Cutter


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hey alle samme XD

Så er tiden komme til at mesteren selv er begyndt at cutte igen XD

har været i gang 3 uger nu dog ikke med nok ønskede resultat (er kun faldet godt 1% i fedt :(

Kunne godt bruge nogle råd XD

er 181 cm høj, vejer 84,5 kg og har et BMF på 19,2%

Ønsker at ramme 15% dvs. ca. 5 kg der skal forbrændes.

Har forholdsvis god tid vil gerne nå at ramme 15%, så bulge et par måneder inden jeg så foralvor begynder at cutte omkring marts da jeg ønsker at ramme 12% fedt til juni.

Er dette realtistisk?

Endvidere kunne jeg godt tænke mig at få nogle ideer til hvordan jeg kan cutte effektivt og UDEN at midste muskelmasse! lige nu styrketræner jeg 3 dage om ugen (med split program) og så er der 2 X boksning pr. uge. (ca. 90 effektiv træning pr. split) (1 times motion boksetræning)

Håber på at nogle kan give mig nogle gode råd til anden kost da jeg begynder at finde kylling, salat og shakes samt 2-3 stykker frugt pr. dag og 2-3 dåser tun lidt ensformigt XD

Edited by xeyelessx
Link to comment
Share on other sites

Hey alle samme XD

Så er tiden komme til at mesteren selv er begyndt at cutte igen XD

har været i gang 3 uger nu dog ikke med nok ønskede resultat (er kun faldet godt 1% i fedt :(

Kunne godt bruge nogle råd XD

er 181 cm høj, vejer 84,5 kg og har et BMF på 19,2%

Ønsker at ramme 15% dvs. ca. 5 kg der skal forbrændes.

Har forholdsvis god tid vil gerne nå at ramme 15%, så bulge et par måneder inden jeg så foralvor begynder at cutte omkring marts da jeg ønsker at ramme 12% fedt til juni.

Er dette realtistisk?

Endvidere kunne jeg godt tænke mig at få nogle ideer til hvordan jeg kan cutte effektivt og UDEN at midste muskelmasse! lige nu styrketræner jeg 3 dage om ugen (med split program) og så er der 2 X boksning pr. uge. (ca. 90 effektiv træning pr. split) (1 times motion boksetræning)

Håber på at nogle kan give mig nogle gode råd til anden kost da jeg begynder at finde kylling, salat og shakes samt 2-3 stykker frugt pr. dag og 2-3 dåser tun lidt ensformigt XD

Hey

Du bevarer mest mulig muskelmasse ved at cutte langsomt og konstant. Jo større dit kalorieunderskud pr. dag/uge er, jo sværere er det at bevare muskelmassen.

En tommelfingerregel til at cutte er et dagligt kalorieunderskud på 500 kcal = cirka et halvt kilos vægttab pr. uge. Med din nuværende fedtprocent kan du i starten sikkert godt gå op på et dagligt kalorieunderskud på 600-700 kcal uden problemer og så skære ned til 500, når du når en fedtprocent på 13-15 procent.

Vær opmærksom på at jo mindre dit kalorieunderskud pr. dag er, jo sværere er det også at kontrollere, fordi der altid vil være en usikkerhed.

Masser af protein er en absolut nødvendighed hvis du vil bevare størst mulig muskelmasse under cuttet. Husk også at få dækket dit behov for fedt - der går det galt for en del når de cutter.

Angående mad: Der er bunker af forslag til diæter rundt omkring på nettet i diverse forums mv. Mange af dem er også kommenteret, så søg på google eller her på MOL.

Spørgsmål: Hvorfor vil du cutte, så bulke og så "cutte for alvor". Det tror jeg ikke du får noget ud af. Du får mere ud af cutte stille og roligt over en længere periode - det giver efter min mening det bedste resultat i forhold til at bevare muskelmasse.

**

sall

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share