Muskelstimulatorer


allerup
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der kender til disse muskelstimulatorer, som mest af alt får en til at tænke på TV-shop, selvom prisen godtnok er en lidt anden.. <_<

I markedsføringen af dem optræder jo osse manhge prominente cykelryttere, og f.eks Telekom bruger dem osse..( Står der ihvertfald i reklamerne) :o

Hva er det de kan...Og kan de det... :blink:

Og kan vi leve uden dem...(Dvs os på SU kan godt) :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg går ud fra du mener en af disse her apparater, hvor der sendes en svag strøm ind til musklerne, som så trækker sig sammen.

Disse maskiner er mht. styrketræning, cardio og vægttab 100 % ubrugelige. Belastningen på musklen er jo tæt på nul, så der sker ikke nogen (nævneværdig (i ordets egentlige betydning ;) )) muskelnedbrydning, pres på åndedrætssystemt eller stort energiforbrug sted.

Om apparatet skulle have en eller anden utilsigtet, god virkning mht. massage ol., skal derimod være usagt - jeg tvivler dog. <_<

KØB ALDRIG DISSE APPARATER. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor tror I ikke det virker? :huh:

Når man ser folk i TV-shop kan man da se hvor effektive de er.... :blink: Tænk at få sådan en krop helt uden sved på panden...Så kan man bare sidde i sofaen med en pose chips og en Bircow-video... :)

Og når de fortæller om apparaterne, så er det vel sandheden (for der er vel ingen der lyver i TV-shop?) :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv lavet lidt "research" om disse apperater for et års tid siden (da jeg ikke var på SU).

Jeg har snakket med en rytter som havde problemer med en skulderskade, hvor han havde haft gode erfaringer med muskelstimulatorer - altså til nænsom genoptræning.

Desuden har jeg hørt flere anbefalinger mht. til hurtigere restitution, men jeg vil ikke selv anbefale noget - for jeg har ikke selv prøvet det. Desuden kan man få MEGEN massage for 5000-7500 kr. (som de bedste muskelstimulatorer koster) Og jeg tror at de skal være MEGET effektive for at slå en grundig massage af en god og veluddannet massør.

I det tyske cykelblad TOUR testede de 6 forskellige mærger, og konklusionen blev at Compex sport 3 og Schwa-Medico EMP4 sport var de to bedste.

Prisen er rimelig pebret, og desuden bliver elektroderne rimelig hurtigt slidt = flere penge ud af lommen!

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at komme alvorligt i fedtefadet:

Til en rund fødselsdag fik jeg et gavekort til et sted, hvor de påstår at kunne slanke folk vha. disse maskiner. Mine omgivelser var trætte af, at jeg altid var på kur, så nu skulle det være slut.

Det blev til en introtime og fem behandlinger a en times varighed. Da jeg selv var meget skeptisk (overvejede faktisk helt at blive væk) ville jeg i hvert fald ikke hjælpe til ved at spise sundt eller motionere imens.

Resultatet var da også at vægten ikke rørte sig nævneværdigt. Til gengæld svandt jeg adskillige centimetre i livvidden. Især håndtagene på siden forsvandt, men også den nederste del af maven som vi fokuserede på. Helt efter planen, da det program jeg kørte på gik efter centimetertab og ikke kilotab. Efter den sidste behandling og de næste dage, havde jeg bæltespændet inde i et hul jeg ikke havde været i siden min skoletid og jeg har da heller ikke været der siden.

Det er mulig at det ikke skal virke i teorien, men min erfaring siger at det virker rigtigt godt. Dog skal behandlingen holdes ved lige (hvad de også sagde inden jeg gik i gang) og de maskiner der er til hjemmebrug har næppe samme virkning idet antallet af elektroder er væsentlig mindre.

Nå, men nu skal jeg vel ha´ smæk?!?

Edited by TF.
Link to comment
Share on other sites

Inden vi kommer for langt ud på verdrevet hvad angår elektriske hjælpemidler (det næste bliver vel kvinder der skriver om stavformede aggregater der hjalp dem til vægttab ved at fremprovokere rystelser i underlivet), vil jeg gerne præcisere hvad jeg spurgte om...

Mit spørgsmål gik på disse apparater som bl.a. Team Telekom anvender. Det er tingester til over 5000 kr. Dvs dem man kan købe i TV-shop med 2 halvanden volts batterier, er jeg ikke så interesseret i.

Der må jo være en grund til at cykelhold som Telekom anvender dem. Men det er måske fordi de har optimeret alt andet og der kun er restitutionen tilbage at rokke ved. ( Heldigvis får jeg aldrig 5000 kr. til overs til at spendere på den slags, så hellere et nyt hjulsæt...Thank You SU). Nå nok om det...

Tube> Jeg skulle mene der er billigere måder at få stød på....

Link to comment
Share on other sites

Desuden kan man få MEGEN massage for 5000-7500 kr. (som de bedste muskelstimulatorer koster) Og jeg tror at de skal være MEGET effektive for at slå en grundig massage af en god og veluddannet massør.

Det kan vi kun være enige om, men også massage kan være ret bekosteligt (300 kr i timen). Den billigste restitutionsbooster (sammen med rigtig kost og tilstrækkelig hvile) er efter min mening en lille tur på trainer. 15-30 min. let spinnen nogle timer efter et hårdt træningspas eller løb er faktisk ret effektivt. Der findes en undersøgelse der viser, at det er lige så effektivt som massage; jeg kender dog ikke undersøgelsen i detaljer.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Der må jo være en grund til at cykelhold som Telekom anvender dem. Men det er måske fordi de har optimeret alt andet og der kun er restitutionen tilbage at rokke ved.

"Kun" restitutionen tilbage? - jeg vil da mene at effektiv restitution er noget af det alder vigtigste i et hvert træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share