Cardio efter styrketræning?


wyrste
 Share

Recommended Posts

Tidligere dette år læste jeg et meget spændende studie, som jeg gerne vil efterlyse. Forfatterne fandt frem til, at kredsløbstræning (cykling) af en muskelgruppe (i benene) efter endt styrketræning (mener det var knæ-ekstension) af samme muskelgruppe, yderligere kunne øge det hormonelle svar (testosteron-niveauet blev bl.a. målt).

Mener at arbejdsprotokollen i de 2 forsøgsgrupper hed:

* Styrketræning --> hvile 20 min --> cardio

* Styrketræning --> hvile 120 min --> cardio

Første gruppe gav et større hormonelt respons end nedenstående gruppe anden gruppe.

Hvis der er nogle der har abstractet, må de meget gerne lave et indlæg med linket. Eller hvis man for den sags skyld har hele artiklen. Det ville være vildt :worship: .

Link to comment
Share on other sites

Dette forsøg har været posted på MOL før. Det er dog kun i forhold til om bentræning giver mere hypertrofi i resten af kroppen. Det jeg syntes der er sjovt i dette forsøg, er bare at deres testosteron niveau steg markant i starten, men det gav ikke mere hypertrofi i sidste ende.

Så det er sikkert fint at cardio kan øge testosteronniveauet yderligere, men giver det noget i sidste ende? Det er hvertfald det interessante for mig personligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share