Skal lige huske at sige at jeg intager multi vitaminer og udo's choice ultimate oil blend, hvilke er et super produkt som jeg blander med et glas appelsin juice 3 gange dagligt. (morgen, middag og aften)

Thermo power er ikke ulovligt i dk, det kan købes mange steder bla. sublimsport. Så det er ikke rigtigt det du skriver og det er ikke farligere end letigen, letigen er farligt men det virker.

Link to comment
Share on other sites

MESTEREN:

Det lyder IKKE af mange grøntsager, - ernæringsrådet anbefaler minimum 600g dagligt så vidt jeg erindrer.

Selv spiser jeg typisk 1/2 kg til aftensmaden samt flere serveringer over dagen, - nok mindst 1 kg dagligt!

Og nej, jeg tager IKKE fejl, urteprodukter indeholdende ephedra+guarana/koffein ER ulovlige i DK.

De bliver IKKE lovlige af, at man kan købe dem, - jeg kan købe heroin lidt nede ad gaden, -det bliver det heller IKKE lovligt af!

Grunden til at disse produkter er endnu mere åndsvage end Letigen er, at indholdet af aktivstoffer er hamrende upræcist samt at nogle fabrikanter "spiker" disse produkter yderligere op, så de opfattes mere "potente" af brugerne end konkurrenternes junk!

Kosttilskudsfabrikanter - især de amerikanske - er IKKE underlagt nogen som helst form for kontrol, så reelt aner man IKKE hvad eller hvor meget man kritikløst kaster i halsen, hvis man er så intellektuelt udfordret, at man kaster sig ud i et sådant misbrug!

PS: Mht. til bemærkningen om at Letigen "virker", - så er der jo rigtigt mange ting i denne verden der "virker"!

Det betyder bare IKKE at det er begavet, - endsige ufarligt, lovligt eller smart at anvende slige sager!

Link to comment
Share on other sites

Mesteren

Umiddelbart lyder det for mig som om dit indtag af fødevare er temmelig uorganiseret. Som du måske er bekendt med ligger hele ideen i at cutte i samlet kalorie underskud. Du bliver nød til at hive køkkenvægten frem og begynde at regne lidt på hvad du indtager. Når du har fundet dit ligevægtsindtag ( tager typisk 8-14 dage ) er du langt bedre istand til at kontrolere dit vægttab/vægtøgning, og du undgår langt hen af vejen at miste dine hårdt optjente muskler, hvis du kontroleret lister fedtet af. Herudover skal du naturligvis også sørge for at få de rigtige fødevare på de rigtige tidspunkter af døgnet. Får du styr på disse faktorer vil du også erfare at produkter som Themo-Power, ECA-stacs, ect. er totalt overflødige.

Held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share